Daar ik wel heel wat gereedschap hebmaar niets specifiek om aa een fiets te sleutelen ben ik aan het overwegen volgende kit te kopen.
http://www.bike-discount.de/start.asp?u ... kelID=7055
Is dit een goede set of kan ik beter losse stukken kopen. Tevens als ik deze set zou kopen heb ik dan nnog iets nodig of is ddit kompleet.
gereedschap?
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Ik zou zo'n kit nooit in het geheel kopen. Komt wel vrij goedkoop, maar veel van de dingen die erin zitten heb je allicht al (schroevendraaier, bandenlichters, steeksleutels,...)
Het beste is om je gereedschap te kopen wanneer je dat nodig hebt. Zo heb ik beetje bij beetje mijn gereedschapskoffer uitgebreid en heb je meestal ook kwalitatief beter materiaal.
Het beste is om je gereedschap te kopen wanneer je dat nodig hebt. Zo heb ik beetje bij beetje mijn gereedschapskoffer uitgebreid en heb je meestal ook kwalitatief beter materiaal.
Ik zou het ook los kopen. Sleutels voor cassete = 18 euro. Trasassleutel = 18 euro. Kabeltang (pak een goei) = 24 euro. Steeksleutels voor wielnaven : 8 euro per stuk. Je ziet dat je nooit aan 200 euro komt. Die van BBB kost 200 euro, maar tijdens de solden vind je die bij Salden in Limbricht (NL) aan 150/160 euro. Maar dan nog vind ik het duur. Veel meer dan hierboven heb je niet nodig.
Ik niet.
Als het effectief om een goedkope koffer gaat:
Ik heb zelf een Lifu-koffertje van 30€, en ik moet zeggen dat ik daar heel tevreden over ben. De kwaliteit is niet super, maar als je het gereedschap slechts af en toe nodig hebt volstaat dat. Niet alles zit er in, maar wel bijna alles dat ik nodig heb. Het enige dat ik tot nu toe heb moeten bijkopen is een crank-verwijderaar (degene in de koffer was enkel voor vierkant as), en een kabelkniptang.
Als het effectief om een goedkope koffer gaat:
Ik heb zelf een Lifu-koffertje van 30€, en ik moet zeggen dat ik daar heel tevreden over ben. De kwaliteit is niet super, maar als je het gereedschap slechts af en toe nodig hebt volstaat dat. Niet alles zit er in, maar wel bijna alles dat ik nodig heb. Het enige dat ik tot nu toe heb moeten bijkopen is een crank-verwijderaar (degene in de koffer was enkel voor vierkant as), en een kabelkniptang.
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
BBB en tackx zijn goed als je het weinig gebruikt.manitou. wrote:los gereedschap prijs kwaliteit oa BBB en tackx
betere kwaiteit (duurder) pedro's en parktool
Bij BBB is mijn sleutel voor de trapas te verwijderen al goed beschadigd, en van tackx is mijn sleutel voor de cassette beschadigd, hier is een stukje van afgebroken maar het is nog bruikbaar. Dat laatste is wel de schuld van de fietsenmaker in Herselt, want die zet de cassettes veel te vast naar mijn goesting, waardoor je je vol gewicht op die sleutels moet zetten.