12/06/05 Hagelandse chrono

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Iegienie wrote:
Biker Zjé wrote:
Thierry wrote: Ik had schrik dat sommigen onder jullie anders terug achteruit dat bergske zouden afrollen, vandaar dat duwke in de rug :P ... Maar 't is graag gedaan hoor :wink:
Tja Thierry...je had nog iets goed te maken na vorig jaar hé ? :-D
Toen kreeg je de banbliksems van half bikend Vlaanderen over je heen omdat je ons stond uit te lachen, daar boven op je Arendsnest.
Maar anderzijds is het wel zo dat ze daar nu een autostrade hebben aangelegd ipv het technische, uitgespoelde stuk vroeger.
WHOAOAOAAAAAAA

dat was vorig jaar wel de phille en niet den thierry he !!!!!
Ik dacht al dat hij vorig jaar geen baard had en minder schriel was.
Maar ja, na 60 km biken is de blik al niet zo scherp meer hé ! :oops:
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

mtb grietje wrote:Misschien een andere manier van controle:
gaatjes knippen in de nummerbordjes?

Bvb verschillende grootte van rondjes, of er bestaan ook verschillende figuurkes (te vinden in uw hobbywinkel :wink: )

Da's knip en ge kunt verder...
Dat systeem werd in 2003 gehanteerd...
Mooie figuurtjes zoals hartje en bloemetje.
Waarschijnlijk is 1 van de klein mannen met die kniptangetjes verdwenen... :lol:
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

mtb grietje wrote:Misschien een andere manier van controle:
gaatjes knippen in de nummerbordjes?

Bvb verschillende grootte van rondjes, of er bestaan ook verschillende figuurkes (te vinden in uw hobbywinkel :wink: )

Da's knip en ge kunt verder...
maar op het podium zo goed als onkontroleerbaar. weet je dat er ene het gepresteerd heeft om zowat over het podium te springen ? van de aanloopplank tot op de afrijplank. en toch had ik gezien dat hij de vijfde kontrole gemist had...
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Iegienie wrote:
mtb grietje wrote:Misschien een andere manier van controle: gaatjes knippen in de nummerbordjes?
maar op het podium zo goed als onkontroleerbaar.
Ik denk dat de huidige manier van werken de makkelijkste én snelste manier is. Bij de meeste baaikers kon ik gewoon met één hand een bol tekenen waarna ze meteen terug op pad konden ...

Maar de deelnemers moeten ook wat willen meewerken hé :
- vorig jaar waren er een aantal van hunne zak aan 't maken tegen mij omdat het ni snel genoeg ging : ik stond toen ergens midden in de velden, waar je serieus kon doorvlammen. Ze hebben mij daar toen twee keer gewoon overhoop gereden ... Olivier (de eerste controleur) had dees jaar 't zelfde probleem : veel zageventen die reklameerden omdat ze hard in de remmen moesten. Efkes vertragen tot 5-6km/u (géén voetje zetten, gewoon traag rijden) en een streepke laten zetten is nu ook ni zo veel gevraagd hé ...
- sommigen "verstoppen" hun nummerbord achter hun kabels (rem- en schakelkabels, soms ook remote LO en teller-kabelke) ipv dat bord er bovenop te hangen (3 strips eraan en je bordje kan niet weg) of snijden er links en rechts stukken uit "zodat ze ni teveel wind vangen" :lol: ... Tja, ook ni gemakkelijk zenne om dan een streepke / bolleke te zetten, wanneer je eerst tussen die kabels door moet wringen.

Qua duidelijkheid : dit jaar kon ik in één oogopslag zien of iemand z'n vier streepkes had of niet : ik ben er éne tegengekomen die volgens mij niet in orde was, en die heeft een "ander" merkteken gekregen van mij (zoals met Pieter was afgesproken). Misschien was dit wel GF-Biker ? Alle anderen kregen een grote rode bol --> makkelijk zichtbaar voor de controle aan de meet.

Afin, 'k heb mij in elk geval goed geamuseerd. Welliswaar zonder ook maar één meter gebaaikt te hebben (snif snif), maar 't was voor een goed doel hé :wink:

Maar we zijn hier ewa aan 't afdwalen, denk ik. Er zijn zeker en vast nog andere zaken waarover hier kan gebabbeld worden, zoals 't schitterende parcours bijvoorbeeld : ik heb bijvoorbeeld echt genoten van het uitpijlen van 't parcours op zaterdag, lekker cruisend langs al die paadjes en singletrackskes ...
Johan Degraeve
Mountainbiker

Post by Johan Degraeve »

prachtige tocht en organisatie.

