Keuze kettingbladen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

gamutter wrote:
Rudy D (aka JeKaS) schreef:
gamutter schreef:
Heeft er al iemand de Stronglight CT2 (Zefal) tandbladen met ceramische beschermlaag in gebruik?
Dit zijn ook mooie grijze, onverslijtbaar (zegt de leverancier), minder weerstand tov de ketting en ongeveer 60 Eur/blad.
Dit zou mij wel iets zeggen voor de toekomst als het geeft wat de leverancier belooft.

Ik heb er momenteel zo'n op mijn fiets staan. Gekocht bij Barracuda, maar zeker geen betaald, 29? voor het middenblad om precies te zijn. Jouw fietsenmaker lijkt me een dure vogel.

Klopt het dat je die Stronglights niet met een triple kan krijgen,enkel twee kettingbladen vooraan?
Je kan ze krijgen per blad (44/32) of in kits (44/32/22) volgens hun site
http://www.zefal.com/stronglight/page.p ... lateauxVTT

en de richtprijs had ik ergens op een site gelezen, komt gelukkig niet van mijn fietsenmaker, daar mag ik niet van klagen.
Maar wel enkel int zwart dus.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

SOM ghost wrote:het buitenblad lijkt mij niet direct mogelijk (qua look toch niet)

de lijnen van dit trapstel lopen door op de kettingbladen
ikzelf heb geen XT trapstel liggen

ik heb echter nog een oude LX hollowtech liggen
de gaten(4) van de plateau's komen echter wel overeen dus voor middenblad en binnenste zou dit geen probleem mogen geven.

opgelet ik heb dit niet 'effectief' getest !!!!!!
wil dit wel eens doen hoor :wink:
Merci voor de moeite SOM :wink: Maar kben er nog niet uit welk type ik zou nemen.In de 02 Bikers staat juist een verslagske van crankstellen,bitter weinig grijs in de gamma's (behalve de XTR #-o ...)
swerkfiets
Mountainbiker

Post by swerkfiets »

ik rij met stronglight kettingbladen en ben er zeer tevreden over
easyrohling dré
Mountainbiker

Post by easyrohling dré »

TA levert inderdaad absolute topproducten...
Ietwat exotischer mss http://www.rotorbike.com of http://www.tune.de
Mountainbiker

Post by »

Ook net Middleburn ontdekt
Gooser
Mountainbiker

Post by Gooser »

Ik heb ook nieuwe kettingbladen nodig en heb is bij mijne fietsenmaker gehoord voor TA's (Ik heb er al goede ervaring mee gehad + commentaar hier is ook lovend precies):
Antwoord fietsenboer: "ze worden vaak geleverd zonder schakelhulpen en dat is voor het buitenste en voor het middelste blad niet echt fijn schakelen dan ..."
Wat zijn die schakelhulpen precies ? En is er een model van TA dat dat zeker wel heeft? (4arm 104 mm 44t / 32t)
please enlighten me ! (ik zal het aan de fietsen boer ook nog wel eens vragen)
jeromos
Mountainbiker

Post by jeromos »

Kan er mij iemand vertellen of er 4-gaats TA bladen bestaan en zo ja waar kan ik een verdeler van TA vinden?
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Yeps, net eentje gaan afhalen...

Invoerder is dezelfde als Mavic (codagex) dus eender welke fietsenboer die 1 vd merken van codagex heeft, kan die bestellen. (de anderen waarschijnlijk ook, maar die moeten dan al wat meer moeite doen...)
Gooser
Mountainbiker

Post by Gooser »

Dzjowie wrote:Yeps, net eentje gaan afhalen...

Invoerder is dezelfde als Mavic (codagex) dus eender welke fietsenboer die 1 vd merken van codagex heeft, kan die bestellen. (de anderen waarschijnlijk ook, maar die moeten dan al wat meer moeite doen...)
Dzjowie, hoe zit het met die schakelhulpen waar mijn fietsen boer het over heeft ? Zitten die er bij ?
Welk type heb jij? Ik dacht dat enkel Chanook en Bullet 104 mm als bout steekcirkel hadden en dat Bullet meer op BMX gericht was. Klopt dit? -Die website van TA is afschuwelijk om de juiste info te vinden vind ik
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Ik weet niet wat je fietsenboer bedoelt met "schakelhulpen", maar als het gaat om die paar tandjes die een iets afgevlakte punt hebben meegekregen, ja dan, die zitten erop.

Hoe ze dat kunnen leveren zonder, dat zie'k ni goe zitten...
Post Reply