mont Ventoux
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Broekschijters.... gemm 1 dode per jaar naar het schijnt. Het is idd een afdaling die aanzet tot vliegen maar er zitten toch enekel linke bochten in. Dat gecombineerd met sommieg auto's die denken dat de Ventoux nog steeds een race-circuit is, levert soms toch gevaarlijke situaties op.fast Jean wrote:vorig jaar ook mt ventoux gedaan met mountainbike... en jaja gewoon met men noppe banden... geen enkel probleem!!
hoeveel broekschijters die daar naar beneden rijden is niet normaal!!
het was wel juli toen ik daar was, dus ongelooflijk veel volk die de ventoux willen bedwingen hé!
het is een schitterende afdaling (ben langs de kant van bedoin nr boven gereden en ook langs deze kant naar beneden gekomen) met een bangelijke asvaltlaag die ongelooflijk breed is!
gewoon eenpaar keer serieus optrekken en dan gewoon kicken![]()
als ge in de zomer van plan om erop te rijden, vertrek dan best smorgens want als ge in de bakkende zon moet naar boven rijden is niet aan te raden!
(ook mss iets warm meenemen voor de laatste 6km aan te doen, daar kan het soms heel slecht weer zijn! bij mij in bedoin boven de 20°C en op de top vd ventoux: regen/wind/koud/... )
Wat is jullie record trouwens? Ik heb 1u37' vanaf de streep in Bedoin tot de top...
- Fully Fetzl
- Mountainbiker
Post by Fully Fetzl »
Yep, Team FeKeJo vaardigt ook 2 man af naar de MV (met Sporta)
en wij ook per MTB, maar toch met slicks.
Moest het nu een eenmalige beklimming zijn dan zou ik ook wel voor profielbanden durven opteren (een off-road afdaling is dan mogelijk hé...)
@Tarzan: beschrijving van de off-road afdaling kan je vinden in de O2-bikers van december 2004)
Doelstelling = 3 beklimmingen (langs elke kant eentje zekers...) en dan kies ik toch liever voor slicks...
en wij ook per MTB, maar toch met slicks.
Moest het nu een eenmalige beklimming zijn dan zou ik ook wel voor profielbanden durven opteren (een off-road afdaling is dan mogelijk hé...)
@Tarzan: beschrijving van de off-road afdaling kan je vinden in de O2-bikers van december 2004)
Doelstelling = 3 beklimmingen (langs elke kant eentje zekers...) en dan kies ik toch liever voor slicks...
Kzal eens letten als ik nen Trek Fuel zie passeren. Vandaag huizeke in Bedouin vastgelegd. 't Is ook eind augustus en begin september geworden.Spook-E wrote:ga ook naar de Ventoux en wel eind augustus. Heb dan drie weken de tijd om de Ventoux en omgeving per mountainbike te verkennen.
Hoor graag van de anderen nog tips als die geweest zijn.
Succes allemaal