kader trek 8500

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
wizie
Mountainbiker

kader trek 8500

Post by wizie »

hallo heb een trek 8500 bestaat uit superlight aluminium, deze kost nieuw om en bij de 2000 euro nu ik heb deze fiets voor 500 euro's kunnen kopen van mijn fietsmaker, maar na enkele kere rijden merkt ik een barstje op in de achterbrug, deze heeft hij dan laten lassen maar onlang is de lassing weer losgekomen , nu zal hij er een plaatje op lassen, Ik betrouw er niet zo erg meer op op mijn fiets, heeft er iemand van julie ondervindingen, moet ik de fiets weer verkopen, of houden?
ik heb wel de beste condities gekregen van mijn fietsmaker, hij wil hem direct weer overnemen aan de aankoopprijs , dus ik zou eigenlijk niets verloren hebben, behalve ritplezier.
wat moet ik doen????
Guest

Post by Guest »

Direct terug verkopen.
Een nieuwe Trek 8500 voor 2000 euro? :roll: Ik heb onlangs een ZR9000 Trek 8500 frame gekocht voor 850 euro en jij koopt voor 500 euro de volledige bike. De retailprijs voor een volledige fiets ligt rond de 3200 euro. Mss ff wat specs vermelden om eens te zien waarmee hij je heeft opgezadeld.
Als jou fietsenmaker hier al aan begint te lassen, dan klopt er toch iets niet. Trek biedt namelijk levenslange garantie op zijn frames, bij een breuk is het dus zaak om contact op te nemen met de distributeur en niet om zelf gaan te prutsen. Normaal krijg je dan gewoon een nieuw frame, nu hieraan gelast is kun je dat alvast vergeten.
En eenmaal dat je met lassen begint is het miserie, je zal zien dat hij langs de las opnieuw gaat scheuren.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

maurice wrote:Direct terug verkopen.
[-X [-X [-X [-X [-X [-X
Guest

Post by Guest »

Gf biker wrote:
maurice wrote:Direct terug verkopen.
[-X [-X [-X [-X [-X [-X
Aan die winkelier die em die verkocht heeft hey. Natuurlijk niet aan een andere ongelukkige.
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Ik zou em ook terug verkopen aan de winkelier. Langs de ene kant is het heel spijtig want het is een superdeal voor 500 €, langs de andere kant kun je niet gerust gaan biken als je altijd in't achterhoofd hebt zitten dat het kader elk moment kan breken. #-o
wizie
Mountainbiker

Post by wizie »

ik moet er wel nog bij vermelden dat de fiets tweedehands was, ik heb hem niet nieuw gekocht. trek is heel erg kieskeurig in zijn garantie en zou dit enkel geven op scheuren van de LASNADEN, anders niet.of op de verf, bij zo'n breuken niet, de barst zal van de vorige eigenaar zijn of metaalmoeheid?
ik weet het niet, langs de ene kant zou ik de fiets graag houden , langs de andere kant, mountainbike en lassen? gaat precies niet goed samen
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Zou toch vragen aan de fietsboer om garantie ondanks er zelf reeds aan gelast is. Is bij mij ook gelukt, frame had ik ook zelf hersteld en toch een ander in garantie gekregen. Licht veel aan de fietsboer. En euhh da van mij was wel een Giant daar zijn ze wa soepeler dan bij Trek blijkbaar :-? maar proberen kost niks hé :wink:
wizie
Mountainbiker

Post by wizie »

ja, hebben we geprobeerd de eerste keer, heb nu net nog eens gebeld en op deze breuk is geen garantie. bij trek zijn ze inderdaad heel streng op dat gebied. en zal geen nieuw kader krijgen. je hebt geluk gehad je je giant.
sleery
Mountainbiker
Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Post by sleery »

bij mij was er een barstje in de achterbrug, niet in de lasnaad. Was een trek 8000, 4-5 jaar oud en direct een andere gekregen :roll: . on topic: ik zou er niet meer mee rijden en vlug mijn geld terugvragen.
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Ten eerste wat ge voorhebt mag in geen geval,maar je zegt wel niet hoe oud je bike is.Trekgarantie daar kun je naar fluiten als je er zelf aan geprutst hebt.Indien je bike vrij recent is kun je het volgende doen.
De specificaties van een Trek 8500 in gedachte is de bike zeer goed afgemonteerd.Als je nu een deal met je fietsmaker kunt sluiten om een ander nieuw frame(daarom geen Trek) en HIJ monteert alles over dan zijt ge volgens mij nog goed af.
Wel niet op uw kop laten zitten, zet hem maar wat onder druk want hij heeft u ferm gekl**t.
Veel succes
Post Reply