Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
skyrider
Mountainbiker

Post by skyrider »

modderkieken wrote:
skyrider wrote:Indien je ze nog nooit gereden hebt gewoon uitrijden ik heb pas twee tochten gedaan bij onze lieve hemelvaart.
Ik geloof rood 3 en geel.
Pijlekes zijn zeer duidelijk behalve soms in een afdaling en als er zon op een geel plaatje schijnt. Maar gewoon uitrijden vind ik de beste oplossing.
Gewoon de mooiste parcours die ik ooit heb gereden.
Ik had wel geluk lag juist genoeg modder voor fun te hebben zonder dat het extreem moeilijk begon te worden
Amaai wij zijn ook weest rijden naar daar me Onze heer hemelvaart en op de blauwe route hebben we op sommige plaatsen 10cm diep in den blubber gestaan. Op ander plaatse stonden der plassen van 10m lang over de breedte van het pad. Het leuke hieraan was da der singeltracks onstaan waren naast de paden. Maar het was welke dikke fun modder of ni.
Ja op een paar plaatsen waren er diepe plassen. Maar ik heb der weinig last van ik rij er gewoon door. Ik doe altijd waterdichte sokken aan van sealskin. Van dikke vettige modder had ik nergens geen last. Eerder van natte stenen in afdalingen en ook van koorden die op een halve meter van de grond over het pad was gespannen door boeren
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik zou vrijdag routes 1 en 3 willen rijden.
Als ik goed reken is dat een kleine 50km en 1000 hm? Ik kan misschien die 2 extra luskes van de 2 op de route 1 erbijnemen.
Image
sharplikeascalpel
Mountainbiker

Post by sharplikeascalpel »

Circuit 1 en 3 Zeker doen!! ze zijn de moeite, zeker als het er een beetje nat bijligt!!! Een paar stenige afdalingen met veel gladde toestanden... Zeker op de gele!!

De blauwe heeft niet veel extra te bieden, zeker op het einde niet. Maar een schitterende afdaling op de eerste lus!! Die zou ik dus wel doen!

Als opwarming kan je altijd het eerste stukje van de groene rijden, dit is een leuke trail door de rotsen en ligt glooiend.
Zalman
Mountainbiker

Post by Zalman »

vandaag naar houffa getrokken om daar de rode route 4 te gaan rijden maar deze is blijkbaar verdwenen. aan de markt in houffalize waren alle info borden en de eerste pijltjes (van alle routes) ook weg.
na het begin van route 4 te rijden of wat we er nog van wisten toch terug moeten keren wegens geen pijltjes. Dan maar rode route 3 gereden
was goed berijdbaar en blijkbaar was er een toertocht aan de gang die sommige stukken van de rode route 3 overgenomen had al dan niet in tegenovergestelde richting al bij al toch 45 km bijeengefietst
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Morgen lekker gaan biken in Hoffa mat den Alain, ik hoop dat de beentjes wat mee willen, ik zou er graag een doorgedreven training van maken mss. tot morgen.

Greetzz......... 8)
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

die afdaling van de st roche kan je die zomaar doen of is deze afgesloten ?? ik vertrek morgen vrijdag of zaterdag voor 14 dagen naar de ardennen en ben van plan ( als er niks anders tussenkomt ) een dagje naar houffa te gaan en een route of 3 te verkennen dus navenant ik heb vernomen is de rode ( 35 km ) en de blauwe ( 25 km ) al zeker de moeite en welke nog en wat zijn de hoogtemeters ongeveer van deze ??

Gizmo 8)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

nee, daar kom je niet in, dat is prive.
sharplikeascalpel
Mountainbiker

Post by sharplikeascalpel »

Ja, bijna alle stukken van het wereldbeker parcours zijn privé. Soms is er hier en daar een stukje wat je kan doen. De singletrail voor de fosse kan je doen, de fosse uiteraard niet... Een deel van de klim naar ST Roch, en klein stukje afdaling aan het Lycée en de zware klim na het Lycée is helemaal te doen... Voor de rest is alles privé gebied...

Veel plezier...

En voor hoogteprofielen: http://members.chello.nl/r.verhoeven14/ ... fielen.htm
Bö Hanssön
Mountainbiker

Post by Bö Hanssön »

Afgelopen dagen trajecten 1, 3, 4 en 5 gedaan. Mijn uitvalsbasis was Buret (voor hen die geinteresseerd zijn in een naar mijn mening heel comfortabele gite, mail mij maar) op zo'n 8 km van Houffalize. Trajecten 3, 5 en 4 passeren daar vlak in de buurt en bijgevolg heb ik dus niet de ritjes gedaan zoals ze uitgestippeld zijn met vertrekpunt in Houffalize centrum, maar heb er een aantal variaties op gemaakt (al die pistes kruisen elkaar herhaaldelijk).

Hoedanook: alles lag er heel goed bij - groot verschil met de laatste twee keer dat ik er was. Toen was er te veel modder. Niets van dat alles dus deze keer, ondanks de nattte zomer met weinig zonneschijn. Conditie was beter, omstandigheden waren beter en eindelijk de ideale banden gevonden voor Houffalize: Maxxis High Roller 2.1 (gemonteerd in de omgekeerde richting).

Traject 4 gaat op een bepaald ogenblik de mist in (te zeggen: zodanig veel onkruid op een traject naast de oude spoorbaan dat ik besloot rechtsomkeert te maken tot aan de grote baan, daar +/- 2,5 km terug naar Houffalize gereden en dan rechts afgeslagen en traject 3 gevolgd totdat ik terug op traject 4 terechtkwam.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Bö Hanssön wrote:
Traject 4 gaat op een bepaald ogenblik de mist in (te zeggen: zodanig veel onkruid op een traject naast de oude spoorbaan dat ik besloot rechtsomkeert te maken tot aan de grote baan, daar +/- 2,5 km terug naar Houffalize gereden en dan rechts afgeslagen en traject 3 gevolgd totdat ik terug op traject 4 terechtkwam.

Denk dat je hier dezelfde missing gemaakt hebben dan wij vorige maand :wink: en reed je dus verkeerd. Nog voor dat het traject overgaat in da onkruid moet je eigenlijk een chicane maken rechts-links en dan rijd je verder op een pad naast die oude spoorbedding :P alleen ontbreekt daar het pijltje dat naar rechts wijst #-o als je goed oplet en bij de inhammen aan de rechterkant goed kijkt zie je daar wel het pijltje staan dat naar links wijst :-? zo zijn wij ook terug op het goede traject geraakt. :wink: :wink:
Post Reply