Live verslag: Spa World-Cup!

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
idtmp
Mountainbiker

pieps

Post by idtmp »

ja we kunnen altijd afspreken he !
dan gaan we ene drinken... ben je al van zaterdag daar ?

Ik kan al zeggen dat Roel 100% zeker gaat rijden ! :P
Guest

Re: pieps

Post by Guest »

IDTMP wrote:ja we kunnen altijd afspreken he !
dan gaan we ene drinken... ben je al van zaterdag daar ?

Ik kan al zeggen dat Roel 100% zeker gaat rijden ! :P
=D> top.

wij gaan enkel zondag, maar we kunnen eventueel afspreken voor ene te drinken en mss onze krachten bundelen voor een mooi verslag. wij zorgen voor de foto's. :wink:

Pb mij voor een afspraak, dan stuur ik je mijn nr door.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bron : wielerparcours.be

Post by »

Op 23 en 24 april 2005 - Omloop van Spa-Francorchamps
WERELDBEKER MOUNTAINBIKE

SPA-FRANCORCHAMPS OPENT HET WERELDBEKERSEIZOEN
Op 23 en 24 april wordt de eerste manche van de wereldbeker mountainbike betwist op de omloop van Spa-Francorchamps. Een grote première voor het Ardense circuit.
Uiteraard blijft de F1 het absolute uithangbord van het nationaal circuit, maar toch wil men de activiteiten wat diversifiëren. Onder meer via de wielersport. In het verleden was de Ronde van Frankrijk er al twee keer te gast.
Op 23 en 24 april wordt er op hoog niveau aan mountainbike gedaan met de opening van de wereldbeker 2005. Men kan niet ontkennen dat de omgeving van Spa een beetje de bakermat is van het mountainbiken in België. Even er aan herinneren dat in 1988 en 1989 de stad Spa de Belgische manche van de twee eerste edities van de toenmalige Grundig Cup organiseerde, het begin van wat later de wereldbeker werd.
Spa is niet van plan het bij iets eenmaligs te laten. Een volgende groot project dat op stapel staat is de organisatie van het wereldkampioenschap voor juniores, tijdrijden en op de weg, in 2006.

TECHNISCH EN SELECTIEF PARCOURS
Voor deze grote première hebben koersdirecteur John Linstad en Jules Hazard een omloop van 6,2 km uitgetekend met een hoogteverschil van 223 meter. Het is een zeer selectieve en technische omloop geworden, met talrijke attractiepunten: elke ronde een doortocht aan de bekende Raidillon, de technische afdaling bij de samensmelting van het oude en nieuwe circuit, en de zone van de dubbele linkse (post 14), het knooppunt van het circuit, waar het publiek de bikers meermaals kan zien dankzij de talrijke bochten op het klaverblad.
Het is een parcours dat Roel Paulissen en de Noorse Gunn-Rita Dahle, beiden de nummers één op de wereldranglijst, op het lijf geschreven is. Maar er zal heel wat tegenstand zijn van onder meer Absalon, Sui, Sauser, Brentjens, Hermida, Martinez,…

WIN EEN WAGEN.
Naast de drie wereldbekerwedstrijden (juniores en masters op zaterdag om 12uur; eliten dames om 11uur en eliten mannen om 14uur op zondag) hebben de inrichters ook nog voor een interessant nevenprogramma gezorgd.
Bikers die zin hebben om op het wereldbekerparcours te rijden kunnen op zaterdag om 14uur deelnemen aan een open wedstrijd.
Dezelfde dag werken de cyclotoeristen een “Challenge des Grimpeurs” waarbij ze kunnen kiezen uit drie afstanden: 25, 78 en 131km. Tijdens het hele weekend kan men deelnemen aan een toertocht van 20 of 40km waarbij men rond de steden Stavelot en Malmedy toert.
Tenslotte is er op zondag een manche van het kampioenschap van België trial met de aanwezigheid van wereldkampioen Kevin Belaey.
Zonder de demonstraties, gepresenteerd door van Patrcic Maas, te vergeten. Er zal ook een imposante “stad van demonstranten” opgebouwd staan in de paddocks.
Een inkombiljet kost 5 euro met daaraan gekoppeld een grote tombola waarvan de eerste prijs een Seat Ibiza is.

