De Roc d' Azur wanneer?
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
als ik mij nie vergis is da dat ge iedere dag iets moogt rijden ( 3 dagen )Ivo wrote:Andere vraag: op de registratiesite staat voor 75 € het Roc d'Azur Package maar ik vind nergens wat dat inhoud. Iemand een idee waar ik meer info kan vinden?
ik doe da niet , ik neem enkel vrijdag de marathon en zondag de roc d'azur
Als je 'Le pack' neemt ben je automatisch voor vr-za-zondag ingeschreven. Apart inschrijven voor vr-zondag is duurder dan Le pack.jo wrote:als ik mij nie vergis is da dat ge iedere dag iets moogt rijden ( 3 dagen )Ivo wrote:Andere vraag: op de registratiesite staat voor 75 € het Roc d'Azur Package maar ik vind nergens wat dat inhoud. Iemand een idee waar ik meer info kan vinden?
Ikzelf rij Vrijdag (Roc Marathon) en Zondag (Roc D'Azur). Zo doen de meeste het....
kem vandaag een inschrijvingsformulier en een nieuwsbrief gekregen ( nie da ik ze nodig heb , ben al ingeschreven ) maar de datum is blijkbaar veranderd , is een week opgeschoven , van 12 tot 17 october .
kan al raden waarom : 2 WB marathon's liggen te kort op elkaar die van St-Wendel en roc d'azur .
er stond ook bij dat het parcour's veranderd is. Ben is benieuwd
kan al raden waarom : 2 WB marathon's liggen te kort op elkaar die van St-Wendel en roc d'azur .
jip, 50% of zo zou vernieuwd zijn (van de gewone roc...), roc zou ook 5km langer worden. over de marathon heb ik echter niks gevonden. er zou ook met drie golven gewerkt worden op de marathon, een 20ste plaats of 5de master2 zal er niet meer in zitten dit jaar.jo wrote:kem vandaag een inschrijvingsformulier en een nieuwsbrief gekregen ( nie da ik ze nodig heb , ben al ingeschreven ) maar de datum is blijkbaar veranderd , is een week opgeschoven , van 12 tot 17 october .
weet je, soms vind ik het wel spijtig dat mijn sport (marathonrijden) zo populair aan het worden is... want bij marathonrijden stel ik me toch altijd een beetje het avontuur voor : eigenlijk weet je nooit echt goed waar je aan begint, wat er allemaal op je afkomt. hopelijks wordt dat niet allemaal weg-georganiseerd. ook hoop ik dat de toffe sfeer onder de deelnemers behouden blijft, en dat we niet evolueren naar de opgefokte XC sfeer. Niet dat alle XC zo zijn, maar er wordt daar soms wel wat afgebruld hoor.
opgepast, dat is enkel als je geen licentie hebt. met een licentie is het goedkoper om op de roc en de marathon apart in te schrijven.Pukkie wrote:Als je 'Le pack' neemt ben je automatisch voor vr-za-zondag ingeschreven. Apart inschrijven voor vr-zondag is duurder dan Le pack.jo wrote:als ik mij nie vergis is da dat ge iedere dag iets moogt rijden ( 3 dagen )Ivo wrote:Andere vraag: op de registratiesite staat voor 75 € het Roc d'Azur Package maar ik vind nergens wat dat inhoud. Iemand een idee waar ik meer info kan vinden?
Ikzelf rij Vrijdag (Roc Marathon) en Zondag (Roc D'Azur). Zo doen de meeste het....
jep hoop da ook , tja en ik heb nog zo veel jaren te doen , wa zal het binnen 10jaar zijn ( enkel met licentie en die in een club zitten of gesponserd worden zoals de xc )Iegienie wrote:jip, 50% of zo zou vernieuwd zijn (van de gewone roc...), roc zou ook 5km langer worden. over de marathon heb ik echter niks gevonden. er zou ook met drie golven gewerkt worden op de marathon, een 20ste plaats of 5de master2 zal er niet meer in zitten dit jaar.jo wrote:kem vandaag een inschrijvingsformulier en een nieuwsbrief gekregen ( nie da ik ze nodig heb , ben al ingeschreven ) maar de datum is blijkbaar veranderd , is een week opgeschoven , van 12 tot 17 october .
weet je, soms vind ik het wel spijtig dat mijn sport (marathonrijden) zo populair aan het worden is... want bij marathonrijden stel ik me toch altijd een beetje het avontuur voor : eigenlijk weet je nooit echt goed waar je aan begint, wat er allemaal op je afkomt. hopelijks wordt dat niet allemaal weg-georganiseerd. ook hoop ik dat de toffe sfeer onder de deelnemers behouden blijft, en dat we niet evolueren naar de opgefokte XC sfeer. Niet dat alle XC zo zijn, maar er wordt daar soms wel wat afgebruld hoor.
Ik vindt dat de grote organnisatie's al meer aandacht schenken aan die toprijders en dat ze de gewoone mens een beetje in de steek laten .
speelt allemaal een beetje in ons nadeel , tijdslimieten , parkoursveranderingen enz...
dan wordt het zoeken op www.marathonbiking.nl naar de kleinere mooie organisaties he, weg van het grote geweld.jo wrote: Ik vindt dat de grote organisatie's al meer aandacht schenken aan die toprijders en dat ze de gewoone mens een beetje in de steek laten .
speelt allemaal een beetje in ons nadeel , tijdslimieten , parkoursveranderingen enz...
en de miserie is dat de "vuiligheid" oprukt he. Ik wilde dit jaar o.a. riva, willingen, st wendel en de roc doen. verdorie allemaal UCI marathons...
riva heb ik geschrapt, want als vervanger vond ik de chemins du soleil. de rest, tja.
en weet je, marathon rijden is iets ideaals als ge wat ouder wordt. ge zoudt dus kunnen denken dat ze een "masters" versie zouden van die klassementen maken, zou nog leuk kunnen worden dan. nope, enkel voor opgefokte koerskenijnen, wij tellen absoluut niet mee. Binnenkort mag ik als 40+ van de UCI enkel nog de babyversies van die marathonnekes rijden...
een geluk dat een monument als de swiss bike masters toch al uit dat circus gestapt is.