Sven Nys -- mountainbiker

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

fredjeraketje wrote:Vergis ik mij of was Roel vorig jaar op het BK een beetje ziek, en was er nog een belofte voor hem?
Je vergist je niet, Bynens kwam voor Roel over de meet
C-Man
Mountainbiker

Post by C-Man »

Ik had ook eerst m'n bedenkingen bij het feit dat Sven Nys mee ging doen in het BK, omdat het parcours daar vrij "vlak" zou zijn, dus ideaal voor een cyclocrosser met bmx roots, en verder de parcoursen uit zou zoeken om zich "goedkoop" te kwalificeren voor de OS wat normaal geen probleem zou mogen zijn want hij is gewoon een topwielrenner.
Maar nu vind ik het al interessanter om volgen worden en ben ik wel benieuwd wat hij gaat presteren in Malmedy, daar gaan we de verhoudingen zien tussen en hoe het er voor staat met Nys als echte mtb'er op een gewaagd parcours.
Want dit is toch een parcours om "U" tegen te zeggen.
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Je kan het hem niet kwalijk nemen dat hij meedoet.
Alleen misschien spijtig voor de minder goei bikers, die misschien wel een pak rammel van hem zullen krijgen. Ni goe voor de sport...
guntherds
Mountainbiker
Location: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...

Post by guntherds »

waarom is dat niet goed voor de sport????
het zal misschien nog meer in de verf zetten dat na paulissen er een groot gat is ... maar is dat daarom slecht voor de sport? ik denk van niet ...
Spunk
Mountainbiker

Post by Spunk »

laat hem maar proberen, en laten we hopen dat hij het goed doet!

dat zal wel extra publicatie betekenen voor de mtb sport en wat willen wij anders?

Philip!
Whoops
Mountainbiker

Post by Whoops »

Ik ben persoonlijk geen fan van Nys, maar voor de MTB sport is dit alleen maar positief. En wees gerust, ze gaan de parcours helemaal niet aan passen voor Nys, alhoewel : hoeveel MTBkers zouden er over die balkjes springen zoals Nys, kan toch niet slecht zijn voor de techniek :wink:

Greets
Shorty
Mountainbiker

Post by Shorty »

Whoops wrote: hoeveel MTBkers zouden er over die balkjes springen zoals Nys, kan toch niet slecht zijn voor de techniek :wink:
Ikke al zeker :wink: laat em maar meedoen, hij gaat da volgens mij goed doen. Waarom al die heisa hierover? Willen we Roel isoleren? Van mij mag em winnen ook, eens zien wat dan de commentaren gaan zijn, hij leeft ook voor zijn sport en traint er ook voor, net zoals de andere toppers.
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

C-Man wrote:Ik had ook eerst m'n bedenkingen bij het feit dat Sven Nys mee ging doen in het BK, omdat het parcours daar vrij "vlak" zou zijn, dus ideaal voor een cyclocrosser met bmx roots, en verder de parcoursen uit zou zoeken om zich "goedkoop" te kwalificeren voor de OS wat normaal geen probleem zou mogen zijn want hij is gewoon een topwielrenner.
Maar nu vind ik het al interessanter om volgen worden en ben ik wel benieuwd wat hij gaat presteren in Malmedy, daar gaan we de verhoudingen zien tussen en hoe het er voor staat met Nys als echte mtb'er op een gewaagd parcours.
Want dit is toch een parcours om "U" tegen te zeggen.
Ik denk dat paulissen dan weer niet gaat starten in Malmedy...
C-Man
Mountainbiker

Post by C-Man »

Dat is al jaren zo dat hij daar wegblijft, of beter gezegd niet KAN starten!!
Nys is een maatje te klein voor Paulissen en de echte wereldtop, zijt daar maar zeker van, maar als hij in Malmedy kan winnen of meedoen met pakweg de eerste 5 dan vind ik dat hij het er prachtig vanaf heeft gebracht voor een eerste echte wedstrijd-kennismaking. Als ge van pakweg een Tsjalingi, Tielens of Bynens e.a. kunt winnen in Malmedy dan weet ge waar em staat, doet hij mee vooraan met de anderen, dan zal het in een wereldbekermanche tussen de toppers ook niet veel meer zijn (lees : géén top tien), Europees daarentegen moet dat dan wel mogelijk zijn. We zullen zien, misschien wint hem wel met 10 min voorsprong, dat is dan alleen maar positief voor de Belgische top-mtb. We zullen het 10/07 weten.
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Iedereen die wil mag onder dezelfde voorwaarden meedoen, dus ook Sven.
Post Reply