Dat klopt, het kost geld, je kan er aan dood gaan,en na een dag zonder begin je te bevenmtb-fltn wrote:Zoiets noemen ze dus 'een verslaving'!Black Bull wrote:Zaterdag TT gaan afpijlen 65 km, zondag controle van de TT 65 km, vandaag pijlen weghalen 65 km, morgen 70 km met koersfiets, en dan is een dag zonder![]()
![]()
Jou prestaties van de dag ( qua biking :) )
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
- Schijfrem
- Mountainbiker
Vandaag de vaste Bloso route geweest rijden in Oud-Heverlee.
Heb van alle 3 een stukske gedaan, begonnen met groen en zo opgepikt op de blauwe richting Sint-J-Weert en daar dan een stuk de rode gedaan.
Zaaaaaaaaaaaaalig fietsweer, overal alles perfect berijdbaar.
Weinig moutainbikers gezien, wel véél ruiters en op het groene stuk veel joggers. Een aanrader om deze tocht deze week te gaan rijden want ze geven nog tot dinsdag vreed warm bakweer

Heb van alle 3 een stukske gedaan, begonnen met groen en zo opgepikt op de blauwe richting Sint-J-Weert en daar dan een stuk de rode gedaan.
Zaaaaaaaaaaaaalig fietsweer, overal alles perfect berijdbaar.
Weinig moutainbikers gezien, wel véél ruiters en op het groene stuk veel joggers. Een aanrader om deze tocht deze week te gaan rijden want ze geven nog tot dinsdag vreed warm bakweer
- Ecstacy-rider
- Mountainbiker
..
Post by Ecstacy-rider »
kleine 20 km tegen een gmiddelde snelheid van 26.4km/h niet zo veel maar begin pas :D
- Ecstacy-rider
- Mountainbiker
..
Post by Ecstacy-rider »
die reacties stoppen precies als ik iets zeg, maarja ik ga nu proberen 40 km te doen 
- Justin
- Mountainbiker
- Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004
En hoe zit het met de bewegwijzering ? Ontbrekende / slecht zichtbare pijltjes ? Fysieke / technische moeilijkheidsgraad ?kawa wrote:Vandaag de vaste route van Theux nog eens gaan rijden. Wilde eerst naar Malmedy gaan maar eerlijk gezegd vind het nogal duur om een toertocht te rijden daar. Ben toch niet zo voor chronoritten.
Nu hebben we ons goe geamuseerd op een rustige route op een mooie zomervoormiddag!
Ik zit er aan te denken in de loop van de week ook eens naar Theux te gaan.
Welke afstand heb je gedaan ?
Greetz.
PS : ik kan natuurlijk ook op www.mtbroutes.be kijken, maar liever heb ik recente info.
We hebben vandaag de 38km gereden. Bepijling is goed in orde al moet je goed uitkijken om op enkele plaatsen niet verkeerd te rijden.
Op een gegeven moment zie dezelfde pijl staan als die je aan het volgen bent al is dit ene van de vaste route van Spa... Wij hebben de route nu al enkele keren gereden dus we weten waar we ongeveer heen moeten.
Moeilijkheidsgraad vind ik goed meevallen. Vandaag was ik toch niet moe aan het einde. Ik heb de route de eerste keer gereden na 2 maanden MTB dus ik vind de 38km haalbaar voor iedereen.
Op 5km heb je de zwaarste klim vind ik. Voor de rest mooie klims, soms vrij technisch en mooie afdalingen.
Als je door de week de route eens wil rijden laat je maar iets weten als je liever niet alleen rijd. Ik heb altijd wel zin om richting Theux te trekken. (als ik niet moet werken tenminste
)
Op een gegeven moment zie dezelfde pijl staan als die je aan het volgen bent al is dit ene van de vaste route van Spa... Wij hebben de route nu al enkele keren gereden dus we weten waar we ongeveer heen moeten.
Moeilijkheidsgraad vind ik goed meevallen. Vandaag was ik toch niet moe aan het einde. Ik heb de route de eerste keer gereden na 2 maanden MTB dus ik vind de 38km haalbaar voor iedereen.
Op 5km heb je de zwaarste klim vind ik. Voor de rest mooie klims, soms vrij technisch en mooie afdalingen.
Als je door de week de route eens wil rijden laat je maar iets weten als je liever niet alleen rijd. Ik heb altijd wel zin om richting Theux te trekken. (als ik niet moet werken tenminste
- mtb-fltn
- Mountainbiker
Ik heb bij het NGI de folders besteld van deze routes (Theux + Spa). Na het artikel over Theux te hebben gelezen in O² bikers kan ik niet wachten om naar daar te trekken.kawa wrote:We hebben vandaag de 38km gereden. Bepijling is goed in orde al moet je goed uitkijken om op enkele plaatsen niet verkeerd te rijden.
Als je door de week de route eens wil rijden laat je maar iets weten als je liever niet alleen rijd. Ik heb altijd wel zin om richting Theux te trekken. (als ik niet moet werken tenminste)
Als iemand (Kawa of anderen) goesting hebben om naar Theux te gaan, let me know. 't Zou plezant zijn moesten we met enkele van't forum ginder kunnen afspreken!
Vrij intensieve duurtraining van 59.6 kms in 2h 2 minuten op de koersfiets met gemiddelde hartslag van 144 en max. hartslag van iets boven de omslagpols à 169. Met 2 liter zelf gemaakte sportdrank (rietsuiker + zout oplossen in water).
Heb nog net een paar serieuze obstakels kunnen vermijden (gaten en dergelijke) die een fietser zijn nek kunnen kosten. Eigenlijk heb je een fully (en 4 paar ogen) nodig om enigszins veilig op Vlaamse wegen rond te fietsen .
Heb nog net een paar serieuze obstakels kunnen vermijden (gaten en dergelijke) die een fietser zijn nek kunnen kosten. Eigenlijk heb je een fully (en 4 paar ogen) nodig om enigszins veilig op Vlaamse wegen rond te fietsen .