naven kun je ook dt -swiss nemen zijn zejer zo goed als die chris king
iets zwaarder maar wel stuk goedkoper
als alternatief van naven kun je ook Tune naven nemen
zijn ook kwalitatief heel goed en maken gebruik van standard industrielagers
Wielen: Crossmax SL aankoop waard?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Robin v Berkel
- Mountainbiker
Post by Robin v Berkel »
manitou. wrote:naven kun je ook dt -swiss nemen zijn zejer zo goed als die chris king
Ik rijd zelf ondertussen een half jaar met crossmax SL op mijn Jekyll en moet zeggen dat ik er (tot nu toe) heel tevreden over ben. Ik rijd niet alleen in vlaanderen, maar ook dikwijls de kanten van Leuven en de Ardennen. Deze zomer ook een weekje aan het Gardameer geweest.
Ik rijd in de Ardennen vrij agressief bergaf en heb aan het Gardameer er Tremalzo mee naar beneden geraasd. Buiten dat de spaken wat gekrassed zijn van de losse stenen bij de afdaling van Tremalzo zijn de velgen nog in prima staat.
Ik rijd in de Ardennen vrij agressief bergaf en heb aan het Gardameer er Tremalzo mee naar beneden geraasd. Buiten dat de spaken wat gekrassed zijn van de losse stenen bij de afdaling van Tremalzo zijn de velgen nog in prima staat.
- A d r i
- Mountainbiker
Crossmax SL is goed genoeg om als tweede wielset of zo te gebruiken. Ik zoek nog wel een setje voor op m'n trainingsfiets
Ik heb 2 paar crossmaxxen en behalve de afdichting van de lagers en losscheurende spaaknippels (enkel op het ultralichte 1999 model, de modellen vanaf 2001 zijn hierin rimpelloos goed) ben ik daar wel vrij tevreden van.
In ieder geval een goed kompromis tussen gewicht en funktie. En in vergelijking met CK-genaafde wielen een koopje.
CK is voor mij wel de top kwa naven.
Ik heb 2 paar crossmaxxen en behalve de afdichting van de lagers en losscheurende spaaknippels (enkel op het ultralichte 1999 model, de modellen vanaf 2001 zijn hierin rimpelloos goed) ben ik daar wel vrij tevreden van.
In ieder geval een goed kompromis tussen gewicht en funktie. En in vergelijking met CK-genaafde wielen een koopje.
CK is voor mij wel de top kwa naven.
-
Guest
Post by Guest »
ik ken er iemand die rijd al meer dan 3jaar emt de voroloper van de 240s de gewone 240Robin v Berkel wrote:manitou. wrote:naven kun je ook dt -swiss nemen zijn zejer zo goed als die chris king![]()
zeeker zo goed als CK naven die is goed vraag me af waar je dat van daan hebt
![]()
die doet per jaar vrij veel km's en nog niets probs gehad met zijn lagers
ik denk dat je kwestie lagers zeker zo goed zit bij dt-swiss als bij chris king
zeker nu met de 240s
idem voor tune
- A d r i
- Mountainbiker
Omdat ze gesponsord worden en die renners rijden met wat hun gegeven wordt. 
ik heb me ondertussen een 2de hands-setje SL's gekocht en ze zijn wel goed, lekker stijf (zeg maar hard) en natuurlijk licht.
maar er zijn veel lichtere , sterkere en betere wielen te maken als die (vrij goedkope op de grote schaal der dingen ) SL's hoor.
Kijk maar in Robin Van Berkel's post. DAT zijn wielen
Een setje Chris King disc naven kost haast evenveel als een setje komplete SL's .
DT Swiss en Chris King kan je niet vergelijken m.i. zijn toch een heel andere kwaliteits- en prijsklasse.
ik heb me ondertussen een 2de hands-setje SL's gekocht en ze zijn wel goed, lekker stijf (zeg maar hard) en natuurlijk licht.
maar er zijn veel lichtere , sterkere en betere wielen te maken als die (vrij goedkope op de grote schaal der dingen ) SL's hoor.
Kijk maar in Robin Van Berkel's post. DAT zijn wielen
Een setje Chris King disc naven kost haast evenveel als een setje komplete SL's .
Ik dacht dat Tune zijn eigen type lagers gebruikte?manitou. wrote:naven kun je ook dt -swiss nemen zijn zejer zo goed als die chris king
iets zwaarder maar wel stuk goedkoper
als alternatief van naven kun je ook Tune naven nemen
zijn ook kwalitatief heel goed en maken gebruik van standard industrielagers
DT Swiss en Chris King kan je niet vergelijken m.i. zijn toch een heel andere kwaliteits- en prijsklasse.
Last edited by A d r i on Sun 24 Apr 2005 23:45, edited 1 time in total.
- Epic
- Mountainbiker
Komaan, Adri, niet overdrijven ook. Die SL'en zijn perfect om wedstrijden te rijden, mijn XL'en zijn minder en hebben me bvb nooit in de steek gelaten. Je hebt het hier wel over wielen van minstens 500€, die CK setjes zijn van een totaal andere prijscategorie. Bij de profs moeten die wielen ook geen 5 jaar mee gaan, één seizoen zonder brokken is genoeg.A d r i wrote:Crossmax SL is goed genoeg om als tweede wielset of zo te gebruiken.
Dit gezegd zijnde heb ik (na lang twijfelen) nu ook geen XMax'en meer maar XTR wielen
Ik denk dat de crossmax SL zeker geen slechte wielenset is.
Lichter kan je nog altijd gaan, DTswiss 240S, mavic 317...
Maar wat de crossmax SL wel heeft en de meeste wielen niet is toch
wel de X-factor.
Zet SL's onder je fiets en hij ziet er nog eens zo geweldig uit.
Als besluit zou ik zeggen
Lichter wielen als SL bestaan, kunnen beter zijn (voor mindere prijs),
maar hebben niet de look's.
ps: met wielen moet je zowiso ook wat geluk hebben
Lichter kan je nog altijd gaan, DTswiss 240S, mavic 317...
Maar wat de crossmax SL wel heeft en de meeste wielen niet is toch
wel de X-factor.
Zet SL's onder je fiets en hij ziet er nog eens zo geweldig uit.
Als besluit zou ik zeggen
Lichter wielen als SL bestaan, kunnen beter zijn (voor mindere prijs),
maar hebben niet de look's.
ps: met wielen moet je zowiso ook wat geluk hebben