Eifelgebergte in Duitsland

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Goedkoop overnachten kan je in jeugdherbergen: vb. in Gerolstein, Manderscheid, Daun, ... . Er heerst er altijd wel een relaxed sfeertje!
Monke
Mountainbiker

Post by Monke »

Monke wrote:
Gizmo wrote:de streek van Daun weet ik niet maar in Bad Münstereifel zijn ook 10 mooie parcours en redelijk wat hoogtemeters natuurlijk, ik heb daar samen met Thiery de route nr 3 en 4 als ik me niet vergis gereden wat zo een totaal was van rond de 60 km.

Gizmo 8)
Bad Münstereifel is inderdaad zeker wel eens de moeite om te doen! We zijn er met Pasen dit jaar nog geweest. :bounce:
Je moet wel de 2 langste ritten pakken, de rest in "vrij vlak"....
Prachtige omgeving met stevige hoogtemeters
Ik heb nog enkele foto's van toen gevonden en heb ze online gezet.
Moet wel toegeven dat er niet veel van het biken zelf zijn :lol:
Je kan ze hier vinden: http://gallery96529.fotopic.net/c410321.html
Transalp
Mountainbiker

Post by Transalp »

Iemand een tip om te overnachten (Bed & Breakfast) in Bad Munstereifel?
Monke
Mountainbiker

Post by Monke »

Transalp wrote:Iemand een tip om te overnachten (Bed & Breakfast) in Bad Munstereifel?
Wij zaten in dit hotel met b&b: http://www.kurhaus-uhlenberg.de/
Was wel goed; zijn na het biken nog de sauna ingedoken; deed goed!
Ook indoor zwembad e.d.
Je kan er je fietsen in een aparte schuur stallen.
tourbiker
Mountainbiker

Post by tourbiker »

voor de MTB routes koop ik gewoon een wandelkaart (let op hoogtelijnen !!) , wandelroutes zijn altijd perfect afgepijld in duitsland, iets wat ze bij ons niet kennen/kunnen?

logies: jeugdherbergen, Bad Munstereifel, Daun,... genoeg aanbod in de regio en altijd een fietsstalling

het amusement
Monke
Mountainbiker

Post by Monke »

tourbiker wrote:voor de MTB routes koop ik gewoon een wandelkaart (let op hoogtelijnen !!) , wandelroutes zijn altijd perfect afgepijld in duitsland, iets wat ze bij ons niet kennen/kunnen?

logies: jeugdherbergen, Bad Munstereifel, Daun,... genoeg aanbod in de regio en altijd een fietsstalling

het amusement
Ik raad je toch aan om de aparte kaarten te kopen voor de mountainbikeroutes! Wandelpaden zijn meestal bestemd enkel voor wandelaars en dat moet je als biker ook respecteren vind ik. Er zijn 10 verschillende routes ginds. Kaarten te verkrijgen bij dienst toerisme of bij de fietshandelaar in het station! 8)
tourbiker
Mountainbiker

Post by tourbiker »

wat is nu het verschil tss mtb-kaarten en wandelkaarten, buiten het commercieel aspect??
die fietsroutes zijn er zelfs tegenwoordig ingetekend
op de "groene" van Eifelverein staat trouwens een fietssymb op de kaart
noem mij trouwens 1 mtb circuit dat geen gebruik maakt van de bestaande wandelpaden.. (de meeste zelfs GR's: Malmedy, St-Vith, Boullion,..)

fietsen en biken gaan perfect samen, alleen beetje gezond verstand gebruiken !!!!
Rockfire
Mountainbiker

Post by Rockfire »

In november hebben wij er ook een aantal wandelroutes gereden.
Dit in de omgeving van centerparcs. De meeste wandelingen daar, lopen voornamelijk over brede bospaden, waar ook de boswachters en zo doorrijden met hun jeeps (tractors). Volgens mij zijn de smallere wandelpaden ook toegelaten voor mtb, natuurlijk geldt hier opnieuw hou rekening met de andere gebruikers van de paden. Als je namelijk kijkt op de kaarten zijn vele stukken overlappend tussen wandelpaden en lokale mtb-routes. Geef respect en krijg respect.

Wij hebben ons alvast beholpen met 2 stafkaarten gehaald in de lokale toeristische dienst. (niet zo duur trouwens)
Monke
Mountainbiker

Post by Monke »

tourbiker wrote:wat is nu het verschil tss mtb-kaarten en wandelkaarten, buiten het commercieel aspect??
die fietsroutes zijn er zelfs tegenwoordig ingetekend
op de "groene" van Eifelverein staat trouwens een fietssymb op de kaart
noem mij trouwens 1 mtb circuit dat geen gebruik maakt van de bestaande wandelpaden.. (de meeste zelfs GR's: Malmedy, St-Vith, Boullion,..)

fietsen en biken gaan perfect samen, alleen beetje gezond verstand gebruiken !!!!
Op heel wat wandelroutes is het ten strengste verboden om met de MTB te komen [-X Heeft met vegetatie te maken e.d.
Je moet wandelaars ook evengoed respecteren; ieder zijn eigen paden.
Indien er MTB-routes zijn, zie ik echt niet in waarom met wandelroutes zou gaan rijden....
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

tourbiker wrote:... logies: jeugdherbergen, Bad Munstereifel, Daun,... genoeg aanbod in de regio en altijd een fietsstalling
Nota: jeugdherberg in Manderscheid is van 11 tot 18 juli volgeboekt :cry:
Post Reply