mont Ventoux

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
PATS
Mountainbiker

ventoux

Post by PATS »

voor wie in de omgeving nog mtb routes zoekt ik reed op 1 MEI mee in buis la baronie 80 KM 3000 HM MET DE VENTOUX . WWW.BUISCYCLETTE.COM pats
toon pertetotal
Mountainbiker

Post by toon pertetotal »

PATS,ferm toerke wat je daar gedaan hebt =D>
heb die site es bezocht,sta jij ook tussen die fotos?
Merci voor de link en voor de andere alle info is welkom he.
Splenter
Mountainbiker

Post by Splenter »

ferme berg om op te rijden eh de ventoux. Ik heb het ook ooit gedaan. Ik had er lang naar uitgezien, maar eerlijk gezegd vond ik het niet zo tof. Ik heb hem opgereden in juli en het zit daar dan zwart van het volk. Niet alleen fietsers, maar ook massas auto's die die berg opvlammen. Dit maakt niet alleen de afdaling gevaarlijk, maar ook het klimmen een stuk onaangenamer. Het blijft natuurlijk wel een aparte, heroïsche berg, met zijn kale kop, maar ik vind een berg die je helemaal alleen opfietst, zonder zotte automobilisten toch een stuk plezanter.
Maar ik geef het toe, ik ben toch content dak er ooit eens opgereden ben :wink:
EasyBiker
Mountainbiker

Re: ventoux

Post by EasyBiker »

PATS wrote:voor wie in de omgeving nog mtb routes zoekt ik reed op 1 MEI mee in buis la baronie 80 KM 3000 HM MET DE VENTOUX . WWW.BUISCYCLETTE.COM pats
Toffe link met ditto foto's.
Rikke
Mountainbiker

Post by Rikke »

Volgende zondag organiseert Sporta een trainingstocht rond Tilf (+/- 130km voorzien van de nodige hellingen). Zakken er nog Mountainbike.be'ers af naar Tilf?
toon pertetotal
Mountainbiker

Post by toon pertetotal »

Kan mij iemand voor 100% zeker zeggen hoe hard je met een ongeremde remork mag rijden in Frankrijk????
Of weet iemand waar ik dat kan vragen(ik heb al aan rijkswachter en douanier ed gevraagd en heb al 3 verschillende snelheden gehoord :drunk: )
Als het bv maar 90 km/h is dan ga ik 2 fietsen op t dak proberen te zetten en 2 op de trekhaak.
vinni
Mountainbiker

Post by vinni »

seg bikers ik zou graag jullie tyd eens weten, en langs welke kant jullie hem hebben gedaan( met mountainbike of met racevelo)
indy
Mountainbiker

Post by indy »

mijn snelste tijden:

1.19u met de koersfiets, kant bedoin
1.26u met de mtb (1" slicks), kant malaucenne
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

m-biker wrote:
muddy M wrote:
m-biker wrote: Ik hou van dalen, maar aan 50-60 per uur (en sneller) op noppenbanden... goed zot!
gevaarlijker dan op racebandjes? waarom? liijkt me raar
omdat, wanneer je draait, je enkel op het hoekje van je nop rust, dus een goeie mm rubber in contact met de weg. Bij een racebandje heb je steeds min of meer hetzelfde contact met de weg...
alléna, oededoegij dat dan als ge gaat biken, en er zit een snel afdalingske in ? in de laatste afdaling van den dolomiti kan je ergens vrij gemakkelijk naar rond de 90 gaan... op den asfalt, en dan opeens alles dicht, en kwak de bos in, voor de rest van de afdaling...

maar op de ventoux ga je toch gewoon offroad naar beneden ???
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Splenter wrote:ferme berg om op te rijden eh de ventoux. Ik heb het ook ooit gedaan. Ik had er lang naar uitgezien, maar eerlijk gezegd vond ik het niet zo tof. Ik heb hem opgereden in juli en het zit daar dan zwart van het volk. Niet alleen fietsers, maar ook massas auto's die die berg opvlammen.
algemeen probleem op de alpencols he. ik doe die gewoonweg niet meer, pak gewoon mijnen mtb en ga mountainbiken, in de bergen. veel leuker, veel rustiger, geen ottos, wel bij momenten beetje gevaarlijk. maar ja.
Post Reply