Yow de mannen en de vrouwkes, sinds een tijdje zit me duifke te vragen of ik niet eens aan spinning zou willen doen gaan. Nu vraag ik mij af is dat eigenlijk wel wat en kunt ge daarmee uw conditie verbeteren of is het meer iets voor het poepke wat strakker te maken en te regimmen? Iemand misschien al geprobeerd?
Groetjes, iedereen zijne amigo Vonke
Training: Spinning
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- MaC'Red
- Mountainbiker
heb er al veel goed van horen praten maar heb het nog nooit geprobeerd maar is naar het schijnt wel doeltreffend zenne, es een uur denk ik aan bepaald tempo rijden op een speciaal model ( denk ik ) van hometrainer, niet vergeten het is zeer afmattend zenne maar nogmaals de moeite en ik denk da ik da ook es ga proberen

Ik heb vorig jaar een jaartje in een fitnesscentrum gewerkt. Toen heb ik regelmatig aan spinning gedaan! Ik vond het echt wel leuk!! Het hangt natuurlijk veel van de lesgever af
!
Wat ik wel gemerkt heb is dat het vrij intensief is, alé als ge toch voluit meega!!
Je kan natuurlijk met hartslagmeter rijden en ervoor zorgen dat je niet in de intensieve zone terechtkomt, hierdoor train je dan wel je conditie, maar uit ervaring weet ik dat dit niet gemakkelijk is!
Ik zou er toch wel voorzichtig mee zijn wanneer je dit combineert met toertochten, omdat beiden toch vrij intensieve trainingen zijn.
Wat ik wel gemerkt heb is dat het vrij intensief is, alé als ge toch voluit meega!!
Je kan natuurlijk met hartslagmeter rijden en ervoor zorgen dat je niet in de intensieve zone terechtkomt, hierdoor train je dan wel je conditie, maar uit ervaring weet ik dat dit niet gemakkelijk is!
Ik zou er toch wel voorzichtig mee zijn wanneer je dit combineert met toertochten, omdat beiden toch vrij intensieve trainingen zijn.
Ik kom juist terug van twee spinning lessen die ik na elkaar gevolgd heb.
Ik vind het een ideale aanvulling op mijn wintertraining omdat ik hiermee kracht, souplesse en diepgaan blijf onderhouden.
Een van de nadelen is natuurlijk dat je niet op je eigen fiets kan rijden. Maar voor die twee uurkes in de week gaat dat niet veel maken.
Vergeet niet dat zo goed als alle spinning bikes uitgerust zijn met een klikpedaal-gewone pedaal combo. Je kunt dus met je MTB spd schoentjes volle bak gaan rijden. (Supergevoelig zijn ze niet want je kunt zowel met plaatjes van Shimano, VP, BBB, ... rijden)
P.S. Spinning is niet après bike maar bike maintenant.
Ik vind het een ideale aanvulling op mijn wintertraining omdat ik hiermee kracht, souplesse en diepgaan blijf onderhouden.
Een van de nadelen is natuurlijk dat je niet op je eigen fiets kan rijden. Maar voor die twee uurkes in de week gaat dat niet veel maken.
Vergeet niet dat zo goed als alle spinning bikes uitgerust zijn met een klikpedaal-gewone pedaal combo. Je kunt dus met je MTB spd schoentjes volle bak gaan rijden. (Supergevoelig zijn ze niet want je kunt zowel met plaatjes van Shimano, VP, BBB, ... rijden)
P.S. Spinning is niet après bike maar bike maintenant.
Re: SPINNING
Lol, ik zit in dezelfde situatie, en heb me dan ook maar ingeschreven.vonke wrote:Yow de mannen en de vrouwkes, sinds een tijdje zit me duifke te vragen of ik niet eens aan spinning zou willen doen gaan. Nu vraag ik mij af is dat eigenlijk wel wat en kunt ge daarmee uw conditie verbeteren of is het meer iets voor het poepke wat strakker te maken en te regimmen? Iemand misschien al geprobeerd?
Groetjes, iedereen zijne amigo Vonke
Vooral om conditie bij te kweken. Dat strakker poepke is mooi meegenomen.
Ik doe 2 tot 3 maal in de week RPM.spinning is met oefeningen en RPM is krachttraining.Heel leuk en zeer intensief trainen en voor je conditie heel goed.Ik ben pas een half jaartje met mountenbaike bezig en ik voel dat mijn fisiek beter word,je moet natuurlijk wel sjans hebben wie er les geeft want er is enorm veel verschil .Waar ik ga trainen hebben ze zopas een spinningteam opgestart om demo's te gaan doen dus da gaat wel leuk worden.En ivm met die kilootjes?Bij mij is er ondanks ik wel wil nog gene ene kilo afgegaan.Wel wat spieren gekweekt.
Ik vind het een aanrader en een goede voorbereiding voor wie s'zondags een TT gaat doen.
Ik vind het een aanrader en een goede voorbereiding voor wie s'zondags een TT gaat doen.