Kuisen jullie een nieuwe ketting af, of laten jullie het oppervlakkige "vet" er gewoon aankleven.
En met wat kuisen jullie dat af? Met een vod (gaat moeilijk vind ik persoonlijk), of iets anders?
Nieuwe ketting
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Magura
- Mountainbiker
- Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Dan lost het inwendige vet ook op, en dat is niet de bedoelingVan Cot wrote:het is goed vet dat daar op zit dus ik laat dat eraan. Je kan het eraf krijgen door de ketting in ontvetter te leggen.
Ik vinnd toch van wel: bij stofferig weer plakt daar direct nen hoop vuiligheid in...Zeker niet nodig dit eraf te halen, in tegendeel !!!
Misschien om de ketting tijdens de opslag/transport/... te beschermen tegen roest, ...laat da vet daar ma hange ze
waarom zoude ze het er anders aandoen
Klopt van voor tot achter!Magura wrote:Dan lost het inwendige vet ook op, en dat is niet de bedoelingVan Cot wrote:het is goed vet dat daar op zit dus ik laat dat eraan. Je kan het eraf krijgen door de ketting in ontvetter te leggen.![]()
Ik vinnd toch van wel: bij stofferig weer plakt daar direct nen hoop vuiligheid in...Zeker niet nodig dit eraf te halen, in tegendeel !!!
Misschien om de ketting tijdens de opslag/transport/... te beschermen tegen roest, ...laat da vet daar ma hange ze
waarom zoude ze het er anders aandoen
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
ik ontvet ze niet, eerst een rit rijden met dat vet dat erop is, dat smeert enorm goed.
Het is er makkelijk af te spoelen, en ik leg mijn ketting toch altijd in de ontvetter als ik ze kuis, en daarna vet ik ze opnieuw in. Op deze manier rij ik toch al bijna 4000KM met de originele tandwielen van mijne scale, dus slecht zal het zeker niet zijn.
Het is er makkelijk af te spoelen, en ik leg mijn ketting toch altijd in de ontvetter als ik ze kuis, en daarna vet ik ze opnieuw in. Op deze manier rij ik toch al bijna 4000KM met de originele tandwielen van mijne scale, dus slecht zal het zeker niet zijn.