Diest

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

beethoven wrote:Links laat liggen...............
nee, het ligt rechts van de grote baan,'t begint als een aarde weg pas iets verder zie je dat het een kasseiwegel is. Dan na de klim ben je in de velden en daarna zie je linksweg dat voetbalveld, dacht een brugje over en je komt in zowat nieuwe wijk (dacht ik)
Ewel t is dat stukje dat er van tussen ligt.

Terug opnemen zonder pardon, zo zou het moeten dus.
@beethoven

op 14 april heb ik heel dat stukje gereden
en heb het traject op kaart gezet, met aanduiding van de plaatsen waar pijlen staan, en op welke manier ze bevestigd zijn
als je me je e-mail adres laat geworden stuur ik je het door

en ik kan je verzekeren dat de genoemde stukken niet uit het vast parkoer van diest gehaald zijn
wij (de mtb-clubs) hebben daarin een vrij grote inspraak van welke stukken we willen opgenomen zien in het vast parkoer, en tot nog toe hebben we daarin geen tegenkantingen gekregen van het stadsbestuur
wij zorgen voor het parkoer
het stad zorgt voor het materiaal (afgelopen zaterdag bedroeg de trail maintenance day meer dan 3000 euro)

wat er voor 14 april was, of tussen 14 april en 23 april, weet ik niet,
maar misschien op een detail na is het stuk tussen webbekoms broek, over assent terug naar de halve maan quasi perfect in orde

voor de zekerheid gaan we zo vlug mogelijk nog eens op verkenning
en we appricieren heel hard de reacties van waar er problemen zijn
dus als iemand het parkoer van diest komt rijden, en er scheelt iets,
laat weten....

we houden jullie op de hoogte

beny
united bikers
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Gisteren gecontroleerd : aan het Jet-station hangen wel degelijk 2 pijlen op de electriciteitspaal ! En die wijzen heel duidelijk naar rechts boven, dus dat kasseibaantje in.

@Beethoven : ik was efkes verward omdat je zei een voetbalveld boven na een kassei-klim ; maar het is dus in feite pas na de afdaling, na die kasseiklim, dan kom je inderdaad aan een voetbalveld, dat van Webbekom. Hier zijn inderdaad ALTIJD de pijlen weg, dat wordt gedaan door de vriendelijke man die daar op die hoek woont. Iedereen weet dat, maar men kan er niks aan doen, ook de politie wil niet ingrijpen. Wij hebben dat al meermaals aangeklaagd en die pijlkes daar hebben we al honderd maal (en ik overdrijf echt niet !) vervangen.

@Thorgal : daar heb ik geen weet van, maar dat ga ik ook eens nazien. Maar in alle geval : dat is dus helemaal verkeerd. Daar waar de beton begint in het Webbekoms broek moet je naar rechts, naar de grote baan toe en dus niet langer over de dijk blijven rijden. Raar dat daar nog andere pijlen verderop staan, want dat is op ons stuk van het parkoers en ik heb in de laatste 5 jaren toch aan elk parkoersonderhoud meegeholpen. Maar bedankt voor den tip !
Thorgal
Mountainbiker
Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d

Post by Thorgal »

Aan de UB'ers

ben vanavond gaan trainen en dan maar es door "het broek" geschoten om de situatie nog eens te bekijken, en wat blijkt:

De situatie nu:

zoals eerder beschreven door Biestie1, in het broek moet je wanneer je aan het verharde pad komt normaal naar rechts, tot aan de grote baan. Als je aan dat punt aankomt, staat daar nu idd, boven het bordje van de ijzerenwegroute een smal wit plaatJE met 2 pijlen naar rechts, rood en groen. MAAR 20 cm daar achter staat, beneden, zo nen dikke ronden houten paal, die vandboven oranje gespoten is met 4 pijltes (rood, groen, geel en oranje) rechtdoor. En als je rechtdoor rijdt vind je ook nog bepijling zoals ik eerder beschreven heb. (pfff, nie simpel zoiets neertypen zunne :wink: )

Dus vermoed ik dat:

a. ofwel wij een paar weken terug die pijltje daar bovenaan dat bordje niet gezien hebben, en zodoende rechtdoor gereden zijn om vervolgens via het ind. terrein toch terug op het juiste pad te belanden.

b. ofwel ze der toen niet stonden.

