vrouwelijke bikers op dit forum???

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
mtb grietje

Post by mtb grietje »

Zit al een tijdje op het forum maar me nooit echt kenbaar gemaakt als fanatieke mtb-vrouw, hoewel mijn nick dat wel verraadt, denk ik zo...

Ben nu een kleine 6 maanden intensief bezig meet mtb en rij volgende week mijn eerste LCMT, en ben van plan om deze zomer wel wat marathons af te haspelen...

En idd, een eigen forum :-):-) =D>
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Girlpower wrote:hallo dames , ik ben nog splinternieuw in het mountainbiken en mijn bike zit nog in de plastiek, kunnen jullie me wat advies geven : bv. om de mannen achter me te laten; nu is het nogal andersom :oops: Let the girls rule ...
Wat mij opvalt (ook bij mijn vriendin, ze zegt het trouwens zelf) is dat
de vrouwen het meeste last hebben op stevige klimmen en op singletracks
met veel boomwortels... :roll:
Nu, over dat klimmen kan ik enkel zeggen: trainen, trainen, trainen...
Maar het rijden over boomwortels etc is puur techniek en vertrouwen in
je bike. En dat kan je enkel leren door het (vaak) te doen.
Neem eens enkele uurtjes de tijd om op je eigen rustige tempo zulke
obstakels te overwinnen.
Soms ga ik met Michaela een paar uurtjes enkel oefenen op bvb het
springen over obstakels (boomstammetjes enz...), is heel plezant en
ze leert iedere keer bij. Altijd rustig blijven en luisteren naar wat andere
(ervaren) bikers voor tips geven [-o<
Je leert VEEEEL meer op de paar uurtjes op je gemak dan op 10 TT's
waar je je moet haasten omdat ze anders in je gat rijden!! :wink:
Shrek
Mountainbiker

Post by Shrek »

Flip FSR wrote:Wat mij opvalt (ook bij mijn vriendin, ze zegt het trouwens zelf) is dat
de vrouwen het meeste last hebben op stevige klimmen
Shit ik wist niet dat ik zoveel vrouwelijke hormonen in mij had...
Maar nu weet ik dus wel de oorzaak van mijn bergopkruipen.
andere optie blijft natuurlijk het overgewicht #-o :oops:
natascha
Mountainbiker

Post by natascha »

Hallo dames,hier nog een vrouwelijke bikester.

Trainen,trainen en vaak afzien maar t'is de moeite waard,je voelt dat je elk jaar wat sterker wordt en zo je snelheid stilaan kan opdrijven.

En MTB grietje,dan komen we elkaar vast tegen volgende week op de LCMT.Voor mij ook de eerste deelname.
Musti
Mountainbiker

Post by Musti »

Wat mij opvalt (ook bij mijn vriendin, ze zegt het trouwens zelf) is dat
de vrouwen het meeste last hebben op stevige klimmen en op singletracks
met veel boomwortels... :roll:

Dat gaat toch niet echt op denk ik, ik rij juist meestal sterker op de klimmen lijkt me, natuurlijk komen we tekort op kracht, maar mijn tactiek is klein tot zeer klein draaien van in het begin en gewoon op het gemak en met veel karakter naar boven.

Over die boomwortels, dat is gewoontjes.

Waar ik wel meestal tekort in schiet is alles wat 'op den groten plateau' gereden wordt, want dat krijg ik meestal niet rond (tekort aan kracht denk ik) en afdalingen (schrik? alhoewel het de laatste tijd wel betert) waar ik (maar weet niet of ik dat kan veralgemenen) in uitblink is alles met modder.

En mtb-grietje, na een half jaar al naar de lcmt trekken: waaw! veel succes (aan natasha en alle andere vrouwen die meedoen natuurlijk). Ik ben al acht jaar bezig, maar puur voor de fun alleen een toertocht in het weekend en nu af en toe een marathon in Vlaanderen en droom af en toe wel van die grote dingen, maar geen tijd/ zin om der stevig voor te trainen (wat doen jullie zo gemiddeld per week om der voor voor te bereiden?)
mtb grietje

Post by mtb grietje »

Ik doe wel niet mee aan de chrono op de LCMT, ga gewoon om hem uit te rijden, en zoals de meeste mannen als voorbereiding op het komende marathonseizoen... De afstand is denk ik niet onoverkomelijk, het is vooral het technische aspect dat me parten zal spelen, want mountainbiken leer je zomaar niet even op een half jaar...... :cry:
bikinggirl
Mountainbiker

Post by bikinggirl »

Jaja zij gerust :-D ik ben er één van!
ma 'k geef toe erg talrijk zijn we nog niet.... :roll:
Reden te meer om ons te laten horen dus he!!
:drunk:
'k ben uit de omgeving van erpe-mere (21j), dus bikesters (bikers ook natuurlijk :lol: :lol: ) van die kanten, als er eens iets te doen is laat maar weten he!!!

Greeeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzz!!!!!
Sporty Vore
Mountainbiker

Post by Sporty Vore »

We zijn misschien met nie zo veel maar 't is nie de kwantiteit die telt hé maar de kwaliteit :-)

@bikinggirl: zondag TT Aaigem op de agenda!
Survival
Mountainbiker

Post by Survival »

voila, hier nog een fanatieke mountainbikester ;-)

Ik ben ook nog niet zo heel lang bezig maar van zodra ik mijn bikeske had was ik niet meer te stoppen, het is echt een verslaving.

Ik ben trouwens de echtgenote van ons allerliefst Transalpke ;-)

Ik rij het liefst mtb-parcours maar dit voorjaar hebben we eventjes off-road gewisseld voor de weg om wat kilometers te trainen. We hebben meegedaan aan de E3-prijs, RVV en de Peter van Petegem-classic, uiteraard wel met de mtb, maar dan wel met slicks...

Nu, na twee weekjes welverdiende vakantie in Turkije maken we ons stilaan weer klaar om er weer in te vliegen. Zondag alvast de tt in Hertsberge, altijd de moeite en maandag ergens een vaste route...

Tussen haakskes, ik heb ook het liefst een steile helling dan wat rondrijden op de grote plateau, daar vind ik niks aan....

groetjes,

survival
Clubbie
Mountainbiker

Post by Clubbie »

Hallo,

Schrijf me maar bij in het lijstje van vrouwelijke bikers. Ben nog maar beginnend maar probeer hier en daar eens enkele uren vrij te maken om mijn conditie te verbeteren in de West-Vlaamse heuvels. Toertochten doe ik nog niet. Wil er eerst voor zorgen dat ik niet door iedereen voorbij word gestoken.

Greetz
Post Reply