'k zal 't in ieder geval in m'n achterhoofd houden.
cristalp 2005
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Wie nog op zoek is naar meer verslagen, foto's en informatie, kijk maar eens op www.rodeofreaks.com/andy
Wij zijn er vorig jaar geweest met een 10-tal bikers, waarvan slechts 1 het niet heeft kunnen uitrijden omdat hij zich teveel op die eerste tijdspoorten had gefixeerd. Daar moet ge minstens 1-1,5u voorsprong hebben, of ge zult serieus mogen versnellen.
En voor de rest is alles hier al gezegd : doseren (zeker op de eerste klim waarbij sommigen al kuchend en zwetend naar boven stoempen), tijd nemen voor te eten en drinken en voldoende klimkilometers trainen.
Wij zijn er vorig jaar geweest met een 10-tal bikers, waarvan slechts 1 het niet heeft kunnen uitrijden omdat hij zich teveel op die eerste tijdspoorten had gefixeerd. Daar moet ge minstens 1-1,5u voorsprong hebben, of ge zult serieus mogen versnellen.
En voor de rest is alles hier al gezegd : doseren (zeker op de eerste klim waarbij sommigen al kuchend en zwetend naar boven stoempen), tijd nemen voor te eten en drinken en voldoende klimkilometers trainen.
-
lexen007
- Mountainbiker
Ik ben net terug van mijn verkenning ter plaatse. Chapeau aan de mannen die hem al uitgereden hebben. Laten we zeggen dat ik terug met de voeten op de grond sta. Het eerste gedeelte tot heremence is op een paar uitzonderingen na gewoon moe worden tot het echte werk begint met de mandelon. Lona was nog toegesneeuwd dus dat blijft een verrassing. Dag 1 was Verbier-Evolene, dag 2 Was Evolene tot de boomgrens boven Eison en terug.
-
Hellraider
- Mountainbiker
Post by Hellraider »
Wij (de eijsbikers) zullen er ook zijn met 3 bikers, waarvan er 1 (ikzelf) de vuurdoop zal moeten doorstaan.
De andere 2 hebben mij kunnen overhalen om deze tocht te rijden, want hier zou men de bikers van de BIKERS onderscheiden.
Ik start met 1 doel, UITRIJDEN, en de rest is bijzaak.
Een goede raad van een BIKER(2X uitgereden), train niet op de afstand(130 km) maar op de gemiddelde tijd (tussen de 10 en 11 uur kunnen fietsen)
De andere 2 hebben mij kunnen overhalen om deze tocht te rijden, want hier zou men de bikers van de BIKERS onderscheiden.
Ik start met 1 doel, UITRIJDEN, en de rest is bijzaak.
Een goede raad van een BIKER(2X uitgereden), train niet op de afstand(130 km) maar op de gemiddelde tijd (tussen de 10 en 11 uur kunnen fietsen)
Da's idd een groot verschil. 130 km kan de gemiddelde geoefende biker wel vlot verteren, maar op die manier op dat parcours, je gemiddelde zakt hé! En na 10u op de fiets voel je krampen opkomen op plaatsen waarvan je niet eens wist dat je er kramp kon hebben... Anderzijds lijkt het mij ook geen goede strategie om weken op voorhand ellendig lange ritten te gaan liggen trainen. Veel kilometers maken ja, en veel hoogtemeters... en naar scherpenheuvel gaan om een kaarske te branden!
De startnummers staan sinds kort ook op de website, dus de brief zal deze week of volgende week wel in de bus vallen.lexen007 wrote:Heeft er al iemand de uiteindelijke uitnodiging met startnummer ontvangen ? Normaal gezien zou dat een maand op voorhand moeten toekomen. Of is het gewoon met betalingsbewijs ter plaatse gaan en hopen ? Ik sta toch al een half jaar in de startlijst.
Anders geraak je met een kopij van je betalingsbewijs en van de start list ook wel aan je nr. de dossard ter plaatse hoor.