cristalp 2005
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
lexen007 wrote:Ik ben ook al ingeschreven om in 2005 eens te zien waar mijn grenzen liggen. Op het einde van de maand mei ga ik al eens een dag of 4 ter plaatse verkennen. De bedoeling is om de rit in 2 dagen te rijden. Vraagje, is de route permanent bewijzerd (alla toertochten), of is het sukkelen met kaart, compas en gps ?
Ik denk dat dit nog wat te vroeg is om het parcours te rijden,normaal zal je moeten afrekenen met sneeuw of onberijdbare wegen.Als ik van jou was dan zou ik het uitstellen tot juli of nog beter 14 dagen voor de wedstrijd.
Kleding : da kunt ge nu nog nie zeggen he , wa weer zal het zijn weet ge nog niet . ge kleed u zo als anderskluisken wrote:Een vraagje aan degenen die "hem" al hebben gereden:wat nemen we het beste mee ivm. kledij,voeding,fietsmateriaal,...?
Tips&tricks daarmee begint het.......
Voeding : zo veel mogelijk : bars ,gellekes en ik een camelbag met drank , eten is zeer belangrijk .
materiaal : zoals gewoonlijk om ne marathon : 1of2 binnenbanden , bommekes , ketingpons en een inbussleutel (ikke ne mini6), en een klein busje olie .
De Cristalp is een marathon als een andere dus de standaard marathon Camelbak bevattende:
- 2 liter drank
- 3 repen en 1 bananenbroodje
- 1 nooddrank (type energizer+)
- 2 binnenbanden
- plakkers en lijm
- 2 bommetjes overtrokken met binnenband
- 1 vulventiel voor bommetjes
- 1 minipomp
- 1 multitool
- 3 colsonbandjes
- 1 plooibare reservespaak
- 2 bandenlichters
- 1 SRAM powerlink
- 3 kettingschakels
- 1 kettingpons
- 2 rempads
- 2 liter drank
- 3 repen en 1 bananenbroodje
- 1 nooddrank (type energizer+)
- 2 binnenbanden
- plakkers en lijm
- 2 bommetjes overtrokken met binnenband
- 1 vulventiel voor bommetjes
- 1 minipomp
- 1 multitool
- 3 colsonbandjes
- 1 plooibare reservespaak
- 2 bandenlichters
- 1 SRAM powerlink
- 3 kettingschakels
- 1 kettingpons
- 2 rempads
Vorig jaar op een camping gestaan.
Willen dit jaar toch iets meer luxe en zijn op zoek naar een betaalbare locatie.
Vorig jaar kreeg ik via de organisatie een mailje dat er appartementen tot 8 pers verhuurd werden.
Heb nu al meerdere keren gemaild, maar kreeg nooit respons.
Iemand suggesties ???
Greetz
Calvin
Willen dit jaar toch iets meer luxe en zijn op zoek naar een betaalbare locatie.
Vorig jaar kreeg ik via de organisatie een mailje dat er appartementen tot 8 pers verhuurd werden.
Heb nu al meerdere keren gemaild, maar kreeg nooit respons.
Iemand suggesties ???
Greetz
Calvin
-
Bianchi/joco
- Mountainbiker
Post by Bianchi/joco »
Voor diegene die de 76 km doen kan je hier ook logeren,heb hier al 2x mijn overnachting gehad
http://www.imalp.ch/location.html
http://www.imalp.ch/location.html
logeren
Je vindt het adres van die chalets op de officiele site. Zijn inderdaad Nederlanders die trouwens ook verkennings- en trainingsritten organiseren dit jaar. 90 Euro pp voor 3 nachten / 115 Euro pp voor 5 nachten. Appartementen dik in orde met prachtig zicht op de vallei.
Ik ben nog aan 't twijfelen tussen 3 of 5 nachten.
