Wij verblijven in juli in Le Petit Collet, je kan er per nacht boeken.
Zie http://perso.wanadoo.fr/le-petit-collet/
mont Ventoux
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Wij huren een huisje via collega's. Dit is nu volzet voor heel de zomer....toonmtb wrote:Is er misschien nog iemand die ons kan helpen?
Heel internet al afgesurft,maar je kan daar de gites,huisjes,ed precies alleen per week huren(7 dagen)
Weet er toevallig iemand waar we een huisje voor een weekend kunnen huren.
We hebben dan namelijk niet genoeg verlof meer om een ganse week te gaan![]()
Of zouden ons vrouwen dat niet toelaten?![]()
Ik heb me echt al suf gezocht,misschien weet iemand raad.
Dank je wel.
Noodoplossing is natuurlijk een hotel pakken,maar dat is niet zo fijn en waar moeten ons fietsen dan snachts blijven (op de kamer)
Maar volgens mij zijn die hotels daar wel gewoon van wielertoeristen over de vloer te krijgen, en zou je verwachten dat er hiervoor voorzieningen zijn.
Idd, la sidoine (link in vorige bericht) heeft speciale fietsenbergplaats en je kan er, denk ik toch, ook per dag blijven. Wij zijn daar althans geen volledige week geweest.muddy M wrote:Wij huren een huisje via collega's. Dit is nu volzet voor heel de zomer....toonmtb wrote:Is er misschien nog iemand die ons kan helpen?
Heel internet al afgesurft,maar je kan daar de gites,huisjes,ed precies alleen per week huren(7 dagen)
Weet er toevallig iemand waar we een huisje voor een weekend kunnen huren.
We hebben dan namelijk niet genoeg verlof meer om een ganse week te gaan![]()
Of zouden ons vrouwen dat niet toelaten?![]()
Ik heb me echt al suf gezocht,misschien weet iemand raad.
Dank je wel.
Noodoplossing is natuurlijk een hotel pakken,maar dat is niet zo fijn en waar moeten ons fietsen dan snachts blijven (op de kamer)
Maar volgens mij zijn die hotels daar wel gewoon van wielertoeristen over de vloer te krijgen, en zou je verwachten dat er hiervoor voorzieningen zijn.
- toon pertetotal
- Mountainbiker
Post by toon pertetotal »
Bedankt allemaal voor jullie reacties
En JB het is la sidonie geworden,juist telefonisch contact gehad en kunnen bespreken. Bedankt voor de tip
Nu maar aftellen tot begin september he en met de voorbereiding beginnen.
En JB het is la sidonie geworden,juist telefonisch contact gehad en kunnen bespreken. Bedankt voor de tip
Nu maar aftellen tot begin september he en met de voorbereiding beginnen.
-
Guest
Post by Guest »
Twee weken geleden ben ik via de Mountainbikeroute vanuit Bedoin naar boven gefietst (alleen het laatste stukje is over de weg.)Biker Zjé wrote:Tussen Bedoin en Sault ligt een prachtig stukje natuur.muddy M wrote:De Ventoux is precies in trek van't jaar. Wij trekken er in Juli ook naartoe. Ik verkies toch om mijn mountainbike mee te doen ipv de racer, omdat ik veel liever op de bike zit. Gewoon twee sets banden mee, makkelijker dan twee fietsen. Tips voor goeie restaurantjes in de buurt heb ik al genoeg, maar weet iemand of er daar mooie biketochtjes te doen zijn?
Anders verwacht ik op zijn minst een verslagske van JERRY of Pietje!![]()
Ge gaat daar toch ni enkel op den asfalt bollen neem ik aan?
Er zijn daar een heleboel bewegwijzerde off-road paden voor de MTB, gaande van vrij makkelijk voor de beginner tot extreem moeilijk (De Ventoux off-road, bijwijlen dwars omhoog !)
Wij hebben vorig jaar een stuk off-road gedaan, maar hou wel rekening met veel steenslag....bolt niet echt gemakkelijk)
En voor de beklimming over de weg...natuurlijk smalle slicks ! Als je niet echt een tijd voor ogen hebt is de mtb het gedroomde vervoermiddel om een Ventouxbeklimming te doen....kleine versnelling en genieten maar !
By the way...als het dan toch zo populair is dit jaar...wij gaan ook terug in augustus
Bij de office de Tourisme in bedoin heb ik een overzichtskaart gehaald met een aantal routes. De route is overigens ook te fietsen met semislicks.
Gideon
-
m-biker
- Mountainbiker
- Location: Martelly met Deore LX, Magura HS33 en Mavic Crossride
zelf reed ik hem enkele jaren terug op, vanaf Bédoin (marktje beneden, waar normaal tijdopmeting gebeurt) in 1u45' met mtb op brede noppenbanden. Niet direct ideaal, ik zou een volgende keer of voor slicks, of voor racefiets opteren... De afdaling heb ik in de volgwagen gedaan. Ik hou van dalen, maar aan 50-60 per uur (en sneller) op noppenbanden... goed zot!JefB wrote:Broekschijters.... gemm 1 dode per jaar naar het schijnt. Het is idd een afdaling die aanzet tot vliegen maar er zitten toch enekel linke bochten in. Dat gecombineerd met sommieg auto's die denken dat de Ventoux nog steeds een race-circuit is, levert soms toch gevaarlijke situaties op.fast Jean wrote:hoeveel broekschijters die daar naar beneden rijden is niet normaal!!
Wat is jullie record trouwens? Ik heb 1u37' vanaf de streep in Bedoin tot de top...
-
m-biker
- Mountainbiker
- Location: Martelly met Deore LX, Magura HS33 en Mavic Crossride
omdat, wanneer je draait, je enkel op het hoekje van je nop rust, dus een goeie mm rubber in contact met de weg. Bij een racebandje heb je steeds min of meer hetzelfde contact met de weg...muddy M wrote:gevaarlijker dan op racebandjes? waarom? liijkt me raarm-biker wrote: Ik hou van dalen, maar aan 50-60 per uur (en sneller) op noppenbanden... goed zot!