Welke vork voor 130 kg

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
Tazmaniac
Mountainbiker

Welke vork voor 130 kg

Post by Tazmaniac »

Ik ben aan het kijken om een nieuwe MTB te kopen of te of samen te stellen. Maar welke vork moet ik nemen die mijn gewicht gaat overleven.
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Misschien een vork die ze voor tandems gebruiken (meer freeride of downhillgericht).
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

Mocht ik van jou zijn, ik keek naar een fiets met 1.5 balhoofdbuis, en zou dan daar een Manitou sherman in steken.

als je je kader al hebt, blijft de sherman een kandidaat, maar kijk eventueel ook naar een vork met dubbele kroon, zoals de Marzocchi junior T,
ghost-rider
Mountainbiker
Location: ghost scandium-full XT '04- black super air spv-dt swiss wheels

Post by ghost-rider »

Als ik jouw was zou ik als kader de Banshee Scirocco kiezen.

>De Scirocco is een heel erg sterk frame met de geometrie van een normaal XC frame
>Je kunt met dit frame ook normaal fietsen, niet alleen springen en dirtjumpen!
>Ook zeer geschikt voor zwaardere rijders!
>Gezien tijdens marathon wedstrijden en 4X races, dit zegt genoeg!
>Geschikt voor vorken van 4 t/m 7 inch veerweg
>Geschikt voor 26 en 24 inch wielen.
Guest

Post by Guest »

frame santa cruz cameleon
vork een met stalen veren zeker geen met lucht
stevige wielen nemen tpe free-ride
remmen schijven met vooraan een 180mm met uw gewicht zal 160mm niet volstaan in een lange afdaling
TBiRD
Mountainbiker

Post by TBiRD »

euhm ik ben ook niet van de lichtste bijna 120 kg en rij met een trek 8000 met een fox F80RL erin en geen probleem hoor.
Voor de rest ook nog MAVIC XL DISC en standaard XT schijven.
Je moet de vork wel druk bijgeven voor een groter gewicht natuurlijk.
Guest

Post by Guest »

de dichtingen bij zo'n gewicht zien veel meer af dan bi iemand van bv 80kg
tuurlijk als je op tijd uw vork laat onderhouden geen probleem
maar door de grotere druk en dikwijls slecht onderhoud heb je niet veel genot van een luchtgeveerde vork
TBiRD
Mountainbiker

Post by TBiRD »

manitou. wrote:de dichtingen bij zo'n gewicht zien veel meer af dan bi iemand van bv 80kg
tuurlijk als je op tijd uw vork laat onderhouden geen probleem
maar door de grotere druk en dikwijls slecht onderhoud heb je niet veel genot van een luchtgeveerde vork
das waar regelmatig onderhoud is wel gewenst.
t eerste wat ik doe als ik stop is mijn vering proper maken de rest komt later.
Gertus
Mountainbiker

Re: Welke vork voor 130 kg

Post by Gertus »

Tazmaniac wrote:Ik ben aan het kijken om een nieuwe MTB te kopen of te of samen te stellen. Maar welke vork moet ik nemen die mijn gewicht gaat overleven.
Kijk je s gewoon achter een goeie marzocchi comp of pro. Neem er eentje met stalen veren (neem diegene volgens je gewicht ongeveer) en laat je olieniveau iets stijgen en eventueel iets lagere viscositeit van olie. Die vorkjes kunnen dat zeker aan voor XC en Marathon werk. Niet duur, weinig onderhoud en nog mooie afvering ook [-o<
Post Reply