Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Ja, woensdag ook geweest fietsen en het was heerlijk fietsen :-)
Pas vooraan nieuw rubber opgelegd en het bolde zeer goed maar het was dan ook overal nagenoeg kurkdroog.
Zal nu wel effe anders zijn met al diene regen :(
Elenneok
Mountainbiker

Post by Elenneok »

Gisterenavond nog eens wezen crossen: het parcours ligt er momenteel echt zalig droog en dus ook erg snel bij! Redelijk veel bikers gezien trouwens. 53 km @ 24 avs
MudHungry
Mountainbiker
Location: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan

Post by MudHungry »

Zondagmorgen ook nog eens gepasseerd. Alles ligt er goed bij, behalve de gekende eeuwig vettige stukken. Daar mor ik niet over, daar doen we het voor . Kluis was perfect doenbaar, Herculessalon, eigenlijk nergens dat je zegt oei-oei... Jammer dat het stuk voor Natuurpunt helemaal in het hard ligt, deze winter kon je daar nog een mooi stukje plassen-racen meepikken .
Ik weet niet in hoeverre de peters daar iets over te zeggen hebben, maar de klim na de statie van Oud-Heverlee (langs de schapenwei) begint serieus dicht te groeien. Ik heb de indruk dat er daar weinig passage is. het was op sommige momenten héél krap... Voor mij moet er niet direct gesnoeid worden, maar veel dichter moet het niet groeien of je komt er niet door zonder dat ze je een oog uitsteken.
Al bij al , de gekende ingrediënten voor een rustige zondagvoormiddaghobbel door bos en veld, veel volk op de baan maar iedereen braaf ...
Loeckxke
Mountainbiker

Post by Loeckxke »

Thx voor de opmerking. We zullen het mee opnemen in de rapportering die we als peter moeten voeren. We hebben er niets over te zeggen/beslissen maar we kunnen wel opmerkingen geven.
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Kheb vandaag ook het Blosotourke gedaan. Het is inderdaad zo dat het stuk langs de spoorweg volledig aan het dichtgroeien is. Ik had wel de indruk dat de sporen in de grond voor een stuk dichtgemaakt zijn. Ze leken vroeger veel dieper. De afdaling op blauw naar Sint-Joris-Weert ligt er nogal gevaarlijk bij! Veel dikke takken en stenen, maar die overhangende boom is weggehaald. Verder op de blauwe route was ik blij te zien dat het stuk net voor de 2 torens (langs het veld) goed berijdbaar lag. De vorige keer heb ik hier nog mogen zwemmen in de modder. Maar het stuk onmiddelijk na de 2 torens is heeeeeeel moeilijk, enkel zand! Tis precies of je op het strand door het mul zand aan het rijden bent!

Maar over 't algemeen een heel leuke route. De volgende keer ga'k proberen om de combinatie met Overijse te doen.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Het is me de laatste dagen opgevallen dat er veel nieuwe paaltjes met bepijling geplaatst zijn. =D>
Het stuk aan de spoorweg is nog steeds niet gesnoeid..
langs de andere kant mag het natuurlijk ook niet te gemakkelijk worden, maar vooral bergaf is het daar toch wel redelijk gevaarlijk aan het worden. :roll:
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Vandaag voor de zoveelste keer nog maar eens de hele route gereden. Ik ben van Lubbeek naar het industriepark in Haasrode gereden en vandaar de blosoroute genomen. Zalig weer, en voor de eerste keer veel mtb'ers tegengekomen. Het losse zand op het stuk vlak na de 2 torens waar het ondoenbaar was is blijkbaar weggehaald, oef! Ik ben daar vorige keer 2 keer ni op tijd uit mijn klikpedalen geraakt omdat ik mijn evenwicht verloor in da zand. Nu kunt ge daar ten minste tegoei door. Terug aan het industrieterrein ben ik weer naar Lubbeek gereden. Nog effe pijn gehad in de kuiten om de berg in Pellenberg (na het ziekenhuis komende van de Tiensestw) op te rijden. Ik ben voldaan bij mijn vriendin aangekomen met 80km op de teller.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

ah tiens, gisteren lag dat zand daar nog, er stonden wel een paar werklieden niks te doen (het was noen toen ik daar passeerde).
Zal 1 dezer eens gaan zien. Ik pak wel een alternatief voor die klim aan de muur. Ben dat gedokker op de paardehoeven een beetje beu :roll:
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

A d r i wrote:ah tiens, gisteren lag dat zand daar nog, er stonden wel een paar werklieden niks te doen (het was noen toen ik daar passeerde).
Ik ben daar rond 16u gepasseerd. Die mannen heb ik niet meer gezien. De eerste 15m ligt er nog zand, maar daarna is alles weggehaald. =D>
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Mooi weer vandaag, ideaal fietsweer en bij 23°, droog en af en toe een stevige bries vandaag nog nekeer de 3 kleurkes gaan rijden. Begonnen aan de Zoete Waters met blauw, daarna opgepikt met de rode en op het einde de groene lus. En ... de pijlkeskabouters zijn in onze streek langsgeweest en zijn heel gul geweest met de nieuwe pijlkes. Iemand die hier niet gekend is met de streek kan de 3 lussen perfect zonder kaart doen en dus nog moeilijk verloren rijden. Enkel halverwege de rode lus waar je in Bierbeek-centrum links omhoog moet richting CC De Borre hangt er nog een "albino pijlke" aan nen ellentriekpaal. Als dat ook zou vervangen worden, dan kunt ge de vaste route van O-H een 10/10 geven voor wat betreft afpijling. Merçi aan de heren van ... bloso denk ik en/of de peters die instaan voor het onderhoud van deze vaste route ... of zijn het toch echte kabouters die het doen ?
Ik vind de volgorde blauw-rood-groen de zwaartse omdat je begint met de 2 lastigste en dan de relatief gemakkelijke groene die echter helemaal op het einde nog nen ferme kuitenbijter in petto heeft. Maar dit wel alleen omdat ik een stukske afgeweken ben van de route, ttz de lastige doorgang vlak achter de spoorweg heb ik niet gedaan en ik ben rechtdoor gereden de Korbeekdamstraat omhoog. Ik had ongeveer 52 km op de teller maar heb een paar stukskes v/d route niet gedaan ( zo o.a. het on-interessante stuk naar de sporthal in Heverlee dat ik trouwens altijd oversla, en ook ergens een stukske waar de groene en de blauwe aan de Zoete Waters samenkomen ).
Het parcours lag er overal nagenoeg perfect bij, op de weg juist vóór de Savenel zaten diepe sporen van zware machines waarmee men bezig geweest is bomen te kappen denk ik, de zandbak aan de Savenel was iets minder dik, zand was er nog maar de weg naar boven was goed berijdbaar. Geert.
Post Reply