schoenen....
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
schoenen....
Ben nu dik aan 't twijfelen om ook eens klikschoenen aan te schaffen. Maar alsje zo hier eens rondkijkt zijn er zowel voor- als tegenstanders. Ik weet nu zoal een beetje de voor- en nadelen. Daarom een kleine poll...Wie rijdt met welke schoenen (klik of gewoon) en welke schoenen gebruik je. Zelf rijdt ik met gewone schoenen (ook al omdat ik eerder recreatief en amateur ben, en niet de zware kost wil maken), maar 'k vind da eigenlijk nogal vrij lomp onder outfit (soort vrijetijdssportschoen/wandelschoen, vergelijkbaar met enkele modellen van Shimano, maar dan wat breder en zwaarder heb ik zo het vermoeden
)
-
Magura
- Mountainbiker
- Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Ik heb héél lang rondgereden met gewone schoenen (in combinatie met haken aan de pedalen). Toch vorig jaar overgestapt naar SPD's, omdat ik schoenen kado kreeg van iemand van de club (paste niet), en omdat m'n gewone pedalen voor de zoveelste keer versleten waren.
Da's toch een verschil vind ik. Nu blijf ik bij de klikpedalen.
Da's toch een verschil vind ik. Nu blijf ik bij de klikpedalen.
- LuckyIron
- Mountainbiker
Vooral niet twijfelen en klikpedalen en bijbehorende schoenen aanschaffen.
Er bestaan pedalen met aan 1 kant klikpedaal en aan de andere kant platform (zie hier). Ook zijn er verschillende mooie vrijetijdsschoenen met schoenplaatjes (zie hier)
in het begin is het even wennen, daarna wil je niets anders meer. Je hebt je fiets ook veel beter onder controle met klikpedalen!
gewoon doen!

Er bestaan pedalen met aan 1 kant klikpedaal en aan de andere kant platform (zie hier). Ook zijn er verschillende mooie vrijetijdsschoenen met schoenplaatjes (zie hier)
in het begin is het even wennen, daarna wil je niets anders meer. Je hebt je fiets ook veel beter onder controle met klikpedalen!
gewoon doen!
- el duderino
- Mountainbiker
Post by el duderino »
klikpedalen, eens gewoon wil je geen "gewone" pedalen meer
@reds: ja je zit goed vast in zulke schoenen,
ga eens naar een fietsenwinkel en probeer enkele modellen,
je kan ze gewoon proberen door er mee te stappen doordat je
"plaatjes" er pas achteraf in moet zetten
groeten
Sven
@reds: ja je zit goed vast in zulke schoenen,
ga eens naar een fietsenwinkel en probeer enkele modellen,
je kan ze gewoon proberen door er mee te stappen doordat je
"plaatjes" er pas achteraf in moet zetten
groeten
Sven
-
mtb grietje
Post by mtb grietje »
[quote="reds"]Ik heb (door een medische kwestie) altijd last van tintelende voeten, en bij het gewone stappen kan ik dit enkel wat tegengaan door het gebruik van stevige schoenen. Omdat dit nogal moeilijk fietsen is, was mijn vraag of je bij fietsschoenen ook goed ingebonden zit in de schoen.[/quote]
Reds, ik zit in hetzelfde geval, en heb bovendien zelfs iets serieus mis aan mijn dikke teen waardoor ik enkel schoenen met een erg stijve zool mag/kan dragen. De zolen van mijn clicks (specialized BG) zijn erg stijf en sinds ik ze heb, heb ik geen last meer gehad van tintelingen of dat probleem aan mijn teen...
Reds, ik zit in hetzelfde geval, en heb bovendien zelfs iets serieus mis aan mijn dikke teen waardoor ik enkel schoenen met een erg stijve zool mag/kan dragen. De zolen van mijn clicks (specialized BG) zijn erg stijf en sinds ik ze heb, heb ik geen last meer gehad van tintelingen of dat probleem aan mijn teen...
Ben ook helemaal gewonnen voor de combinatie van klikschoenen met pedalen die langs 1 kant spd binding hebben. Helaas vind je in de meeste winkels enkel Shimano schoenen, en die zijn nu niet zo waanzinnig. Ik zou bv ook wel eens schoenen van Specialized van dichtbij bekijken. Weet er iemand misschien waar je die kan vinden?
t.
t.