Kleding op de Cristalp: stop gewoon van alles iets in uw vallies. Vorig jaar was het boven na de eerste beklimming -1 wat maakt dat je de eerste afdaling ferm gaat bibberen. Anderzijds heb ik ook al verhalen gehoord van die andere supermarathon in Zwitserland waar het 's ochtends al 16 graden was en 's middags werd het dan 40 graden. Gelukkig dat ik daar niet bij was.
En wat die straffe verhalen betreft. Vorig jaar heb ik bij wijze van voorbereiding ook zowat alle verslagen gelezen die op 't net staan. Vooral hollanders zijn nogal sterk in het heroïsch brengen van hun tocht. Af en toe een korreltje zout nemen is de boodschap. Laat je niet afschrikken. De Cristalp is een loodzware tocht maar elke gemiddelde belg met bescheiden talent die ervoor stevig wil doortrainen en een beteke wil afzien moet dat aankunnen.
En het dankbare is: of je nu gewoon afziet, of heel hard afziet, afzien is afzien en je hebt pijn. En dat je die gaat hebben, staat gewoon vast. Je moet er gewoon door. Zo heb ik een collega-biker vorig jaar de mandelon zien oprijden waarbij hij 2 uur lang moest vechten tegen de krampen, met de bijhorende kreten van pijn. Dan denk je bij jezelf, "amai, die moet nog lang gaan afzien, als die het maar haalt. Gelukkig draai ik nog relatief soepel." Tegen dat ik met hem boven was op diezelfde mandelon (2 uur later dus) kwam er bij mij een krampaanval uit het niets. Hij heeft het gehaald, ik niet. Dat is dan de keerzijde, zekerheden heb je er niet, je haalt het pas als je boven op de pas-de-lona staat.
Mijn insziens: 3 gulden regels om het te kunnen halen (naast trainen uiteraard)
1. DOSEREN
2. BLIJVEN ETEN & DRINKEN
3. REKENEN EN KALM BLIJVEN
Ik heb vorig jaar gefaald op punt 1, 2 en 3.
Ik ben nog aan 't twijfelen tussen 3 of 5 nachten.
Kleding op de Cristalp: stop gewoon van alles iets in uw vallies. Vorig jaar was het boven na de eerste beklimming -1 wat maakt dat je de eerste afdaling ferm gaat bibberen. Anderzijds heb ik ook al verhalen gehoord van die andere supermarathon in Zwitserland waar het 's ochtends al 16 graden was en 's middags werd het dan 40 graden. Gelukkig dat ik daar niet bij was.
En wat die straffe verhalen betreft. Vorig jaar heb ik bij wijze van voorbereiding ook zowat alle verslagen gelezen die op 't net staan. Vooral hollanders zijn nogal sterk in het heroïsch brengen van hun tocht. Af en toe een korreltje zout nemen is de boodschap. Laat je niet afschrikken. De Cristalp is een loodzware tocht maar elke gemiddelde belg met bescheiden talent die ervoor stevig wil doortrainen en een beteke wil afzien moet dat aankunnen.
En het dankbare is: of je nu gewoon afziet, of heel hard afziet, afzien is afzien en je hebt pijn. En dat je die gaat hebben, staat gewoon vast. Je moet er gewoon door. Zo heb ik een collega-biker vorig jaar de mandelon zien oprijden waarbij hij 2 uur lang moest vechten tegen de krampen, met de bijhorende kreten van pijn. Dan denk je bij jezelf, "amai, die moet nog lang gaan afzien, als die het maar haalt. Gelukkig draai ik nog relatief soepel." Tegen dat ik met hem boven was op diezelfde mandelon (2 uur later dus) kwam er bij mij een krampaanval uit het niets. Hij heeft het gehaald, ik niet. Dat is dan de keerzijde, zekerheden heb je er niet, je haalt het pas als je boven op de pas-de-lona staat.
Mijn insziens: 3 gulden regels om het te kunnen halen (naast trainen uiteraard)
1. DOSEREN
2. BLIJVEN ETEN & DRINKEN
3. REKENEN EN KALM BLIJVEN
Ik heb vorig jaar gefaald op punt 1, 2 en 3.