Nieuwe ketting

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Nieuwe ketting

Post by Magura »

Kuisen jullie een nieuwe ketting af, of laten jullie het oppervlakkige "vet" er gewoon aankleven.
En met wat kuisen jullie dat af? Met een vod (gaat moeilijk vind ik persoonlijk), of iets anders?
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

het is goed vet dat daar op zit dus ik laat dat eraan. Je kan het eraf krijgen door de ketting in ontvetter te leggen.
Calvin
Mountainbiker

Post by Calvin »

Zeker niet nodig dit eraf te halen, in tegendeel !!! :-?

Greetz
Calvin
Chase
Mountainbiker

Post by Chase »

laat da vet daar ma hange ze :P
waarom zoude ze het er anders aandoen :drunk: :lol:
grtz
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Van Cot wrote:het is goed vet dat daar op zit dus ik laat dat eraan. Je kan het eraf krijgen door de ketting in ontvetter te leggen.
Dan lost het inwendige vet ook op, en dat is niet de bedoeling :wink:
Zeker niet nodig dit eraf te halen, in tegendeel !!!
Ik vinnd toch van wel: bij stofferig weer plakt daar direct nen hoop vuiligheid in...
laat da vet daar ma hange ze
waarom zoude ze het er anders aandoen
Misschien om de ketting tijdens de opslag/transport/... te beschermen tegen roest, ...
Calvin
Mountainbiker

Post by Calvin »

Geeuw :^o
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Magura wrote:
Van Cot wrote:het is goed vet dat daar op zit dus ik laat dat eraan. Je kan het eraf krijgen door de ketting in ontvetter te leggen.
Dan lost het inwendige vet ook op, en dat is niet de bedoeling :wink:
Zeker niet nodig dit eraf te halen, in tegendeel !!!
Ik vinnd toch van wel: bij stofferig weer plakt daar direct nen hoop vuiligheid in...
laat da vet daar ma hange ze
waarom zoude ze het er anders aandoen
Misschien om de ketting tijdens de opslag/transport/... te beschermen tegen roest, ...
Klopt van voor tot achter!
Chev
Mountainbiker

Post by Chev »

Ik ontvet de nieuwe ketting na 1ste keer gebruik met wasbenzine. plakt toch wel erg veel zand/stof aan en tussenin.
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

ik ontvet ze niet, eerst een rit rijden met dat vet dat erop is, dat smeert enorm goed.
Het is er makkelijk af te spoelen, en ik leg mijn ketting toch altijd in de ontvetter als ik ze kuis, en daarna vet ik ze opnieuw in. Op deze manier rij ik toch al bijna 4000KM met de originele tandwielen van mijne scale, dus slecht zal het zeker niet zijn.
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Ik heb overlaatste een nieuwe ketting van Shimano gekocht en er zat tot mijn verbazing geen plakkerig vet meer op! Integendeel; het rook zelfs naar een petroleum-achtige stof!!! Weet iemand daar meer over?

Greetz,

Julien.
Post Reply