Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
JefB
Mountainbiker

Post by JefB »

Wallace wrote:Ik ben al een tijdje van plan een deftige bike te kopen voor ongeveer 800 Euro. Nu kan je bij H&S Bike Discount de Cube LTD 3 van 2004 kopen aan 750 Euro.

Is dit een aanrader, of zou je eerder een fiets kopen met componenten van 2005?

Daarnaast zit ik ook nog met het welbekende probleem: welke maat?
Ik meet 1m79 en rijd nu met een 19". Voelt perfect aan (en ideaal volgens wrenchscience). Ik vrees dus dat die 18" net iets te klein zal zijn, zeker ook omdat de bovenbuislengte bij cube opmerkelijk korter is.

Dus aan de cube rijders van +- 1m79, welke maat hebben jullie genomen?

cheers
Mij hebben ze verteld dat je vooral naar de horizontale lengte moet kijken. Dus eerder de maat kopen die het best past voor de afstand zadel-stuur dan zadel-trapas. Dat laatste is met de zadelhoogte aan te passen...

grtz

Jef
Bijterke
Mountainbiker
Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Post by Bijterke »

Dus aan de cube rijders van +- 1m79, welke maat hebben jullie genomen?
Ik heb een 18" genomen en meet 1.80. Voelt perfect.Nog geen moment spijt gehad.
Otis
Mountainbiker

Cube LTD 1 of LTD 4

Post by Otis »

Ben aan het twijfelen tussen een CUBE LTD 1 en een CUBE LTD 4.

Normaal zou de LTD 1 voldoende moeten zijn voor mijn wensen, maar gezien mijn gewicht (98 kg) twijfel ik aan de vork op de LTD 1 (Manitou Axel Comp Lockout) .
De LTD 4 zou dan uitkomst moeten bieden (Rockshox Duke SL) maar is wel 300 € duurder. De 4 is ook wel een kilo lichter en heeft een pop-lock aan het stuur en nog wat betere afmontage maar het is toch vooral voor de vork dat ik het zou doen.

Wat denken jullie hiervan? Zou de LTD 1 onvoldoende zijn (voor sportief toeren met mijn gewicht)?
oeran
Mountainbiker

bikediscount

Post by oeran »

Hey gasten,

ik had bij bikediscount een cube ltd 3 (model 2004) besteld, na 6 weken wachten was hij er nog steeds niet en heb ik dan maar een radon ltd besteld (normaal 899 € )
Toen ik hem vandaag wou gaan afhalen, vond ik dit gewoon een lelijke fiets ( volledig glanzend zwart), dit was echter geen probleem voor de (overigens zeer vriendelijke ) mensen ginder.
en tenslotte heb ik een cube ltd 3 modell 2005 gekocht voor de prijs van 749 € ( staat op hun site voor 999 €)
ook op mijn schoenen,klikpedalen en kilometerteller heb ik zonder te vragen een fikse korting gekregen
Hoe ze het doen weet ik niet ,maar van mijn kant niets dan positiefs van deze winkel
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Yes, is er van gekomen. Mag zaterdag bij bike-discount mijn nieuwe bike gaan halen.

Is een Cube LTD1 2005 geworden

Image
casper
Mountainbiker

Post by casper »

zanneis wrote:Yes, is er van gekomen. Mag zaterdag bij bike-discount mijn nieuwe bike gaan halen.

Is een Cube LTD1 2005 geworden

Image
Proficiat Zanneis met uwen aankoop =D>
Dat ziet er zeer goed uit !!!

Groeten,
Casper :lol:
Rolla
Mountainbiker

Post by Rolla »

@ Zanneis: Nice bike ! Goe gekozen en veel plezier.
Ik ben sinds begin deze maand ook een meer dan tevreden Cube rijder =D> Nu nog je profiel aanpassen...

@ Wallace: Ik ben 1.80m & heb ook een 18". Rijdt perfect !

@ FastJean: In de RR heb ik ook nog niet echt alle vertrouwen, maar
het is GEEN modderband hé. Ben altijd tevreden Michelin rijder geweest
en veel kans da'k de RR of oprij /of eraf gooi en vervang door
Michelin XCR Dry voor de 'drogere' maanden & XCR Mud als winterbandjes.
Ik moet alleen nog overtuigd geraken van een 'grijze' band op m'n
Pearl Black Cubeke. :wink:

Greetzzz,
Rolla
Ziggy
Mountainbiker

Post by Ziggy »

Een vraagske aan de zuid-westvlaamse Cube rijders (die hem bij den Duits gekocht hebben): doen jullie alle onderhoud zelf of heeft den doorsnee fietsenboer daar geen probleem mee dat de fiets van elders komt ?
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Zanneis heeft inderdaad nen schonen bike... vooral die hydraulische remmen lijken me wel goede stuff...

Goeden aankoop zou ik zo zeggen, lijkt met wat anders dan dienen metalen MBK mountainbike...

Veel succes ermee!
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

@ Rolla is gebeurd !

@ Ziggy : nog geen onderhoud nodig gehad, is nog maar 2 dagen oud #-o , en als het onderhoud komt, dan mag mijne plaatselijke veloboer 'content' zijn dat hij het 'mag' doen ... :drunk:

@ the rest op dit topic : rijden met de cube is een enorm verschil dan met mijn oud stalen ros,
schakelt super, wel omgekeerd dan bij mijne vroegere
stuurt prachtig, en heel wendbaar
remt als geen andere, kan nu een afdaling afvliegen ipv al surplacen
en kan zo nog een tijdje doorgaan
en er zouden blijkbaar vitessepillekes bijgeleverd zijn volgens mijn medebikers van zondag ...
Post Reply