mont Ventoux

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

intruder wrote:Ben zelf in Sault vertrokken. vond de berg persoonlijk nogal vals plat #-o heb omhoog soms boven de 30 km/u gereden. Dit gewoon met mijn banden die ik zomer en winter en herfst en lente gebruik (vo de modder dus). Na beneje was ook fun, 55 km/u gemiddeld :-)
Vanuit Sault is dan ook wel de gemakkelijkste kant hé !
Je vertrekt al vanop een hoogteplateau en de klim is bovendien nog enkele km langer... :wink:
Vanuit Bedoin en dan zeker vanaf Sainte Estevé is het toch een serieuze joekel !
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

tarzan wrote:heb vorig jaar ergens gelezen dat er een offroad afdaling zou uitgestippelt zijn. Ben zeker dat ik het gelezen heb, maar vind het nu niet direct terug.
Daar stond idd een artikel van in O2bikers September 2004 - p74-77

Deze site heb ik ooit eens uit Fiets gehaald denk ik; alles over de Ventoux.
http://www.alexpages.net/mventoux/mvhome.html
JefB
Mountainbiker

Post by JefB »

Biker Zjé wrote:Ik heb er met mijn mtb 2u05' over gedaan....maar ik heb dan ook genoten hé :lol:
En in Bedoin was het 33°C....een beetje te warm en een beetje gebrek aan zuurstof... :roll:
Om een snelle tijd te bollen is augustus niet echt de ideale maand.
Grif toegegevn; mijn tijd was met alles uit de kast halen.... En in september, toch ook nog warm genoeg :wink:
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

Ik heb hem al verschillende keren gedaan binnen de 1u15, zowel met bike als koersfiets. Mijn vriendin heeft hem met de bike in 2u10 gedaan.
ivan
Mountainbiker

Post by ivan »

Superkrisser wrote:Ik heb hem al verschillende keren gedaan binnen de 1u15, zowel met bike als koersfiets. Mijn vriendin heeft hem met de bike in 2u10 gedaan.
Snelste tijd ooit: Iban Mayo, 2004, 00.55.51 u.

Nog wat oefenen en er ligt misschien ergens een contractje klaar. :wink:
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

Hmm, 'k vrees er voor...
Toon
Mountainbiker

Post by Toon »

Superkrisser wrote:Ik heb hem al verschillende keren gedaan binnen de 1u15, zowel met bike als koersfiets. Mijn vriendin heeft hem met de bike in 2u10 gedaan.
Slik... =D>
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Toon wrote:
Slik... =D>
Er zijn toch profs die deze tijd niet halen.
En dan ook nog met de bike ???
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

Ik ben er verschillende jaren naartoe getrokken om er te trainen. Meestal deed ik 's morgens een heuveltraining met de koersfiets van zo'n 3 uur. Ik zocht dan cols van een zestal km die ik tegen omslagpols naar boven reed, tussenin deed ik het kalmjesaan. Ik vertrok erg vroeg zodat ik terug was als de anderen hadden ontbeten. In de late namiddag ging ik dan nog een tweetal uurtjes met m'n vriendin op de bike trainen. Prachtige streek!
Pietje
Mountainbiker

Post by Pietje »

Gisteren naar de "medische controle" geweest en goed bevonden voor de dienst! 8) Enkele ervaren fietsers hadden me aangeraden om me zeker nog eens te laten controleren door een arts. Volledig onderzoek gehad met cardiogram en toestanden.
Alle vrienden die meegaan hebben dit ook laten doen.
Zijn jullie ook van plan zoiets te doen? Ik vond dit in alle geval nuttig...
En donderdag zijn we der mee weg :drunk:
Post Reply