28/08/05 Houffamarathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
christophe a
Mountainbiker

inschrijven

Post by christophe a »

Inschrijven kan al op www.houffamarathon.be
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

is wel vroeg om nu al in te schrijven hé.... een half jaar op voorhand....
er staat toch geen maximum aantal personen op hé?
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

Milan wrote:zouden mijn zanten volstaan voor in houfalize te rijden zonder dat ze in een 8 drajen want ik ben vanplan margura hs33 te kopen. en het schijnt dat ze daar gevoelig aan zijn: Shimano M495 center lock disc hubs; WTB Speed Disc rims
anders moede da nog ne keer vragen hé....

:wink:
Milan
Mountainbiker
Location: Trek 6500 hs 33 evo 2, Sportivo track bike & GT Ruckus dj

Post by Milan »

ja heb ik gedaan ma er wil precies mij niemand helpen dak kan beginnen sparen inplaats van veel te vroeg in te schrijven :bounce:
the nighthawk
Mountainbiker

Re: 28/08/05 Houffamarathon

Post by the nighthawk »

christophe a wrote:En de houffamarathon????????????
www.houffamarathon.be
zeker doen ik heb heb hem vorig jaar gereden of beter gegleden
gewoon super
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Dit is ongetwijfeld een mooie marathon. Maar waarom moet het zoveel kosten? Zelfs voor een chrono is het veel geld. En waarom moet iedereen die chrono (langere afstanden) rijden? Ik kom er toch niet aan te pas, mijn (slechte) tijd dient enkel om die van de betere amateurs glans te geven (wiens tijd op zijn beurt een lachtertje is, vergeleken met die van de mindere profs en helemaal een grap, vergeleken met de tijd van de betere profs).

Dat, voor mij, onnozele (en nerveuze + gevaarlijke) chronogedoe wil ik er nog bijnemen. Maar niet voor die prijs. Ik zou me bekocht voelen. Tenzij er een goede reden is waarom dit ding zowat 5 keer meer kost dan een andere marathon en meer dan 2 keer meer dan een gewone chrono (3 euro voor de verzekering: da's op zich al de helft van de Poperinge marathon van 120 km in de West-Vlaamse 'Ardennen').
C-Man
Mountainbiker

Post by C-Man »

Houffa Marathon is op zich héél interessant voor de betere rijders omdat er zomaar eventjes 1000 E, 500 E en 300 E voor de eertse drie weggelegd zijn. Dat vind ge niet veel hoor voor maar een regionaal Mountainbike Marathonneke van 120km, zelfs niet Europees.
Waarom denk ge dat Dietsch vorig jaar aan de meet stond en nog ander schoon volk?
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

C-Man wrote:Houffa Marathon is op zich héél interessant voor de betere rijders omdat er zomaar eventjes 1000 E, 500 E en 300 E voor de eertse drie weggelegd zijn. Dat vind ge niet veel hoor voor maar een regionaal Mountainbike Marathonneke van 120km, zelfs niet Europees.
Waarom denk ge dat Dietsch vorig jaar aan de meet stond en nog ander schoon volk?
Da's ongetwijfeld een belangrijke reden voor de meerprijs. En goed gezien van de organisatoren: het helpt om deze marathon een zeker prestige te geven (naast de localisatie natuurlijk). De vraag is nu of ik die mannen hun prijsgeld wil helpen betalen :P Er is, diezelfde dag, een Ardens alternatief: Malmedy, 65 kms , 3.5 euro.
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Hoeveel bedraagt de inschrijving eigenlijk ?

Ik ben op hun site gaan zoeken, maar vind dit niet direct terug...
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Biker Zjé wrote:Hoeveel bedraagt de inschrijving eigenlijk ?

Ik ben op hun site gaan zoeken, maar vind dit niet direct terug...
http://www.houffamarathon.be/indexNEDVLA.htm

35 euro voor de 120, incl. 10 euro borg voor de chronochip en een t-shirt als je snel genoeg inschrijft + 3 euro voor dagverzekering indien je niet aangesloten bent. Zijnde meer dan duizend oude BEF, verzekering incluis om een marathon te rijden.
Post Reply