headshok vering verliest lucht

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Guest

Post by Guest »

Ward #3 wrote:heb het ook vlaggen. Na een jaar had ik last van piepende (eerder fluitende) headshok. Nu loopt ie leeg na een uur of 2 fietsen. Zet je hem dan in de garage is ie 's anderendaags plat. Volgens mij kan hget niet kwaad met een platte te rijden, er zitten denk ik wel bottom-out rubbers in die de einde van de slag dempen. Maar er moet wel lucht in bljiven natuurlijk. Bijkomend probleem is dat ik bij men fiets een hogdrukpomp heb gekregn, die het niet doe.Bij het losdraaien ontsnapt alle lucht. Ik heb ALLES al geprobeerd. En met men maat zen Fox pompje gaat het vanzelf. Tijd dus voor een bezoekje aan men fietsenmaker
ward zeker en vast met de vork teruggaan
er zit op een headshock 2 jaar garantie op
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

ik was op http://www.cannondale.com/Asset/iu_file ... UP_FAT.pdf alles is aan't nalezen ...

2 vraagjes :
* hoe zie ik of het een super fatty of super fatty ultra is ==> luchtdruk scheelt behoorlijk wat ?
* men raad aan elke 2 maand nieuw vet te smeren onder die "boot" ......... welke soort is geschikt ?
Last edited by Foempes on Mon 06 Jun 2005 21:51, edited 1 time in total.
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

sorry ..... te snel geklikt :oops:
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

ik denk dat't bij mij ( de fiets van mijn broer waar ik momenteel mee rij )ook zover is ....

graag had ik de vork zelf 's uit elkaar gegooid en ineens alle dichtingen olie en andere nagekeken en/of vervangen ....

het gaat'm me niet zozeer om de centjes , maar ik vind't nu éénmaal tof en leerrijk om alles zelf te doen .

waar (internet-sites) vind ik info hieromtrent , want vermoed dat ze bij 88 niet echt geneigd zijn deze door te spelen ??? :wink:
Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

Let er wel op dat je speciaal gereedschap nodig hebt!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

foempes wrote:
waar (internet-sites) vind ik info hieromtrent , want vermoed dat ze bij 88 niet echt geneigd zijn deze door te spelen ??? :wink:
De site van Akkermans in de gaten houden. Hij geeft soms workshops.
Ik heb eind vorig jaar zo eentje bijgewoond. Er werd ons uitgelegd hoe de vorken gedemonteerd worden en hoe je ze moet onderhouden. Ook schijfremmen werden onder de loep genomen. Wreed interessant :wink:
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

dan kan jij't me vast en zeker wel is expliceren :wink:

welk gereedschap voor mijn Lefty en de Fatty van m'n vriendin ?

type olie in en vet onderaan de vork ?

enz ........ :drunk:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ik ben niet zo technisch aangelegd dus ik heb toen niet zo goed opgelet zodat ik het nu zelf kan. Ik wist toen al dat ik de fiets toch binnen breng voor zulke dingen :oops:

Het materiaal om alles te demonteren en ook het vet kan je kopen bij Akkermans. Dacht zelfs dat het gereedschap niet duur was.
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

okidokieeee .... no problem

btw : is een Cannondale voorderr. 31.8 mm ?
dr paaj
Pro

Post by dr paaj »

jep
Post Reply