Vraagje aan de eigenaars van een Fox F100 Terralogic vork:
Kan er eens iemand de afstand meten tussen de onderkant van het element dat in de schacht schuift tot de kroon ?
Bij mij is dit geen 100mm wat me doet vermoeden dat m'n vork op 80 mm ingesteld is ? (Nochtans een nieuwe F100 X van bij m'n LBS)
Alvast bedankt,
Fox F100 X Veerweg
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Je F100X kan je niet "instellen" op 80mm. Maar hetgeen je zegt is juist;
de veerweg is zeker geen 100mm, eerder 88mm of zo...
Ik zal straks eens meten op mijn F80X, daar is het ook minder hoor...

EDIT: OOPS!!!! Het gaat over de werkelijke lengte van de benen,
had ik slecht gelezen
De benen zijn wel degelijk 80mm of meer bij mijn F80X
de veerweg is zeker geen 100mm, eerder 88mm of zo...
Ik zal straks eens meten op mijn F80X, daar is het ook minder hoor...
EDIT: OOPS!!!! Het gaat over de werkelijke lengte van de benen,
had ik slecht gelezen
De benen zijn wel degelijk 80mm of meer bij mijn F80X
Last edited by Flip FSR on Wed 25 May 2005 16:18, edited 1 time in total.
- gamutter
- Mountainbiker
- Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace
Ik heb een F80X vork. Ik heb de reële veerweg nog niet gemeten (nog geen problemen mee gehad).
Ik vermoed dat de effectieve veerweg als je op de fiets zit inderdaad kleiner is dan de opgegeven veerweg. Dit is omdat de vork al een deel ingedrukt is door de gewone belasting van je eigen gewicht. Deze indrukking is een 'negatieve veerweg' omdat de vork ook moet kunnen uitveren bij een put ipv inveren bij een bobbel.
Ik vermoed dat de effectieve veerweg als je op de fiets zit inderdaad kleiner is dan de opgegeven veerweg. Dit is omdat de vork al een deel ingedrukt is door de gewone belasting van je eigen gewicht. Deze indrukking is een 'negatieve veerweg' omdat de vork ook moet kunnen uitveren bij een put ipv inveren bij een bobbel.