12/06/05 Hagelandse chrono

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

ik reed ergens op zo'n hobbelveld achter iemand met een Scalpel .. en toen begon mijn Image te branden .... ik zat mijn energie te verbruiken om de fiets een beetje rechtlijnig over het parcours te krijgen .... terwijl mijn voorganger lustig zat te pedalleren .... alsof die "hoebels" voor hem precies geen verschil maakten ....

en ik die dacht dat Fully's doordeweekse "kakkedookes" zijn ... moet

dringend mijn asfaltverleden wa bijschaven ... ik geef toe :oops:

nu nog andersom , en we zijn één hechte fietsfamilie :roll:
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Yep, dat veld achter dat gevaarlijk bergje (wat dit jaar helemaal niet meer gevaarlijk was) was vorig jaar nog een echte marteling waarop je onmogelijk tempo kon houden met m'n HT maar dit jaar met de fully was het daar gewoon GAAAZZZ geven en totaal niet door elkaar gehotst worden. Gisteren nog op de keiharde veldwegen van Overijse gaan crossen en daar ook weeral 5000% genoten van de fully.
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

bij een "fully" dacht ik vroeger altijd aan zo iemand op een "kakkedooke" die we op de weg passeerden .... en waarbij zijn verticale bewegingen haast meer vooruitgang maakten dan zijn horizontale ......

wat blijkt .... er bestaan ook kwaliteit's Fully's en na zondag is't lachen me al iets verder weg :( :( :(
Last edited by Foempes on Fri 17 Jun 2005 10:31, edited 1 time in total.
jo
Mountainbiker

Post by jo »

vandaag stond er een artikel in het nieuwsblad ( regio Leuven ) over het ongeval . Er was wel 1 grote drukfout : chrono 73km en 2400hm .
Die mannen denken zeker da we in de Alpen zitten . 8) :lol:
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

foempes wrote:bij een "fylly" dacht ik vroeger altijd aan zo iemand op een "kakkedooke" die we op de weg passeerden .... en waarbij zijn verticale bewegingen haast meer vooruitgang maakten dan zijn horizontale ......

wat blijkt .... er bestaan ook kwaliteit's Fully's en na zondag is't lachen me al iets verder weg :( :( :(
ik kan je één ding aanraden : NOOIT een testrit doen met een fully op dergelijk terrein. Eén keer is genoeg om niet meer van de verslaving af te geraken, zelfs als ge het de eerste keer niet gelooft, ge zult nog een ritteke willen doen, en nog eentje, en nog eentje... en uiteindelijk heeft uw portefeuille het aan haar been...

Enkel voor marathons in Duitsland, of in de winter pak ik nog mijn HT...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

jo wrote:vandaag stond er een artikel in het nieuwsblad ( regio Leuven ) over het ongeval . Er was wel 1 grote drukfout : chrono 73km en 2400hm .
Die mannen denken zeker da we in de Alpen zitten . 8) :lol:
Amaai, dat geeft wel een nieuwe dimensie aan onze gereden tijden, wij waren weer geweldig dit weekend =D>
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Iegienie wrote:
foempes wrote:bij een "fylly" dacht ik vroeger altijd aan zo iemand op een "kakkedooke" die we op de weg passeerden .... en waarbij zijn verticale bewegingen haast meer vooruitgang maakten dan zijn horizontale ......

ik kan je één ding aanraden : NOOIT een testrit doen met een fully op dergelijk terrein. Eén keer is genoeg om niet meer van de verslaving af te geraken, zelfs als ge het de eerste keer niet gelooft, ge zult nog een ritteke willen doen, en nog eentje, en nog eentje... en uiteindelijk heeft uw portefeuille het aan haar been...

Enkel voor marathons in Duitsland, of in de winter pak ik nog mijn HT...

Waarom voor marathons in Duitsland??
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

ATEGEV wrote:
Waarom voor marathons in Duitsland??
Omdat die mtb-technisch dikwijls niet veel voorstellen. Iets als willingen, das leuk om eens een goed klassement te halen (neen, niet mijn klassement van dit jaar checken), maar een fully heb je niet nodig op die shotterwegen. ok de laatste 10km zijn er wat woertelen in willingen, maar anders is het toch maar doorsjezen. Schwarzwald extreme bikedinges is ook zo eentje... Rhens eigenlijk ook. Spessart misschien wat minder, maar toch. Gasbock marathon van hetzelfde. Pas op, dat zijn soms heel mooie dagen hoor, en heel goede trainingen, maar mtb-technisch, tja...
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Om nog eens op die controles terug te komen. Toen ik gisteren mijn nummerplaat ophing zag ik dat het groene merkteken bij mij ontbrak. Ik verzeker je echter dat ik nergens binnendoor gestoken heb en ook mijn afstend klopte: 73.3 km + 800 m dubbel greden (dat is wel als mijne polar juist insteld staat maar ik vermoed van wel). Er werd ook nikske van probleem over gemaakt bij de aankomst (mijn tijd was dankzij mijn 80 min met pech langs de kant ook niet echt concurrentieel te noemen). Er zijn er slechts een 10-tal meer na mij aangekomen. Is het daardooor dat u er niet op ingegaan bent of is er op het laatste een controle weggevallen? Ik ben vergeten ze te tellen maar denk wel dat k er 5 gehad heb. Alleszins dien gast die op de Zoenk tt mijn matzeriaal aan de kant heeft gelegd heeft mij nog in gangk geduwd =D> .
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

ATEGEV wrote:Om nog eens op die controles terug te komen. Toen ik gisteren mijn nummerplaat ophing zag ik dat het groene merkteken bij mij ontbrak. Ik verzeker je echter dat ik nergens binnendoor gestoken heb en ook mijn afstend klopte: 73.3 km + 800 m dubbel greden (dat is wel als mijne polar juist insteld staat maar ik vermoed van wel). Er werd ook nikske van probleem over gemaakt bij de aankomst (mijn tijd was dankzij mijn 80 min met pech langs de kant ook niet echt concurrentieel te noemen). Er zijn er slechts een 10-tal meer na mij aangekomen. Is het daardooor dat u er niet op ingegaan bent of is er op het laatste een controle weggevallen? Ik ben vergeten ze te tellen maar denk wel dat k er 5 gehad heb. Alleszins dien gast die op de Zoenk tt mijn matzeriaal aan de kant heeft gelegd heeft mij nog in gangk geduwd =D> .
Aan je km-teller te zien moet je idd. iets gemankeerd hebben. want twas eerder 75 dan 73km... ik had op het laatste moment nog een klein lusje erbij gelapt in St Pieters Rode : daar vond ik opeens een verbinding die het toeliet om een paar single trackskes aan elkaar te koppelen. Dat was daar aan dat brugske met die linten.

Kontroles : eigenlijk vind ik die enkel belangrijk voor de mensen met tijden onder de 3h15. De tijden er boven, tja, ik kan me moeilijk inbeelden dat ge om ipv 4h, 3h52 te rijden ge met opzet zal doorsteken ???

Volgend jaar zal het probleem zich waarschijnlijk veel minder stellen, want we lopen met plannen om het parkoers helemaal te veranderen. Niet omdat het niet goed is, misschien komt deze versie nog wel eens terug, ooit, maar gewoon om het eens "anders" te doen. Wel evenveel hoogtemeters, zelfde afstand, evenveel single tracks (of iet meer ? kheb er hier een paar liggen die lekker kompleet overgroeid zijn van het gras), evenveel bos (als de groen mannen ons niet wegjagen), evenveel veldwegen, etc... Tzou dus hetzelfde worden, maar een beetje anders gepresenteerd...
Post Reply