Zadelpijn

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Hey,

ja zoals de persoon hierboven vraagt of misschien ook het zadel. Ik heb dat altijd na lange afstanden. Nu heb ik eens door dit forum een ander zadel gekocht. De Fizik Gobi, zien dat het probleem oplost....

Of kijk eens bij deze posts :

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=
FilipH
Mountainbiker

Post by FilipH »

had daarvoor sinds 3 jaar een be-one replica en herinner me niet zulke hevige pijnen gehad te hebben, misschien doe ik nu wel meer km.
Hopper
Mountainbiker

Post by Hopper »

Hey,

Ik had vroeger ook veel last van zadelpijn. Nieuw zadel gekocht (Selle Italia Max Flite) en daarna ging het stukken beter. Ik zou dus niet te lang twijfelen hierover. Het bike-plezier is volledig weg als je steeds met die vervelende pijn moet rondrijden.
Den Beire
Mountainbiker

Post by Den Beire »

Ik gebruik gewoon ne body lotion voor baby's. Veel goedkoper en zeker zo goed. Wat goed is voor baby's poepke is goed voor het mijne.
Toch?

Den Beire
enrico
Mountainbiker

Post by enrico »

Dit soort zadelpijn is vaak te wijten aan een te smal zadel waardoor de zitbotjes onvoldoende ondersteund worden.
Staat je zadel wel loodrecht ? Bij een zadel dat (te) ver naar voren helt komt er namelijk te veel druk op de zitbotjes.
Een zadel blijft altijd een zeer persoonlijke keuze. Als je de bike nieuw heb gekocht kun je de lbs om een ander zadel vragen. Anders op zoek naar aan een goed gesorteerde lbs en één of meerdere zadels uitproberen. Als er een Specialized dealer bij jou in de buurt zit: Specialized heeft sinds enige tijd een meetsysteem voor zadels; Er wordt eerst een soort afdruk gemaakt waarbij kan worden vast gesteld hoe ver de zitbotjes uit elkaar staan. Op grond daarvan kan de juiste breedte van een zadel worden vastgesteld. Simpel maar doeltreffend. Ook belangrijk is dat de doorbloeding van de "edele delen" zoveel mogelijk gehandhaafd blijft. In een recente test van het Duitse MTB-magazine worden de zadels van Specialized mede daardoor zeer goed beoordeeld. Ander als zeer goed geteste zadels uit deze test:
Selle San Marco SKN Pro (breedte 140 mm), Terry Fly (135 mm), Velo Pronto SL.Z1 (130 mm), Selle Italia SLR XC (125 mm), Selle Italia Signo Genuine Gel (140 mm) SDG TI-FLY (120 mm), SQ LAB 612 (130 en 140 mm) Tenslotte is de zithouding op de bike ook nog van invloed bij de keuze van een zadel: Hoe meer rechtop de houding des te breder moet het zadel zijn (zitbotjes worden meer belast). Succes 8)
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Veel hangt ook af van het zeemvel in de broek. Ik voel heel veel verschil tussen de broeken die ik heb, vooral bij langere tochten.
gamutter
Mountainbiker
Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace

Post by gamutter »

vaseline is ook zeer goed tegen irritatie van het steeds schuren en een zadel moet je ook gewoon worden.
Ik begin nu wat gewoon te geraken aan het Specialized Alias zadel van op mijn koersfiets.
Dit wordt qua breedte gekozen aan de hand van een test waarbij men de afstand van je zitbeenderen meet. In het begin ook niet comfortabel, nu begint het te beteren. De Body geometry MTB pro is veel comfortabeler.
Last edited by gamutter on Mon 06 Jun 2005 18:11, edited 1 time in total.
Spyder
Mountainbiker

Post by Spyder »

ik heb zo'n zadel uit de SHIMANO boek ( PRO EAGLE GEL )
heb oo kwel last van zadelpijn maar heb de indruk nu minder als op't begin

men broek is eentje van AGU
Spyder
Mountainbiker

Post by Spyder »

nu heb'k zo soms pijn aan een bot precies :s:s:s
Nicoos
Mountainbiker

Post by Nicoos »

Gisteren rit gereden van een 60-tal km. Vandaag de pijn niet te harden aan mijn zitbotjes, de rechterkant. Het is geen nieuwe fiets, heb een goede broek (santini), is eigenlijk de eerste keer dat het echt zo een pijn doet. Wat zou het zijn? Ga mijn zadel nu eens aanpassen en we zien dan wel. En met mijn 67 kg, is dit toch ook niet overdreven. Want als dit zo blijft, ben ik wel wat benauwd, om de langere ritten te rijden, doe dit jaar ook mee met de LCMT, dus...
Post Reply