tijd voor nieuwe banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

greenie wrote:iemand ervaring met geax barro marathon?

Ben nl. op zoek naar een goede allround, tubeless band.
Rij momenteel met Racing Ralph, ben daar heel content van maar vanaf er wat veel modder ligt, hebben ze toch hun beperkingen.
Zopas Geax barro marathon 2.10 UST gemonteerd. (760gr) €30/st.
Heb me laten 'wijsmaken' dat het een goeie XC band is. (Droge omstandigheden) met lage rolweerstand.
Nog geen meter mee gereden, dus heb er nog geen oordeel over. :-?
Last edited by Josy on Wed 18 May 2005 06:00, edited 1 time in total.
gamutter
Mountainbiker
Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace

Post by gamutter »

Met het goede weer in het vooruitzicht, vandaag mijn Schwalbe Skinny Jimmy UST vervangen door Michelin XCR Dry UST.
Het verwijderen van de Sk J en opleggen van de Michelin ging zeer vlot: op 25 minuten was de klus die ik voor de eerste keer deed, geklaard.
Enkel goed opletten dat de randen van de band in de middengleuf zitten zodat ze meer speelruimte krijgen: dan geen probleem.
Allez, als het weer omslaat moet ik er niet te veel tegen op zien om de banden te switchen.

Ik ben benieuwd wat de XCR Dry band gaat geven.
Ik verwacht dat ze minstens even goed zijn als de Specialized Fast Track pro, die ik enkel in gewone bband uitvoering heb gebruikt: snel op droog parcours en weinig rolweerstand. Jammer is Specialized niet te koop bij Van Eyck.
Als de XCR Dry goed loopt, dan koop ik ook de XCR mud voor in de winter.
Denzotte
Mountainbiker

Post by Denzotte »

Heb sinds dit weekend deze band opliggen,
Schwalbe Black Jack Light, 26 x 2.10, ca. 520 g
ben er zeer tevreden over tot nu toe.http://www.roseversand.com/rose_main.cf ... =0&CID=175
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

iemand ervaring met IRC Mythos Tubeless?
Staan momenteel bij Moving Store (Gent) in promotie. De 2 banden voor €20.
Steven®
Mountainbiker

Post by Steven® »

gamutter wrote:Ik ben benieuwd wat de XCR Dry band gaat geven.

Da wil ook wel weten. Khad nog niemand gehoord die met deze band reed. Ben nog sterk aant twijfelen tss de racing ralph en de XCR dry. Dus als ge er wa mee gereden hebt post ge uw ervaringen maar eens. Ben vooral geinteresseerd in de rolweerstand (ook op asfalt) en de zijdelingse grip.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Eergisteren mijn nieuwe Michelins A/T er eindelijk eens opgelegd,gisteren een toertje mee gedaan : zijdelingse grip is imo sterk verbeterd tov comp s . Rolweerstand op asfalt lijkt mij ook net daardoor iets zwaarder.Maar bon,die A/T's zijn niet om op asfalt te rijden hé #-o .
Bijterke
Mountainbiker
Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Post by Bijterke »

Ben nog sterk aant twijfelen tss de racing ralph en de XCR dry
Heb zelf de Racing Ralph liggen en ben er niet echt tevreden mee als all round band. Als het parcour hard is (vrieskou of baan) dan is dit echt een heel goed bandje, maar bij de minste modder of mul zand moet je al van goede huize komen om niet al driftend een bocht te moeten nemen.
Ben nu zelf aan het zoeken naar een bandje dat op alle terreinen een degelijke grip geeft. Suggesties altijd welkom.
Splenter
Mountainbiker

Post by Splenter »

Zijn die racing ralphs eigenlijk goed voor rotsachtige ondergrond (voor in de bergen maw?) Of zijn die ook nogal gevoelig aan lekrijden. Ik rij nu met een jimmy voorband en een geax blade achterband, ideaal om in de modder mee te rijden, maar mss wat lomp voor de bergen...
Of wat raden de ervaren bergenrijders aan?
Bijterke
Mountainbiker
Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Post by Bijterke »

Heb niet echt ervaring op rotsachtige ondergrond. Bij normaal gebruik (toertochten) in Vlaamse land slechts 1 maal lek gereden op ongeveer 1000 KM.
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Splenter wrote:Zijn die racing ralphs eigenlijk goed voor rotsachtige ondergrond (voor in de bergen maw?) Of zijn die ook nogal gevoelig aan lekrijden. Ik rij nu met een jimmy voorband en een geax blade achterband, ideaal om in de modder mee te rijden, maar mss wat lomp voor de bergen...
Of wat raden de ervaren bergenrijders aan?
Wanneer je met bergen bedoeld: rotsachtige klimmen en afdalingen met alleen maar steen.
Controle en grip zijn dan belangrijk. Daarom brede band met veel grip.

Heb je het over gewoon harde egale zandpaden dan kun je met veel minder rubber uit de voeten.

Net zoals in NL heb je in de bergen ook verschillende omstandigheden. Dus ook hier kun je niet alles over een kam scheren.
Post Reply