Alpe d'Huez
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
-
Andermatt-Bolzano
- Mountainbiker
Alpe d'Huez
Post by Andermatt-Bolzano »
Ik vertrek binnen een paar weken met enkele vrienden naar de Franse Alpen voor een weekendje Alpe d'Huez. Heeft iemand tips om een surplus aan ons MTB avontuur te geven? Wat moeten we zeker gedaan hebben en wat slaan we beter over?
Ge moet zo ni roepenPATS wrote:IK RIJ OP 1 MEI EEN MARATHON IN BUIS LES BARONIES ZIE EENS OP DE SITE DAN HEB JE AL EEN IDEE WWW.BUISCYCLETTE.COM
GROETJES PATS
SORRY IS DE VENTOUX . TE VLUG GELEZEN.
-
levensgenieter
- Mountainbiker
Re: Alpe d'Huez
Post by levensgenieter »
Een beetje verder doorrijden naar Les Deux Alpes. Daar liggen een paar schitterende mtb-routes. Plannetjes kun je waarschijnlijk krijgen bij het plaatselijke infokantoor voor toerisme. Ofwel met de kabellift naar omhoog ( bike mag mee) en daarna de afdaling van je leven rijden . Amuseer jullie.Andermatt-Bolzano wrote:Ik vertrek binnen een paar weken met enkele vrienden naar de Franse Alpen voor een weekendje Alpe d'Huez. Heeft iemand tips om een surplus aan ons MTB avontuur te geven? Wat moeten we zeker gedaan hebben en wat slaan we beter over?
Les deux alpes col du jandri en dan naar links fietsen tot 3175m, afdalen naar lac du chambon via chalet de la fee.
Plateau des emparis rondtoureke met magnifiek zicht op la meije over brede pistes(als ge kun afdalen, afdalen over de gr ipv over de piste, de gemakkelijkste versie is de gr die eindigt in la grave, deze die eindigt aan lac du chambon is nogal pittig en bepaalde stukken stap je beter omdat het pad smal is en het diep vallen is.
Col de sarenne op en af en treug voa tour de signal de l'homme en afdalen over piste/gr naar gorges du sarenne.
Naar de meren lac blanc en lac besson+carrelet(via een piste, niet het wandelpad) verder richting col sabot lac du besson en afdalen naar allemont.
Via smal mooi asfaltwegske en piste naar villard notre dame, croix de cazelet(enige probleem is de enorme hoeveelheid koestront op het pad)en villard raymond en afdalen over een opgegeven D-weg of via de gr naar bourg.
Als ge een kaart opstuurt wil ik de tourkes wel inkleuren.
Ook de afdaling van het megavalanche parcours tot bourg d'oisans is leuk.
Dit zijn allemaal korte tourkes.
Er zijn ook een paar mooie 100k tourkes met 4 a5000 hm.
Die beschrijven dat duurt te lang.
Naar la berarde deels via asfalt en terug via wandelpad recht en links ervan is ook leuk.
In feite is het advies simpel koop u een stafkaart en verken zelf.
De enige merde is dat als ge in alpe dhuez zit dat ge altijd opnieuw naar omhoog moet op het einde(de klim van alpe dhuez zelf trekt op geen klote : stank, veel te veel auto's warm en niks te zien.
Plateau des emparis rondtoureke met magnifiek zicht op la meije over brede pistes(als ge kun afdalen, afdalen over de gr ipv over de piste, de gemakkelijkste versie is de gr die eindigt in la grave, deze die eindigt aan lac du chambon is nogal pittig en bepaalde stukken stap je beter omdat het pad smal is en het diep vallen is.
Col de sarenne op en af en treug voa tour de signal de l'homme en afdalen over piste/gr naar gorges du sarenne.
Naar de meren lac blanc en lac besson+carrelet(via een piste, niet het wandelpad) verder richting col sabot lac du besson en afdalen naar allemont.
Via smal mooi asfaltwegske en piste naar villard notre dame, croix de cazelet(enige probleem is de enorme hoeveelheid koestront op het pad)en villard raymond en afdalen over een opgegeven D-weg of via de gr naar bourg.
Als ge een kaart opstuurt wil ik de tourkes wel inkleuren.
Ook de afdaling van het megavalanche parcours tot bourg d'oisans is leuk.
Dit zijn allemaal korte tourkes.
Er zijn ook een paar mooie 100k tourkes met 4 a5000 hm.
Die beschrijven dat duurt te lang.
Naar la berarde deels via asfalt en terug via wandelpad recht en links ervan is ook leuk.
In feite is het advies simpel koop u een stafkaart en verken zelf.
De enige merde is dat als ge in alpe dhuez zit dat ge altijd opnieuw naar omhoog moet op het einde(de klim van alpe dhuez zelf trekt op geen klote : stank, veel te veel auto's warm en niks te zien.
-
Andermatt-Bolzano
- Mountainbiker
Post by Andermatt-Bolzano »
Tja, op den alpe d'huez er is misschien niet veel te zien onderweg, maar hij spreekt zodanig tot de verbeelding…
Bedankt voor de tips!!
Bedankt voor de tips!!
- toon pertetotal
- Mountainbiker
Post by toon pertetotal »
Iemand goed adres om te overnachten in de buurt van alpe d heuz?
Verleden jaar hebben jullie me ook goed geholpen met een slaapplaats te zoeken in de buurt van de Ventoux.
Het liefste hebben we een huisje op de buiten waar we ook tot rust kunnen komen.
We gaan met 4-6 personen.
Verleden jaar hebben jullie me ook goed geholpen met een slaapplaats te zoeken in de buurt van de Ventoux.
Het liefste hebben we een huisje op de buiten waar we ook tot rust kunnen komen.
We gaan met 4-6 personen.