Enfin, maakt niet uit, hoop dat ik jullie wat geholpen heb!
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

@thorgal
die pijlen op die witte bordjes stonden er inderdaag een paar weken geleden ook al
zie mijne post hierboven (op 14 april de voorbereidingsrit voor de tmd gereden)

die andere pijlen die je ziet...
zijn dat ook de typische van bloso...
je weet wel een driehoekje met twee cirkels ernaast?

misschien zijn dat oude palen van mtb die nu voor iets anders dienen
en bijgevolg voor verwarring zorgen
in dat geval zullen we ne keer met zwarte verf op pad moeten gaan

wat onze pijlen verwijderaar betreft beneden juist voor dat voetbalveld
ik vrees dat onze boer charel nog nooit ne pc van kortbij gezien heeft
maar we zijn inderdaad wel van plan op pijlen hoog in de electriciteitspalen te plakken

groetjes
beny
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

beethoven wrote:Als je weet wie de pijtkes weg neemt is het niet moeilijk meer die gast bij zijn pietje te hebben. Hem volgen en ne foto van nemen, ne replie naar hem zelf sturen kan dan al veel doen zonder de man van de wet in te schakelen.
Seen that, done that ...

Zelfs de verantwoordelijke van 't stad heeft hem op heterdaad betrapt en hem ermee geconfronteerd ; helpt allemaal niks. Is daarmee naar de politite gestapt en als de politie zelf hem niet op heterdaad betrapt, kan er niks gedaan worden, en die gaan daar uiteraard hunnen tijd niet insteken ... ah nee, die moeten ergens achter een haagske gaan staan flitsen en de gazet lezen.

Was best grappig toen ; onze vorige voorzitter ging samen met de sportverantwoordelijke van Diest da pijlke (weer maar eens) vervangen ; ze waren nog niet de straat uit en zagen hem al buiten komen. Gingen ergens achterin staan en jawel hoor, hij begon de pijl al los te wringen ! Die gast is echt niet te doen !
En het verergert, want tegenwoordig gaat em ook al de vorige en volgende pijl altijd afbreken.
Straffe is toch wel dat da daar nie eens op een pad of dergelijke is, maar gewoon op asfaltwegen !
We zullen moeten wachten tot die zijn laatste adem uitgeblazen heeft vrees ik ... amen.
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Lap,het was weer van da, juist achter de afdaling van de Toyota als je op de Dorpveldstraat uitkomt, was men weer goed bezig geweest met de bepijling te saboteren (zaterdag 30 april 2005 om 18h50) de hoeken van het rode aluplaatje waren dicht gevouwen en het bord hing ondersteboven zodoende dat men rechts ipv links richting Webbekomcentrum uitgestuurd werd ik heb dit terug gehangen toch dit hangt maar met 1 bevestigingspunt meer vast,dus onze grapjas heeft hier vrij spel.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Wij hebben vandaag de route ook eens gereden. De bepijling is redelijk goed in orde, al moet je op sommige plaatsen goed opletten. #-o
We hebben (wegens tijdsdruk) voor de 38km gekozen en ik vond deze eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Op een bepaald moment krijg je wel heel veel asfalt onder de wielen...
Palmo
Mountainbiker

Post by Palmo »

Ben er juist ook nog geweest. Het probleem ad wallen is daar nog steeds hetzelfde. Daarom maar terug omhoog de wallen op gereden en rond gereden tot aan het rond punt. Daar rechts omhoog: das wel roede lopen hoor: netels, doornen, het kan niet op ... maar ja, das goed voor de bloedsomloop. :wink:
Ook voor de 38 kms gekozen want op een bepaald moment kreeg ik wel een serieuze regenbui over me heen :evil: Ben dan maar recht naar huis gereden. Tochtje heeft inderdaad redelijk wat asfalt maar als je de omgeving wat kent, kan je er op diverse plaatsen wat singletracks aan bij breien.
Bepijling goed in orde.
Bijterke
Mountainbiker
Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Post by Bijterke »

Dit weekend dit tochtje eens gaan doen. Bepijling is vrij goed. Zijn maar 2 maal een beetje verloren gereden. En zoals aangegeven, hebben we een beetje moeten zoeken aan de Schaffense poort. We zagen de omheining staan en dachten dat we daar dus niet moesten zijn.In total hadden we iets meer dan 50 km op de teller met een gemiddelde van 22.75.De netels zouden wel eens mogen afgedaan worden in het stukje na de Schaffense poort. Het is daar heel mooi om te rijden maar mijn benen en armen zagen rood van irritatie.
Angel
Mountainbiker

Post by Angel »

heb de route vandaag nog gereden en geen enkel probleem ondervonden
Juist wel redelijk wa netels op het laatst wa niet geaprecieerd werd door mijn armen en benen
maar voor de rest =D>
Post Reply