Erpe-Mere - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
kooler
Mountainbiker

Post by kooler »

Ik vind dit een leuke trainingsroute, vrij weinig asfalt en bij lekker weer laat ze toe wat snelheid te maken.

TIP voor de Aalstenaars: Rij met de fiets tot de voormalige steenbakkerij aan de Siesegem (nu Schelfout's gevelsteendinges). Daar naar rechts en dan net in de eerste bocht rechtdoor de kouter in. Altijd volgen en na een km of drie zit je op de rode lus van de route.

K.
Jens
Mountainbiker

Post by Jens »

ja, das inderdaad een leukere weg om er te geraken (anders via de grote baan [-X :-? ). Zo heb je je spieren al een beetje kunnen losfietsen... (ben zelf van Affligem, en ga dus ook langs daar).

Ik heb deze vorige maand nog eens geaan, ze lag er toen leuk bij: op sommige plaatsen wat modderig, maar voor de rest wel goed om te doen! De ideale afwisseling!
bikinggirl
Mountainbiker

Post by bikinggirl »

Gisterenavond heb ek de volledige route nog es gereden, ben zelf van erpe-mere en 'k vind het persoonlijk toch nog steeds één van de betere blosoroutes uit de streek.
Door 't zonnetje van de laatste dagen ligt het parcours er ideaal bij, hier en daar snelle stukken afgewisseld met wat restjes modder, maar overal goed te berijden, niet te klagen dus :-D
Ga ze straks nog es gaan rijden zie, in combinatie met die van haaltert, 't is 't er 't weerke voor he :wink: :wink:

Mss tot ooit eens!!
greetz
:drunk:
Bennydel
Mountainbiker

Post by Bennydel »

Wij hebben de blauwe route gereden vandaag. Pijltjes zijn wel vaak op rare plaatsen te vinden.

In het begin wel op het stuk terechtgekomen dat naar het schijnt uit de route is verdwenen, dat was wel lastig stuk.

Voor de rest heel toffe route, maar stuk lastiger dan de route's in Destelbergen en Laarne.
Bionic
Mountainbiker

Erpe-Mere - Sabotage op de groene lus.

Post by Bionic »

Op donderdag 26-05-2005 rijd ik de blauwe + de rode + een stuk van de groene mountainbikeroute van Erpe-Mere. Op de groene lus rijd ik lek (voor- en achteraan) als ik nog 10 km van huis ben.
Op zondag 05-06-2005 rijd ik weer de groene lus ... en weer lek. Na wat zoekwerk vind ik de dader: in een boomwortel die met zijn bovenkant bloot ligt is een nagel geklopt. Als ik het traject verder afstap merk ik meerdere boomwortels die op dezelfde wijze zijn voorzien van één of meerdere nagels. Plaats van het delict: in Erondegem kom je aan een smal bruggetje over een beek en onmiddellijk daarna is er een zeer smalle singletrack tussen 2 weiden, met links en rechts prikkeldraad. Het is bijna onmogelijk hier door te rijden. Op het einde moet je steil omhoog. Daar begint de ellende. Direct als je bovenkomt zijn er al boomwortels 'behandelt'. Uitkijken maar!
Ik heb de sportdienst van Erpe-Mere EN de regiosportdienst een e-mail gestuurd maar nog geen reactie gekregen.
Vandaag 09-06-2005 ben ik weer op pad geweest en al een stukje van de regiotour (van Sint-Lievens-Houtem naar Erpe-Mere) gereden. De regiotour passeert er niet. Oef.
Morgen ga ik nog eens kijken en neem ik een trektang mee.
fieldbiker
Mountainbiker

Re: Erpe-Mere - Sabotage op de groene lus.

Post by fieldbiker »

Bionic wrote:Op donderdag 26-05-2005 rijd ik de blauwe + de rode + een stuk van de groene mountainbikeroute van Erpe-Mere. Op de groene lus rijd ik lek (voor- en achteraan) als ik nog 10 km van huis ben.
Op zondag 05-06-2005 rijd ik weer de groene lus ... en weer lek. Na wat zoekwerk vind ik de dader: in een boomwortel die met zijn bovenkant bloot ligt is een nagel geklopt. Als ik het traject verder afstap merk ik meerdere boomwortels die op dezelfde wijze zijn voorzien van één of meerdere nagels. Plaats van het delict: in Erondegem kom je aan een smal bruggetje over een beek en onmiddellijk daarna is er een zeer smalle singletrack tussen 2 weiden, met links en rechts prikkeldraad. Het is bijna onmogelijk hier door te rijden. Op het einde moet je steil omhoog. Daar begint de ellende. Direct als je bovenkomt zijn er al boomwortels 'behandelt'. Uitkijken maar!
Ik heb de sportdienst van Erpe-Mere EN de regiosportdienst een e-mail gestuurd maar nog geen reactie gekregen.
Vandaag 09-06-2005 ben ik weer op pad geweest en al een stukje van de regiotour (van Sint-Lievens-Houtem naar Erpe-Mere) gereden. De regiotour passeert er niet. Oef.
Morgen ga ik nog eens kijken en neem ik een trektang mee.
Goed om weten voor ons "buurtbewoners" ! Als ik da smeerlapken ooit tegenkom die dit voor zijn plezier doet, zal ik hem met z'n nootjes ook eens aan een boomwortel nagelen !

En vermits het gemeentebestuur van E-M in reactietijd niet echt uitblinkt zal het inderdaad de snelste/beste manier zijn om er zelf met de trektang op uit te trekken. Chapeau voor je inzet.

Field
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Politie waarschuwen.

1. Beschadiging van milieu en materiaal (bike)
2. Als iemand daarop valt...
Bionic
Mountainbiker

Post by Bionic »

De nagels zijn er ondertussen allemaal verdwenen. Gisteren nog een drietal uitgetrokken.
silent biker
Mountainbiker

Post by silent biker »

thanks Bionic : ik ben afgelopen zaterdag de groene lus van Erpe Mere nog gaan rijden
osoc
Mountainbiker

Post by osoc »

Dat smal wegje kan links laten liggen:
rij richting Erondegem-dorp via de Kuilstraat.
Sla tussen 2 huizen rechts een wegje in, blijven volgen (loopt achter de huizen en fabriek Eronda) en je komt opnieuw op de route maar dan na het smalle gevaarlijke wegje.
De regiotour nam - gelukkig - ook deze weg.
Het verhaal van de nagels is SCHANDALIG, maar geen unicum in Erpe-Mere. Vorig jaar werden door een vriendelijke zelfstandige agrarische ondernemer metalen pinnen (ong. 80 cm hoog) geplaatst in Burst, omgeving Molenveld. Wie op dit niet gemakkelijke padje voorbij kwam liep het risico bij een val gespiesd te worden.
Dit jaar staan die dingen er gelukkig niet.
Post Reply