Mogelijke punten voor verbetering :
- lokale bevolking waarschuwen en aanmanen tot voorzichtigheid, en ook de bikers zelf, om zoveel mogelijk accidenten te vermijden. Het blijft uiteindelijk ieder voor zichzelf, op dergelijke tochten kan niet aan elke kruispunt een agent staan die het verkeer kan doen stoppen.
- toch lang aanschuiven voor vooringeschrevenen, 'k was blij dat ik niet vooringeschreven was
- gezien de lange wachttijden voor de spaghetti, denk ik dat het beter is de prijs 2 € naar beneden te halen, maar dan zonder spaghetti.

Nog 's , applaus voor de organisatoren =D>
muddy_
Mountainbiker

Post by muddy_ »

GTbiker wrote:prachtige tocht en organisatie.

- lokale bevolking waarschuwen en aanmanen tot voorzichtigheid, en ook de bikers zelf, om zoveel mogelijk accidenten te vermijden. Het blijft uiteindelijk ieder voor zichzelf, op dergelijke tochten kan niet aan elke kruispunt een agent staan die het verkeer kan doen stoppen.
- toch lang aanschuiven voor vooringeschrevenen, 'k was blij dat ik niet vooringeschreven was
- gezien de lange wachttijden voor de spaghetti, denk ik dat het beter is de prijs 2 € naar beneden te halen, maar dan zonder spaghetti.

Nog 's , applaus voor de organisatoren =D>
Ik heb niet moeten wachten aan de voorinschrijving (was om 9u)
Aan de gewone inschrijving echter stond zeker 50 man.
En ik zou gewoon spagetti nemen die maar 3 minuten moet koken ipv 12 ofzo... :wink:

Toch een paar mannen gezien die een stuk parkoers hebben afgestoken, weet niet of dit bewust was, maar de tweede (?ni zeker) controleur stond precies ni echt strategisch opgesteld. Vlak erna zag ik ineens een groepje dat ik kort daarvoor was voorbijgereden, uit een zijweg komen, ze hadden ook hun controlemerk, maar hebben zeker 10min gepikt. Heb nog gedacht hun nummers te onthouden, maar daar had ik geen zin in.
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

Ik vond de controles wel goed. Het ging toch telkens zeer vlug bij mij. Alleen vraag ik me af of ze dat wel goed kunnen controleren, al die gekleurde streepkes op zo'n bord. En zowieso vraag ik me af of dat allemaal wel hoeft. Mij kan het persoonlijk niet veel schelen dat iemand hier of daar een stukske afsnijdt. Dat is dan gewoon een stukske singletrack dat hij kwijt is hé... Al zullen diegene die rijden om te winnen daar wel anders over denken.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Zonder controle heb je geen chrono he. Als je daarover begint te zagen, moet je toertocht rijden. En een geoefend chronorijder kan toch makkelijk iets harder rijden om het effe stoppen te compenseren ?
Tsssss...
jls
Mountainbiker

Post by jls »

GTbiker wrote:- gezien de lange wachttijden voor de spaghetti, denk ik dat het beter is de prijs 2 € naar beneden te halen, maar dan zonder spaghetti.
en worsten op den bbq als alternatief. spaghetti is voor tijdens de week, zondag = na-het-mtb'en-worsten-op-den-bbq dag.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

GTbiker wrote:prachtige tocht en organisatie.

lokale bevolking in langdorp was wel degelijk gewaarschuwd dat de straat voor jullie afgezet was. ook een bepaalde paardenmanege in Nieuwrode werd gewaarschuwd om accidenten met paarden te vermijden. maar de ganse streek waarschuwen om dat er een bende bikers tegen de tijd gaan rijden, tja, neen, dat zal niet lukken.

die bende bikers moet weten dat ze over de mooie paadjes van de buurt MOGEN rijden, en zich daar dan ook naar gedragen : respect voor de buurtmensen, geen vuiligheid wegkieperen, geen gevaarlijke toestanden aan de lichten...

zo was er ene in St Pieters Rode die kloingk de straat overstak, bijna gepakt door twee motorijders. Die gast riep nog naar iemand die daar stond (weliswaar in bikekleren, maar toch) : kunde gij godverdomme niet roepen dat er motos waren ??? Awel, zo'n gasten, daar doen we het dus NIET voor.
Post Reply