mont Ventoux

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Wij trekken in Juni naar ginder om met Sporta (Stichting waarin Marc Herremans actief is) en vele andere fietsers de Mont Ventoux enkele keren te bedwingen. (ons doel is drie maal, we zullen zien wat dat zal worden :-? )
Rein
Mountainbiker

Post by Rein »

Heel mooi om te fietsen in de buurt zijn de Gorges du Nesque, absolute aanrader, dacht je kon starten vanuit Vaisons la Romaine.
koeke
Mountainbiker

Post by koeke »

muddy M wrote:De Ventoux is precies in trek van't jaar. Wij trekken er in Juli ook naartoe.
Zou daar het project "Ventourist" van MH er iets mee te maken hebben?
JefB
Mountainbiker

Post by JefB »

fast Jean wrote:vorig jaar ook mt ventoux gedaan met mountainbike... en jaja gewoon met men noppe banden... geen enkel probleem!!

hoeveel broekschijters die daar naar beneden rijden is niet normaal!!
het was wel juli toen ik daar was, dus ongelooflijk veel volk die de ventoux willen bedwingen hé!
het is een schitterende afdaling (ben langs de kant van bedoin nr boven gereden en ook langs deze kant naar beneden gekomen) met een bangelijke asvaltlaag die ongelooflijk breed is!
gewoon eenpaar keer serieus optrekken en dan gewoon kicken :-D

als ge in de zomer van plan om erop te rijden, vertrek dan best smorgens want als ge in de bakkende zon moet naar boven rijden is niet aan te raden!

(ook mss iets warm meenemen voor de laatste 6km aan te doen, daar kan het soms heel slecht weer zijn! bij mij in bedoin boven de 20°C en op de top vd ventoux: regen/wind/koud/... )
Broekschijters.... gemm 1 dode per jaar naar het schijnt. Het is idd een afdaling die aanzet tot vliegen maar er zitten toch enekel linke bochten in. Dat gecombineerd met sommieg auto's die denken dat de Ventoux nog steeds een race-circuit is, levert soms toch gevaarlijke situaties op.

Wat is jullie record trouwens? Ik heb 1u37' vanaf de streep in Bedoin tot de top...
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Ik heb er met mijn mtb 2u05' over gedaan....maar ik heb dan ook genoten hé :lol:
En in Bedoin was het 33°C....een beetje te warm en een beetje gebrek aan zuurstof... :roll:
Om een snelle tijd te bollen is augustus niet echt de ideale maand.
intruder
Mountainbiker
Location: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"

Post by intruder »

Ben zelf in Sault vertrokken. vond de berg persoonlijk nogal vals plat #-o heb omhoog soms boven de 30 km/u gereden. Dit gewoon met mijn banden die ik zomer en winter en herfst en lente gebruik (vo de modder dus). Na beneje was ook fun, 55 km/u gemiddeld :-)
Spook-E
Mountainbiker

Post by Spook-E »

ga ook naar de Ventoux en wel eind augustus. Heb dan drie weken de tijd om de Ventoux en omgeving per mountainbike te verkennen.

Hoor graag van de anderen nog tips als die geweest zijn.

Succes allemaal
Spook-E
Mountainbiker

Post by Spook-E »

ga ook naar de Ventoux en wel eind augustus. Heb dan drie weken de tijd om de Ventoux en omgeving per mountainbike te verkennen.

Succes allemaal
Fully Fetzl
Mountainbiker

Post by Fully Fetzl »

Yep, Team FeKeJo vaardigt ook 2 man af naar de MV (met Sporta)
en wij ook per MTB, maar toch met slicks.
Moest het nu een eenmalige beklimming zijn dan zou ik ook wel voor profielbanden durven opteren (een off-road afdaling is dan mogelijk hé...)
@Tarzan: beschrijving van de off-road afdaling kan je vinden in de O2-bikers van december 2004)

Doelstelling = 3 beklimmingen (langs elke kant eentje zekers...) en dan kies ik toch liever voor slicks...
muddy_
Mountainbiker

Post by muddy_ »

Spook-E wrote:ga ook naar de Ventoux en wel eind augustus. Heb dan drie weken de tijd om de Ventoux en omgeving per mountainbike te verkennen.

Succes allemaal
Kzal eens letten als ik nen Trek Fuel zie passeren. Vandaag huizeke in Bedouin vastgelegd. 't Is ook eind augustus en begin september geworden.
Post Reply