Ik ben een krak in veelvuldige pispauzes, alles heeft te maken met tijdig stoppen met drinken, het verstandig aanpakken. Als je overigens een paar uur heel snel rijdt (chrono) moet je zeker niet pissen. Bij een rustige rit moet ik sowieso elk uur pissen, vroeg gestopt met drinken of niet.Magura wrote:En tijdens een marathon van +7 uur: moeten jullie dan nooit niet pissen?
Toiletten bij bevoorrading...
Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
- Epic
- Mountainbiker
En gij 2 bomen verder staan kwijlen, jaja...flyboy wrote:Een échte MTBster gaat ook in de boskes, das mijn gedacht.
Ik kan me goed inbeelden dat vrouwen toch wel een beetje "benadeeld"
zijn in dit geval. Maar 't zal natuurlijk moeilijk zijn om aan elke bevoorrading
een wc te plaatsen
Net voor de rit naar de wc gaan en niet overdrijven met drinken zal de enige
oplossing zijn vrees ik. Alhoewel... Ne struik die hoog genoeg is om
flyboy het zicht te belemmeren zal ook wel voldoen in noodgevallen.
Ik vind en ik merkte het ook vroeger al op dat vrouwen toch problemen konden hebben bij dit ongemak. WC voor vrouwen tref je niet op een tt. Immers wij hebben de boom of het open veld en kunnen onze straal nog draaien , maar het wordt zeker eens tijd dat men aan de vrouwen ook denkt. Er staat hier zeker weer veel quas aan woorden maar geen enkele deftige uitleg wordt geboden stel ik. Lijkt of het MTBen weggelegd is voor de heren alleen.
Toch trekt men best wel eens gezamelijk aan de touwtjes en doe je beklag wel eens bij de bond, immers zij zijn ook een beetje als mede- organisator bij een tourtocht. Daar lijk me dat je klacht best daar goed op bestemming is. Of is fietsen juist voor de mannen weggelegd.
Laat me kullie meegeven dat er wel een acomodatie voorzien is in Gavere Bloso route voor damens en heren. Dus jullie hebben een stelling en steun dit te gebruiken als verdediging. Nu nog juist je vuisten laten zien en opkomen voor jullie geslacht of je wordt geslacht.
Toch trekt men best wel eens gezamelijk aan de touwtjes en doe je beklag wel eens bij de bond, immers zij zijn ook een beetje als mede- organisator bij een tourtocht. Daar lijk me dat je klacht best daar goed op bestemming is. Of is fietsen juist voor de mannen weggelegd.
Laat me kullie meegeven dat er wel een acomodatie voorzien is in Gavere Bloso route voor damens en heren. Dus jullie hebben een stelling en steun dit te gebruiken als verdediging. Nu nog juist je vuisten laten zien en opkomen voor jullie geslacht of je wordt geslacht.
als het echt te dringend wordt, zou ik ofwel achter een boom of een struik in een bos kruipen, ofwel als het een toertocht is die meer door dorpen gaat: aan een cafe of winkel stoppen. Maar heb dat in de acht jaar dat ik bike nog nooit moeten doen. Plassen voor je vertrekt kan helpen.
Vind het een beetje overdreven dat er op elke bevoorrading een toilet zou moeten staan, zo vanzelfspekend is dat nu ook niet.
Vind het een beetje overdreven dat er op elke bevoorrading een toilet zou moeten staan, zo vanzelfspekend is dat nu ook niet.
Wij (UnitedBikersDiest) wilden aan dit probleem iets doen en hebben ge-informeerd naar de huurprijs van zo'n DIXI. Maar dat bleek toch 100 euro voor een dag te zijn, redelijk veel, zeker als je 4 bevoorradingsposten moet voorzien.
We trachten de Bev.posten wel steeds in de buurt van een toilet te doen, bijv. warenhuis, jeugdheem ...
We trachten de Bev.posten wel steeds in de buurt van een toilet te doen, bijv. warenhuis, jeugdheem ...