Specialized

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
TURBOPETE
Mountainbiker

Post by TURBOPETE »

Vergeet niet dat carbon niet altijd goed is
Je moet eens de steenslag schade bekijken op mijn Carbon link (sworks epic) En dit is al mijn 2e op amper 6 maanden tijd

Mischien ben ik wel wat te bruut :oops:
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

hallo,

Door rugpijn ben ik ook stillekesaan richting meer richting fully aant kijken en de fsr xc pro leek mij wel een goed alternatief voor men huidige hardtail, zeker gezien de mogelijkheden van de triad demper.
Ik zou deze bike naderhand upgraden met enkele van men huidige onderdelen (fox, sram, wielen,...). Maar hierbij dus volgende vraag: zou de montage van mijn f80 rlt het stuurgedrag niet te fel beïnvloeden?
Standaard staat er een Manitou splice op, maar dat lijkt mij niet echt een optie gezien ik hier een fox liggen heb.
Heeft er verder iemand een idee van het gewicht van die kader alleen?

merci
Zalman
Mountainbiker

Post by Zalman »

als ik van u was zou ik eerder voor de stumpjumper fsr gaan omdat dat frame toch iets lichter is.
als ga dan toch geen volledige fiets neemt moet dat nogal meevallen van prijs.
En als ik het goed voor heb kan je uw vork aanpassen zodat deze ook 100mm veerweg heeft maar hier ben ik niet zeker van.
voor de rest is 100 mm veerweg wel aan te raden voor deze bike ook alleen al om de geometrie niet te veel te veranderen
eskimo1973
Mountainbiker

Post by eskimo1973 »

vraagske : enig idee wanneer de specialized modellen 2006 uitkomen en wijs om tot dan te wachten op een deftige korting op de 2005 modellen ?
En plus, kan iemand een indicatie geven hoeveel ik voor mijn trek 4900 van 2j oud nog kan verwachten? geen upgrades op gedaan.
MacMan
Mountainbiker
Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Post by MacMan »

nog geen idee,maar cannondale zou rond eind juni zijn 2006 modellen bekendmaken.wsh zal specialized dan ook wel volgen.
Tazmaniac
Mountainbiker

Garantie

Post by Tazmaniac »

Wat is de garantie op het frame van een stumpjumper
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Levenslang op alle specialized frames behalve Downhill modellen
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

even het specialized topic nieuw leven inblazen.
Ik heb deze vraag ook al gesteld op http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 5&start=36
voorlopig zonder reactie.

is het 2006 Epic frame (nu dus in M5) vergelijkbaar met de vroegere S-Works Epic frames?
Waar zit het verschil in S-Works en andere Specialized frames?
Ik rij nu met een M4 Stumpjumper (hardtail). Ik vroeg aan een dealer wat de meerwaarde van een S-works (M5) zou zijn en kreeg daar een nogal vaag antwoord op : beetje lichter (65gr.), comfortabeler door de vijfde soort alumium??

Iemand hier een idee?
Zalman
Mountainbiker

Post by Zalman »

greenie wrote:even het specialized topic nieuw leven inblazen.
Ik heb deze vraag ook al gesteld op http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 5&start=36
voorlopig zonder reactie.

is het 2006 Epic frame (nu dus in M5) vergelijkbaar met de vroegere S-Works Epic frames?
Waar zit het verschil in S-Works en andere Specialized frames?
Ik rij nu met een M4 Stumpjumper (hardtail). Ik vroeg aan een dealer wat de meerwaarde van een S-works (M5) zou zijn en kreeg daar een nogal vaag antwoord op : beetje lichter (65gr.), comfortabeler door de vijfde soort alumium??

Iemand hier een idee?
dat is het zowat m4 slaat op een alluminium legering met 4 bestanddelen aan toegevoegd (of bestaat het nu uit 4 bestanddelen) bij de m5 hebben ze er gewoon nog een aan toegevoegd. kwa gewicht scheelt dit idd niet veel, ik dacht minder dan 100 gr. de m5 kaders zouden iets 'comfortabeler' zijn en hebben iets betere looks.
als je een volledige s-works fiets koopt heb je daarbij een op wedstrijd afgestemde afmontage bij, alsook de prijs

ik dacht wel dat ze de epic voor 2006 uitgerust hebben met iets meer achtervering, zodat ze vooraan en achteraan 100mm hebben.
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

:wink: Als er iemand ne epic 2005 weet staan ,mediumeke .
Let me now 8)
Post Reply