Ik wil dus een nieuwe (eerste) fiets kopen, en wil hierbij meteen letten op het gewicht. Naar welk gewicht moet ik streven?
PS: ik heb het wel degelijk over het gewicht van de fiets
(budget 750 à 1000€)
Post by DoctorEvil »
Om er ene van 15 kg te vinden, zult ge al hard moeten zoeken. Ik denk dat de fietsen in die prijsklasse meestal ergens rond de 13 kg zullen liggen. Hardtales uiteraard, voor een fully geef je trouwens beter wat meer uit.C-Viper wrote:Zou max voor 15 kg kiezen... Heb een heel lichte uitgezocht, namelijk 12.5 kg
Post by DoctorEvil »
15 kg?? Ik zou dan beter een mobilette kopenC-Viper wrote:Zou max voor 15 kg kiezen... Heb een heel lichte uitgezocht, namelijk 12.5 kg
Post by DoctorEvil »
Nee, dat hebt gij goed gezien.DoctorEvil wrote:Ne fully weegt doorgaans toch meer dan een hardtail? Of heb ik da nu verkeerd voor?
Anyway, tis toch voor ne hardtail dat ik zou gaan, de rest lijkt me overbodig.
BTW: wàt een (koers)fietsweertje vandaag! Jammer dat ik mijne MTB nog nie heb ... maar eerst ff enkele knopen doorhakken
Wat licht is voor den ene, is zwaar voor den andere, en vice versa.DoctorEvil wrote:Vanaf welk gewicht is een fiets "zwaar" ?
Ik wil dus een nieuwe (eerste) fiets kopen, en wil hierbij meteen letten op het gewicht. Naar welk gewicht moet ik streven?
PS: ik heb het wel degelijk over het gewicht van de fiets![]()
(budget 750 à 1000€)
Post by DoctorEvil »
Ne Giant xtc4? Ge kunt beter ne Xtc3 zoals mij pakkeDoctorEvil wrote:Ik wil een fiets waarmee ik TT's kan rijden, maar ook de zondag met vrouwke een toerke kan mee doen. Dus ik zou liefst wa rechter zitten; dak dan wa meer wind van tijdens een TT neem ik er dan wel bij.
Naar het schijnt zit je op een Trek-fiets altijd meest recht ... klopta?
Maar ik overweeg Cube LTD3, Trek 6500, Giant XTC4, en nog een paar dak nog moe ontdekken hehe. Een Cube LTD1 vind ik de mooiste (dat wit !), maar is buiten budget. Tenzij ik hem in Holland goeikoper vind (Bonn is te ver)