fietsdodentocht

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

kawa wrote:Ik vind het maar een slappe benaming voor 100km...
De dodentocht te voet vind ik zijn naam waardig maar met de fiets moet dit toch minstens het dubbele zijn om zo'n naam te mogen krijgen, niet?
Parijs-Brest-Parijs?
bracebrace
Mountainbiker

Post by bracebrace »

Het leuke (en lastige) van den dodentocht is het tijdsaspect. Je kan tot 24 uur onderweg zijn, dat doet rare dingen met ne mens zijne geest :-D .
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

Ik ga hem ook eens meerijden dit jaar ... het is te hopen dat weer beter is dan vandaag (regen/regen/regen).
JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

Ik weet het, dit topic is al een tijdje dood en begraven maar waarom een nieuw beginnnen als er al eentje over bestaat.

Wat mag je van deze tocht verwachten qua hoogtemeters?

'k Heb een deugniet van een schoonbroer die mij uitdaagt maar ik rij eigenlijk maximum TT's van 60km.

oh ja, 'k heb maar één fiets dus is de vraag of dit te doen is met de EX9?
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

bracebrace wrote:Het leuke (en lastige) van den dodentocht is het tijdsaspect. Je kan tot 24 uur onderweg zijn, dat doet rare dingen met ne mens zijne geest :-D .
Als ge het equivalent wilt, en ge pakt dunne bandjes, zou ik opteren voor 300km of meer (dán zult ge effect hebben...)

Ge kunt hieral eens gaan oefenen :-D
JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

Zotte Marre wrote:
bracebrace wrote:Het leuke (en lastige) van den dodentocht is het tijdsaspect. Je kan tot 24 uur onderweg zijn, dat doet rare dingen met ne mens zijne geest :-D .
Als ge het equivalent wilt, en ge pakt dunne bandjes, zou ik opteren voor 300km of meer (dán zult ge effect hebben...)

Ge kunt hieral eens gaan oefenen :-D
Die 24u zijn voor de wandelaars, voor de fietsers is het max. 11u.

En nee ik koop gene velo met dunne bandjes, ik lees hier af en toe iets over janetten ;-)
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Let op! Dit is een tocht gericht op families die geld willen uitgeven en niet voor sportievelingen (wielertoeristen of mtb'ers).

Er doen heel wat wielertoeristen aan mee maar vooral veel mensen met een stadsfiets die de paar hellingen die er zijn al wandelend beklimmen.
Je moet continu grote groepen inhalen waardoor je op het andere rijvak terechtkomt met gevaarlijke situaties als gevolg....

Als je gewoon bent tourtochten te rijden zul je teleurgesteld thuiskomen.
Het inschrijvinggeld dient om de clubkas te vullen, je krijgt er enkel een medaille voor in de plaats en wat randanimatie.
Aan de controle posten was alles te betalen, kleine flesjes water aan 1euro stuk om je drinkbus op te vullen #-o [-X

Ik had er al 25km opzitten aan de start, aan de eerste controle waren mijn drinkbussen leeg, daar heb ik al mijn centjes kunnen uitgeven voor ze terug te vullen. Onderweg een paar maal in een cafe gaan vragen of ik mijn drinkbus mocht vullen aan de kraan...

Zowat de grootste ontgoocheling ooit.
Mij zien er alleszins niet meer.
crash biker
Mountainbiker

Post by crash biker »

De bevoorradingen zijn er inderdaad niet te vergelijken met TT's.
Qua hoogtemeters stelt da niet zoveel voor; op een aantal km's in't Pajotteland na.
Ge hebt geen hoogwaardig sportmachine voor nodig. Ik heb die ooit afgelegd met iets wat leek op een MTB.

De echten dodentocht ( te voet), da's een ander paar mouwen #-o #-o
Da's afzien, ik kan het u verzekeren.
Als uw schoonbroer u daar ooit zou voor uitdagen, las dan maar zeker wat extra trainingen in.
Post Reply