WERELDBEKER
Zaterdag 23 april
9u30 tot 12u00: trainingen voor iedereen
12u00: Wereldbekerwedstrijd voor juniores
12u05: Wereldbekerwedstrijd voor masters
12u10: Wereldbekerwedstrijd voor juniores dames
12u15: Wereldbekerwedstrijd voor masters dames
14u00: open wedstrijd
15u00 tot 15u30: huldiging juniores en masters
15u30 tot 17u00: eventueel kwalificaties voor de wereldbekerwedstrijd

zondag 24 april
08u00 tot 10u00: training voor de deelnemers aan de wereldbekerwedstrijd
11u00 tot 13u00: wereldbeker voor dames
14u00 tot 16u15: werelbeker voor eliten heren
16u15 tot 16u30: huldiging dames en eliten heren
17u00: trekking van tombola met hoofdprijs een wagen

CYCLOTOURISME: CHALLENGE DES GRIMPEURS
Startplaats : Circuit van Francorchamps
Datum : zaterdag 23 april
Inschrijvingen : hotel de la source bij de inging van het circuit
Afstanden: 25, 78 en 131km
Route:
131km: selectief parcours met onder meer Cote de Wanne, Stockeu en Rosier
78km: gemiddelde moeilijkheidsgraad
25km: makkelijk parcours voor jongeren en families
Uren:
131km: 08u30 tot 10u00
78km: 08u30 tot 13u00
25km: 08u30 tot 15u00
Info: Charles Acusilas: 081/30.35.48 – GSM 0497/58.46.61 – fax 081/30.21.11
André Paquay: GSM 0477/25.35. 86

TOERTOCHTEN
Organisator : Ardennes Mountain Bike-Theux
Datum : zaterdag en zondag 23 en 24 april
Inschrijvingen: Hotel de la Source bij de inkom van het circuit
Inschrijvingsgeld: 3,50euro (geeft recht op inkom voor de wereldbekerwedstrijd)
Data:
zaterdag 23 april
20km – start van 12u00 tot 14u00; 40km van 12u00 tot 14u00
zondag 24 april
20km – start van 08u00 tot 10u00; 40km van 08u00 tot 10u00
bevoorrading op het parcours
parking en kleedkamers gratis
Info: Jules Hazard 087/54.22.28 – Marc Detaille 087/77.59.96
www.ambtheux.webhop.net

TRIAL
Na Heerde, Bilstain en Bree wordt het de vierde manche van het kampioenschap van België met de verzekerde deelname van wereldkampioen Kenny Belaey. Er zijn vijf zones waaronder eentje de paddock. De eerste start wordt om 10u30 gegeven.
schwammie
Mountainbiker

afstand parcours-station Spa?

Post by schwammie »

Iemand een idee hoever het parcours gelegen is van Spa-station?
Ben misschien van plan om te treinen tot ginder, daarmee.

Nu, er zullen misschien ook wel bussen rijden, maar op zondag?
idtmp
Mountainbiker

bus

Post by idtmp »

Er vertrekt een bus vanuit zonhoven !
Dit voor 5 euro!

Die bus vertrekt om 9u in cafe T´zonneke!

Peace :lol:
parcival
Mountainbiker

Post by parcival »

Ik rijd nu al een tijd rond met een mavic crossmax-wiel waarvan de keramische laag aan het afbrokkelen is, zou ik deze velg onder garantie kunnen laten vervangen bij de stand van mavic? Iemand ervaring hiermee?
Ik ben in het bezit van de factuur en de enigste reden waarom ik het daar zou laten doen is dat ik ze dan geen maand moet missen.
idtmp
Mountainbiker

hm

Post by idtmp »

ik weet van vroeger dat zoiets mogenlijk was.
Hoe het nu is zou ik niet dadelijk weten.

PEACE :lol:
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

c e d r i c wrote:Ik rijd nu al een tijd rond met een mavic crossmax-wiel waarvan de keramische laag aan het afbrokkelen is, zou ik deze velg onder garantie kunnen laten vervangen bij de stand van mavic? Iemand ervaring hiermee?
Ik ben in het bezit van de factuur en de enigste reden waarom ik het daar zou laten doen is dat ik ze dan geen maand moet missen.

kdenk dat je je vraag beter zouw stellen in het onderdeel tips en tricks.
daar zitten de mannen die daar meer van weten denk ik.

groeten roy.
idtmp
Mountainbiker

nieuws

Post by idtmp »

Eerste dag is vereden en al direct een twee belgische zeges!

Alle nieuws op www.uci.be
fredjeraketje
Mountainbiker

Post by fredjeraketje »

Mooi zo =D>
Komen er al fotootjes online?
Kleine opmerking:
Na de eerste ronde was het een verassing, want Tim Wijnants reed aan de leiding met een mooie voorsprong.
Post Reply