Training: hoogtemeter

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
koenvools
Mountainbiker

Training: hoogtemeter

Post by koenvools »

Zijn er hier gasten die gebruik maken van een hoogtemeter op hun fietsie? Bij welke handelaars vind je zo iets (ik heb al heel Brugge en omstreken rondgezocht, maar niks... 't is hier dan ook zo plat als een vijg in de Vlaanders). En hoeveel moet zo'n spul kosten? Werkt dat dan goed, of slaan ze er een wilde gok in???
jef
Mountainbiker

Re: BETROUWBARE HOOGTEMETER

Post by jef »

koenvools wrote:Zijn er hier gasten die gebruik maken van een hoogtemeter op hun fietsie? Bij welke handelaars vind je zo iets (ik heb al heel Brugge en omstreken rondgezocht, maar niks... 't is hier dan ook zo plat als een vijg in de Vlaanders). En hoeveel moet zo'n spul kosten? Werkt dat dan goed, of slaan ze er een wilde gok in???
Koen, effe de zoekfunctie wakker maken, der zijn hier al boeken over dit onderwerp geschreven. :wink:
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Ik dat hier wel een beetje info voor je staat.
koenvools
Mountainbiker

Post by koenvools »

DANKT ... U, JFK!!! Sorry Jef, nooit gezien :roll:
koenvools
Mountainbiker

Post by koenvools »

dus als ik het goed heb, kun je enkel een hoogtemeter kopen bij de ciclosport hac 4 of de polar S710??? Probleem is dat ik al een hartslagmeter heb, een polar M51. Werkt zo'n hoogtemeter een beetje nauwkeurig???
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Ge kunt ook een hoogtemeter hebben op uw kilometertellerke.

VR heeft zo een http://www.vetta.com/product_computerv100.html. Ge kunt de temperatuur er ook op zien.

En da werkt toch wel relatief nauwkeurig. Der zijn betrouwbaardere toestellen, maar dan gaat ge ne grote rugzak moeten meehebben om die in te steken.
Tom
Mountainbiker

Post by Tom »

Seg Jfk, ik ben eens op de website van Vetta gaan loeren, maar ben je er zeker van dat het computertje van VR over een hoogtemeter beschikt ?? Op www.vettta.com vind ik hier niet onmiddelijk iets van terug.
Enne, wat heeft VR er voor betaald ??
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Tom wrote:Seg Jfk, ik ben eens op de website van Vetta gaan loeren, maar ben je er zeker van dat het computertje van VR over een hoogtemeter beschikt ?? Op www.vetta.com vind ik hier niet onmiddelijk iets van terug.
Enne, wat heeft VR er voor betaald ??
Das mijn probleem ook. VR heeft mij gezegd dat er ZEKER een hoogtemeter inzit, maar op de site vond ik dat ook niet terug.

En qua prijs heeft ie die aan een serieus voordelige prijs kunnen kopen. Maar hij gaat da en nog meer info hieronder vandaag nog posten. (Hé VR ;))
Last edited by JeF GT on Mon 20 Jan 2003 14:36, edited 1 time in total.
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Godvertoeme :evil: ... das nu al de tweede keer dak ipv op edit op quote klik en zo een nutteloos berichtje post. Kadee of Phille... gelieve dit bericht hier te verwijderen.
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Aangezien dat die dingen aan de hand van de luchtdruk werken, zijn die vrij nauwkeurig zolang ge niet van 35° en volle zon terecht komt in een storm ... dan gaat dat niet zo goed meer werken ... zowel de Polar S710 als de Cateye AT100 ALti werden meerdere malen getest in het hooggebergte en bij stabiel weer en goeie referentie punten (begin hoogte moet je natuurlijk altijd eerst calibreren en dient dus ook vrij nauwkeurig gekend te zijn ahv Topo kaart bvb)...zijn die zeer betrouwbaar...een aantal (eveneens betrouwbare roadbooks) gevolgd en de hoogte die daar in gespecifieerd stond bij een bepaalde splitsing of zo kwam op de meter overeen met wat er op de teller stond...

Absoluut geen klachten over...

Eric
Post Reply