chainsuck kan ook aan de afregeling liggen
heb dit ook al eens voorgehad en aan de bladen mankeerde niks
heb hem iets beter afgesteld en het probleem was weg
rij nu met een xt 2005 ( buitenblad 48) en heb er nog geen probleem mee gehad,ik heb er ongeveer al een 2000km opzitten
crankset
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- lefty biker
- Mountainbiker
heb alles laten afregelen door de fietmarchand, het probleem bleef.
in begin sleepte hij enkel op de zwaarste versnelling alsk rechts trapte, nu ook op ander versnellingen met beide trapassen.
mijn tandwielen zijn niet helemaal op, maar ik zie en voel het verschil iedere rit.
kwil gewoon van dien bucht vanaf, na mijn examens ga ik een week in de vogezen of ardennen biken. Alsk die suntour laat steken ga ik elke avond met de pillamp aan den derailleur mogen vijzen.
en kwil die suntour nog effe sparen zodat ik hem kan terugsteken alsk de vlo verkoop.
in begin sleepte hij enkel op de zwaarste versnelling alsk rechts trapte, nu ook op ander versnellingen met beide trapassen.
mijn tandwielen zijn niet helemaal op, maar ik zie en voel het verschil iedere rit.
kwil gewoon van dien bucht vanaf, na mijn examens ga ik een week in de vogezen of ardennen biken. Alsk die suntour laat steken ga ik elke avond met de pillamp aan den derailleur mogen vijzen.
en kwil die suntour nog effe sparen zodat ik hem kan terugsteken alsk de vlo verkoop.
- marge
- Mountainbiker
cranckset
Zork, jongen.. als ge met bucht naar de ardennen of de vogezen gaat biken dan zou je beter de bike thuislaten want je zal je haar uittrekken van frustraties en zenuwen.
Als het budget een probleem is steek dan gewoon een nieuwe goedkope tripple vooraan. Ik denk dat je voor 30 € zal geholpen zijn en wel zult kunnen genieten van je tochten.
En de bucht die je laat vervangen zou ik wel weggooien want een fiets verkopen met bucht dat doe je niet.[/quote]
Als het budget een probleem is steek dan gewoon een nieuwe goedkope tripple vooraan. Ik denk dat je voor 30 € zal geholpen zijn en wel zult kunnen genieten van je tochten.
En de bucht die je laat vervangen zou ik wel weggooien want een fiets verkopen met bucht dat doe je niet.[/quote]
Re: cranckset
[/quote]marge wrote:Zork, jongen.. als ge met bucht naar de ardennen of de vogezen gaat biken dan zou je beter de bike thuislaten want je zal je haar uittrekken van frustraties en zenuwen.
En de bucht die je laat vervangen zou ik wel weggooien want een fiets verkopen met bucht dat doe je niet.
welja, ben aant uitkijken voor een nieuwe crankset, kan iemand mij vertellen ofdat er verschillen in modellen bestaan tussen die hollowtechII assen? (lees maten, diameters , lengtes)
das just, bucht verkopen wordt niet gedaan
- Montenbaaik
- Mountainbiker
Re: cranckset
Post by Montenbaaik »
welja, ben aant uitkijken voor een nieuwe crankset, kan iemand mij vertellen ofdat er verschillen in modellen bestaan tussen die hollowtechII assen? (lees maten, diameters , lengtes)zork wrote:marge wrote:Zork, jongen.. als ge met bucht naar de ardennen of de vogezen gaat biken dan zou je beter de bike thuislaten want je zal je haar uittrekken van frustraties en zenuwen.
En de bucht die je laat vervangen zou ik wel weggooien want een fiets verkopen met bucht dat doe je niet.
das just, bucht verkopen wordt niet gedaan
ja maar er is verschil in nieuwe bucht en 2e handsbucht
heb den bucht is nader geispecteeerd en de braampjes er met den dremel afgeschuurd. nadien alles ingevet en goed afgesteld.
het schuurprobleem is grotendeels opgelost, wat bewijst dat dien velomarchang mij 20€ vo niks heeft doen betale.
Nu heb ik tijdens een testrit gezien dat mijnen as scheefstaat en dattem daardoor tegen de derailleur schuurt!
staat daar eigenlijk garantie op, op zonen scheven as? of isda slijtage?
( toch ni na 200km !)
het schuurprobleem is grotendeels opgelost, wat bewijst dat dien velomarchang mij 20€ vo niks heeft doen betale.
Nu heb ik tijdens een testrit gezien dat mijnen as scheefstaat en dattem daardoor tegen de derailleur schuurt!
( toch ni na 200km !)
Volgens mij zijt ge beter af met uwe fiets te verkopen ( heeft max. 400 euro gekost) want als ge de onderdelen gaat beginnen vervangen gaat dat gemakkelijk nog enkele honderden euros kosten. De bike is afgemonteerd met de goedkopere shimano onderdelen en deze gaan stuk voor stuk beginnen mankeren. Dus binnen max. 1 jaar heb je die fiets dubbel betaald en heb je nog steeds geen goede fiets, omwille van het vrij zwakke kader.
- Montenbaaik
- Mountainbiker
Post by Montenbaaik »
das extreme slijtage , en ik zou garantie eisenzork wrote:heb den bucht is nader geispecteeerd en de braampjes er met den dremel afgeschuurd. nadien alles ingevet en goed afgesteld.
( toch ni na 200km !)
anders moet je maar dreigen met 'ombudsjan '
ik heb hem nieuw 200€ betaald en hij staat aan 385€Volgens mij zijt ge beter af met uwe fiets te verkopen ( heeft max. 400 euro gekost)
zo'n vaart zal het wel niet lopen, de derailleurs/shifters/remmen zullen blijven marcheren en iedereen moet van tijd tot tijd van wielen veranderen.want als ge de onderdelen gaat beginnen vervangen gaat dat gemakkelijk nog enkele honderden euros kosten. De bike is afgemonteerd met de goedkopere shimano onderdelen en deze gaan stuk voor stuk beginnen mankeren.
alsk ne nieuwe crankset steek zal ik wel voor nog een tijdje goedzijn zeker.
of ik kan ook stapsgewijs alle onderdelen vervangen en binne een paar jaar een ander kader kopen.
het kader is van 6061 aluminium, hetzelfde kader staat ook op de giant terrago's. en het kader van de rockriders zijn ook van 6061 aluminium.Dus binnen max. 1 jaar heb je die fiets dubbel betaald en heb je nog steeds geen goede fiets, omwille van het vrij zwakke kader
niet het beste van het beste, maar het bolt toch.
ik heb er nu al veel plezier uitgehaald en anders was ik nu nog aant sparen.
hoe dan ook, het is de bedoeling geweest van te kijken of ik de sport wel graag doe, ik wist tot voorkort ook niets van fietsen, ik wou dan ook geen verkeerde keuze maken.
ondertussen leer ik eraan sleutelen en binne een paar jaar kies ik het kader dat bij me past.
das e gedacht sé!das extreme slijtage , en ik zou garantie eisen
anders moet je maar dreigen met 'ombudsjan '