Willy,
wij gaan ook met een hele hoop. Zal eens navragen of er nog plaats is in de auto's...
cristalp 2005
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
-
lexen007
- Mountainbiker
Ik ben ook al ingeschreven om in 2005 eens te zien waar mijn grenzen liggen. Op het einde van de maand mei ga ik al eens een dag of 4 ter plaatse verkennen. De bedoeling is om de rit in 2 dagen te rijden. Vraagje, is de route permanent bewijzerd (alla toertochten), of is het sukkelen met kaart, compas en gps ?
toch wel hoor, route is bewegwijzerd. niet echt een probleem om ze te volgen. ik weet wel niet of er een 100% match is. kan zijn dat er hier en daar teen en tander wat afwijkt.
route wordt idd. ieder jaar iets zwaarder. aangepast aan de kapaciteiten van de fullies he. bij mijn eerste deelname leek de cristalp eerder op een autostrade ritteke (op een paar uitzonderingen niet te na gesproken), ondertussen is het toch iets technischer geworden...
route wordt idd. ieder jaar iets zwaarder. aangepast aan de kapaciteiten van de fullies he. bij mijn eerste deelname leek de cristalp eerder op een autostrade ritteke (op een paar uitzonderingen niet te na gesproken), ondertussen is het toch iets technischer geworden...
-
lexen007
- Mountainbiker
Bedankt Iegenie, 100 procent match is niet nodig, het is de bedoeling om in alle rust eens te kijken hoe het is, en eens van het landschap te genieten. Ik weet niet of dat in augustus gaat gaan. De bedoeling is dag 1 van Verbier naar Evolene, en dag 2 'fris en monter (ahum) de Lona over.
Ik ben blij dat je het parkoers als 'iets technischer' bestempeld en niet als 'levensgevaarlijk' als de meesten op het net. Ik lees geen verslagen meer, ik zie het dan misschien weer zitten.
Ik ben blij dat je het parkoers als 'iets technischer' bestempeld en niet als 'levensgevaarlijk' als de meesten op het net. Ik lees geen verslagen meer, ik zie het dan misschien weer zitten.
Is idd. permanent bewegwijzerd, op kleine verschillen na. Bijvoorbeeld het laatste stukje technische afdaling voor Evolene zit niet in de permanente afpijling. De skipiste in Nendaz ook niet.
Let wel ; in mei kan er nog sneeuw liggen ! Ik was er in 2000 in mei ook om te verkennen. Op Mandelon was het ronduit gevaarlijk door de sneeuw, de track is er maar 30 cm breed en er lag dan ook nog sneeuw dwars over waardoor je erover moest klauteren.
De Pas de Lona was zelfs afgesloten nog door de sneeuw.
Let wel ; in mei kan er nog sneeuw liggen ! Ik was er in 2000 in mei ook om te verkennen. Op Mandelon was het ronduit gevaarlijk door de sneeuw, de track is er maar 30 cm breed en er lag dan ook nog sneeuw dwars over waardoor je erover moest klauteren.
De Pas de Lona was zelfs afgesloten nog door de sneeuw.
Levensgevaarlijk? De enige afdaling die iet of wat tricky is is de afdaling van Nendaz en dan nog alleen omdat je door het aantal bikers (is nog in het begin) niet steeds het ideale spoor kan blijven volgen.lexen007 wrote:Bedankt Iegenie, 100 procent match is niet nodig, het is de bedoeling om in alle rust eens te kijken hoe het is, en eens van het landschap te genieten. Ik weet niet of dat in augustus gaat gaan. De bedoeling is dag 1 van Verbier naar Evolene, en dag 2 'fris en monter (ahum) de Lona over.
En 'fris en monter' de pas de Lona over? Daar heb je eignelijk niets aan. De oversteek is alleen zo'n belevenis omdat je dan juist 100 km inspanningen achter de rug hebt en niet meer fris bent. Zo niet is het maar een vervelende bedoening. Een berg wandeltocht waar je willens nillens een fiets mee moet omhoog sleuren omdat je hem bij hebt en aan de 'ander kant' terug nodig hebt. Eenmaal daar kan je niet meer voor- of achteruit. Doorgaan is de boodschap.
Allez, dat is mijn persoonlijk gedacht.