Rijden op hongergevoel=vetverbranding ?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
geronimo
Mountainbiker

Post by geronimo »

dr paaj wrote:Ja die tip is echt goud waard :roll: moet je vooral doen.

Mensen die een TT op een nuchtere maag meerijden en halverwege een hongerklop krijgen, omdat ze geen bodem hadden en het was geen zware tocht en dan ook alsnog omvallen...
Je hebt mijn tip niet goed gelezen... Ik heb niet gezegd dat je een TT moest doen... Een uurtje ofzo RUSTIG joggen / losrijden heb ik gezegd. Al is het gewoon maar aan 15/u op de weg rijden, of een uurtje op de hometrainer tegen een lage weerstand, wat je ook doet, HET MAG VOORAL GEEN INSPANNING ZIJN...
zork
Mountainbiker

Post by zork »

ik denk dat een "uurtje" sport voor velen die willen vermageren reeds een zware inspanning is.
ik begeleid regelmatig mensen die willen beginnen met lopen/joggen en die kunnen met moeite 12 min lopen aan 1 stuk. (op eigen tempo)
Iemand die begint mag niet langer dan 10 min lopen.
Overtraining is een van de belangerijkste factoren van blessures en een evenwichtige voeding is een must.
het beste is van geleidelijk aan de training op te drijven en gezond te eten.
en niet van direct op een lege maag een uur te gaan sporten. [-X
geronimo
Mountainbiker

Post by geronimo »

Die vetverbranding is ook niet bedoeld voor iemand die pas begint hé... Dit is bedoeld voor iemand die toch een beetje getraind is. Trouwens, 10 minuten lopen is zéér weinig... Dit kan je wel makkelijk opbouwen door bvb 10 min lopen / joggen, 2 min wandelen...
zork
Mountainbiker

Post by zork »

mja, als ge weet waarmee ge bezig zijt en nix forceert kan da niveel kwaad.
Ma ge kent da he, twordt schoon weer, iedereen wil weer in zijne short van vorig jaar geraken, kopen zich ne fiets vo af te vallen en komen dan hier terecht via google ofzo...
stilldro
Mountainbiker

Post by stilldro »

Het gaat hier rond vet verbranden, door m'n examen sta ik weer wat te zwaar en hangt er wat teveel vet rond m'n buik.. Ga dus vanaf morgen 's morgens (nuchtere maag) half uurtje tot uurtje rustig fietsen. 15-20per uur, geen beklimmingen..

Zo zal ik dus sneller vet verbranden?

Op die site: mannen & gezondheid staat nochtans dat vetbranding best gebeurd via aerobe training bij 80-85% van je max hartslag en dit voor 20-30min en 5x per week..

Ook had ik graag geweten: hoe ken je je streefgewicht?

grtz
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

stilldro wrote:Op die site: mannen & gezondheid staat nochtans dat vetbranding best gebeurd via aerobe training bij 80-85% van je max hartslag en dit voor 20-30min en 5x per week..
80-85% van max HFr is te hoog als je vet wil verbranden, best is tussen 70 en 80%. Enfin, er bestaan verschillende meningen over. Maar ik denk eens boven de 80% je eerder koolhydraten zal verbranden dan vetten.

Persoonlijk denk ik dat het beter is om 3x/week een fietstocht aan geringe intensiteit (70-80%) gedurende 2 à 3 uurtjes, afhankelijk van je fitheid. Mtb is hier dus geknipt voor, al ga je soms ook wel is in het rood. Wat uiteraard niet erg is als je gemiddelde hartslag niet boven de 80% gaat.

Fietsen en zwemmen zijn voor mij de beste vetverbranders. Lopen is al iets zwaarder en zal dus meer koolhydraten verbranden, en je kan het minder lang volhouden dan fietsen of zwemmen.
stilldro
Mountainbiker

Post by stilldro »

Lijkt me nog steeds het eenvoudigst: rustig klein uurtje op nuchtere maag..

Iemand die hier goeie ervaring mee heeft? Na hoeveel dagen mag je verandering verwachten?

grtz
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Beetje off-topic : net gelezen,wanneer je lichaam aan je eiwitten moet zitten om energie te leveren zou je al zwetend een bijproduct hiervan afscheiden,nml.ammoniak.En nu met z'n allen gaan rieken aan die shirts :lol: :lol: !!
Spyder
Mountainbiker

Post by Spyder »

ik zelf heb het ondervonden dat dit NIET de manier is !
ik ben niet te dik maar in opitter op de meeting kreeg ik ineens honger en had nix bij !

ask maurice hoe'k eruit zag !

believe me , op't begin gaat da maar na ff'kes valde neer as ge ni oppast !
Guest

Post by Guest »

Spyder wrote:ik ben niet te dik maar in opitter op de meeting kreeg ik ineens honger en had nix bij !

ask maurice hoe'k eruit zag !

!
Aah, was da vanne honger :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Post Reply