la filip meirhaeghe

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Vorig weekend hebben we de Xesco bike day gedaan in Manhaye - Na de rit stonden er 63,3 km & 1480 hoogtemeters op m'n Polar. Modder van begin tot einde, geen meter vlak (ofwel klimmen, ofwel dalen), maar wel dé max.

Wat ik me afvraag : in welke mate is de Filip Meirhaeghe te vergelijken met die rit qua hoogtemeters & inspanning?

We twijfelen namelijk tussen de 60 & 90 km :wink:
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

ik ga ook me een 4-tal man vo mij is et de eerste keer :-D hopelijk valt et me mee :bounce: :bounce:
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Kan iemand vertellen hoeveel hoogtemeters er te bekampen zijn op de 100 km ?

Thanks !
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Tinky-Winky wrote:Kan iemand vertellen hoeveel hoogtemeters er te bekampen zijn op de 100 km ?

Thanks !
vorig jaar een kleine 2.100.

Willy
tarzan2
Mountainbiker

Post by tarzan2 »

Hoe zit dat met die camping? Moet ge daarvoor reserveren of kunde daar gewoon de zaterdagavond toestuiken en u tentje neerplanten?

greetz, Egon
napoleon
Mountainbiker

Post by napoleon »

hebben de meirhaeghe ook gepland om te rijden. ik hoop alleen dat hij inderdaad niet zo zwaar is als de afgelopen ardennen trophy in theux. Vielsalm ligt daar toch ook in de buurt geloof ik? enfin ik ben zeer geïnteresseerd in de hoogteprofielen en mogelijks een verslagje van de rit zelf (kwestie van mij een beetje moreel voor te bereiden voor de vakantieperiode)

groeten

napoleon
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

ik heb me ingeschreven en krijg ier nen mail int frans en snap er de ballen van weet iemand van jullie wa er in die mail staat ?? :bounce: :bounce:
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

madskatingcow wrote:...We twijfelen namelijk tussen de 60 & 90 km :wink:
Bij mijn weten is daar 65 - 100 of 130km, maar geen 90. Kijk misschien eens op de site.

Technisch gezien is het niet echt moeilijk, maar onderschat het geheel toch niet. Het is ook hier altijd "op en neer" :lol: , en de zwaarste singletrackklim is dan nog op het laatst voor de 100 en 65km. Voor de 130km doe je nadien nog gewoon een lus bij (grote stukken identiek als eerste kilometers).
Fuerzabert
Mountainbiker

Post by Fuerzabert »

Wie een verslagje wil lezen van vorig jaar kan dit terug vinden op mijn website: http://www.bertopweb.be/MTB%20-%20Vielsalm.htm

Zeker rijden! De moeite waard.
rocco
Mountainbiker

Post by rocco »

hoeveel hm zijn er op de 65 weet iemand dat ga da voor de aller eerste keer rijden
Post Reply