Jammer, ik had mijn zinnen al op die eggbeaters gezet. Maar goed, het zullen dan wel Times wordenmadskatingcow wrote:Hoi,
de Time's zitten losser - heb zelf een maand geleden de overstap van Crank Brothers naar Time Atac XS gemaakt en ben er zeer tevreden vanInstappen en uitstappen is wel nét een tikje moeilijker, hoewel dit misschien gewoonte is.
Cranckbrothers of Time
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Wacko007
- Mountainbiker
Ik heb de Time XS pedalen van 2004 gekocht vorig jaar (die met het nieuwe design). Na een jaar tijd was de rechterpedaal helemaal versleten.
Daar waar de bruggen op scharnieren, daar was het al helemaal uitghold
.
Dus dan maar mijn oudere Time's (aluim model 2003) er op gevezen. Deze hebben al een jaar en zijn werken nog altijd schitterend.
Fietsenmaker heeft me ook gezegd dat hij al een paar kapotte pedalen heeft binnen gehad van die Time's nieuwe generatie...
Conclusie: de nieuwe Time's zien er wel cool uit, maar i.v.m. de versie tot 2003 zijn ze niets meer waard op vlak van duurzaamheid!!! Spijtig... Dit waren mijn favoriete pedalen
Denk da ik bij slijtage de overstap ga doen naar Cranck Brothers... Al veel goeds van gehoord en de prijzen beginnen te zakken...
Greetz,
Julien.
Daar waar de bruggen op scharnieren, daar was het al helemaal uitghold
Dus dan maar mijn oudere Time's (aluim model 2003) er op gevezen. Deze hebben al een jaar en zijn werken nog altijd schitterend.
Fietsenmaker heeft me ook gezegd dat hij al een paar kapotte pedalen heeft binnen gehad van die Time's nieuwe generatie...
Conclusie: de nieuwe Time's zien er wel cool uit, maar i.v.m. de versie tot 2003 zijn ze niets meer waard op vlak van duurzaamheid!!! Spijtig... Dit waren mijn favoriete pedalen
Greetz,
Julien.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
- Wacko007
- Mountainbiker
Heb de Time ATAC XS gehad, zonder meer.
Laat de reacties maar komen over beide soorten pedalen...
Het groter steunvlak van de Candy, zal die je ook meer stuwing geven bij elke trapstoot of moet je gewoon ervoor zorgen dat je bij de gewone Eggbeaters een schoen hebt met stevige zool hebt?
Greetz,
Julien.
Laat de reacties maar komen over beide soorten pedalen...
Het groter steunvlak van de Candy, zal die je ook meer stuwing geven bij elke trapstoot of moet je gewoon ervoor zorgen dat je bij de gewone Eggbeaters een schoen hebt met stevige zool hebt?
Greetz,
Julien.
Ik heb mij de Time Atac XS 2005 gekocht (in februari 2005). Tot nog toe nog geen problemen mee gehad. Ze zijn natuurlijk nog maar 5 maanden oud maar hebben er al een goeie 1500 km opzitten. Van slijtage is er nog niets te merken. In- en uitklikken nog altijd even soepel. De XS voor 2005 werd wel opgewardeerd t.o.v. van het model 2004. Misschien is dit euvel opgelost. Ik houd je op de hoogte.wacko007 wrote:Ik heb de Time XS pedalen van 2004 gekocht vorig jaar (die met het nieuwe design). Na een jaar tijd was de rechterpedaal helemaal versleten.
Daar waar de bruggen op scharnieren, daar was het al helemaal uitghold.
Conclusie: de nieuwe Time's zien er wel cool uit, maar i.v.m. de versie tot 2003 zijn ze niets meer waard op vlak van duurzaamheid!!! Spijtig... Dit waren mijn favoriete pedalenDenk da ik bij slijtage de overstap ga doen naar Cranck Brothers... Al veel goeds van gehoord en de prijzen beginnen te zakken...
Greetz,
Julien.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Heb zelf na een tijdje met Crank Brothers gereden te hebben de overstap gemaakt naar Time Atac XS Carbon vanwege knieproblemen. De cleats zijn wat hoger dan bij de meeste andere spd pedalen, en steken een stukje boven de schoenzool uit. Het uitstekende deel van de cleats maakt contact met het steunoppervlak van je pedaal, en geeft vooral in het begin een knarsend geluid. Dit slijt na een tijdje vanzelf weg - eenmaal alles op elkaar ingewerkt is
Van abnormaal hoge slijtage heb ik nog niets gemerkt.
In vergelijking met Crank Brothers verloopt in- en uitstappen wel een tikje moeilijker. Onlangs toch terug met Crank Brothers gereden, van de eerste rit al terug knieproblemen
Na wat vergelijkingswerk blijkt bij de Crank Brothers het pedaal 4 mm verder van de crankarm te zitten. Nu blijken heel wat racers hun Crank Brothers assen 4 mm laten in te korten ... toeval of niet? Door de montage van de nieuwe types crankstellen met externe lagers staan de crankarmen sowieso wat verder af van het frame, waardoor de q- factor veranderd.
Mailtje naar Crank Brothers gestuurd met de vraag of de kortere assen apart te krijgen zijn :
Thanks for the email. The shorter spindles will be available later this
summer, probably in August.
Voor mij is het duidelijk : Time's
In vergelijking met Crank Brothers verloopt in- en uitstappen wel een tikje moeilijker. Onlangs toch terug met Crank Brothers gereden, van de eerste rit al terug knieproblemen
Mailtje naar Crank Brothers gestuurd met de vraag of de kortere assen apart te krijgen zijn :
Thanks for the email. The shorter spindles will be available later this
summer, probably in August.
Voor mij is het duidelijk : Time's
Mijn Atac XS (die ik van roger gekocht heb) slijten helemaal niet overdreven snel.
Schoenen en schoenplaatjes moet ik nu wel vervangen, maar die heb ik ook op mijn vorige Time Atac Alium pedalen (staan nu op racefiets) gebruikt gedurende meer dan 2 jaar. In totaal dus een jaar of 3 vooraleer schoenplaatjes vervangen moeten worden, wat ik niet slecht vind.
Het zijn overigens de beste pedalen die ik ooit gehad heb. Met crankbrothers of Look kan ik niet vergelijken, want heb ik nooit gehad.
Schoenen en schoenplaatjes moet ik nu wel vervangen, maar die heb ik ook op mijn vorige Time Atac Alium pedalen (staan nu op racefiets) gebruikt gedurende meer dan 2 jaar. In totaal dus een jaar of 3 vooraleer schoenplaatjes vervangen moeten worden, wat ik niet slecht vind.
Het zijn overigens de beste pedalen die ik ooit gehad heb. Met crankbrothers of Look kan ik niet vergelijken, want heb ik nooit gehad.