Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Tja, minder dan twee weken geleden was het nog putje winter, met koude temperaturen en verzopen blosoparcours.
Vandaag met enkele vrienden de volledige route gaan rijden, en alles lag er kurkdroog bij.
Perfect berijdbaar onder een stralend zonnetje...meer moest dat niet zijn.
Herentals - Kasterlee zal de volgende dagen, weken en maanden weer terug de "place to be" zijn in Kempens bikeland :wink:
Blink360
Mountainbiker

Post by Blink360 »

goed nieuws dus voor de Wellens en Wee dag =D>
Heyntje
Mountainbiker

Bloso route Kasterlee/lichtaart/herentals

Post by Heyntje »

Als ik in kasterlee de rode aan het rijden ben kom ik op een gegeven aan het spoor waar tevens een vertrekpunt is. Hier vind ik het niet duidekijk aangegeven. Als je rood niet vanaf groen rijd dan ga je naast trappen omhoog en dan weer over trappen naar beneden. Waar rijd ik verkeerd?
Filip van Nijlen
Mountainbiker

Post by Filip van Nijlen »

Het vertrekpunt in Herentals is aan het oude speelplein waar idd een spoorwegovergang is. De tour vertrekt officieel in de hoek van de parking waarna je een 200 meter lang paadje hebt tot aan de ingang van het kerkhof waar je het spoor oversteekt en direct links moet houden.

Nu ligt er idd ook een heel leuk niet officieel stukje van ongeveer 1,5 km . Als je vanaf de parking in Herentals 100 meter het asfaltbaantje naast het oude speelplein en richting toeristentoren neemt, dan kan je rechts een klim nemen over een 5 meter breed pad met veel wortels. Eenmaal boven staat het verder aangegeven met de rode bloso pijlen. Je komt dan uiteindelijk na ongeveer 1 km schat ik aan de achterkant van het kerkhof waar je rechts over drie grote tredes naar beneden moet en zo ook aan de ingang van het kerkhof komt en de toer kunt verder zetten.
Blink360
Mountainbiker

Post by Blink360 »

Voer voor the locals !

Hoe is de staat van het parcours op dit moment ?

Ik plan morgen te komen vanuit de Vloanders.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Blink360 wrote:Voer voor the locals !

Hoe is de staat van het parcours op dit moment ?

Ik plan morgen te komen vanuit de Vloanders.
Zie eens bij toertochten de tocht van Poederlee ging grotendeels over de vaste route van Herentals. :wink:
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Gisteren TT Poederlee gedaan.
De grote toer ging helemaal over deze route.

Op sommige plaatsen nog wel een klein beetje plassen, maar overal rond te rijden. 'k Heb na de TT m'n fiets niet moeten afspuiten, wat wil zeggen dat het er dus deftig bijlag.

By the way: de Blosoroute van de Lilse Bergen ligt er voor het moment ook heel goed bij.
Blink360
Mountainbiker

Post by Blink360 »

wiehoe mijn AVS eens verbeterd naar 24,5 km/u.

Dat het daar stilaan kapot gereden is, kan ik alleen maar bevestigen. De putten zijn ontelbaar! Waar ik woon (regio Brugge) zijn de weinige paden die putten vertoonden na verloop van tijd terug opgevuld zodat het ook niet meer leuk is voor MTB... maar dit parcours kende toch teveel putten.
De singletrack op groen blijft kicken om je stuurvaardigheid te testen.
Op blauw stond er een boom in mijn weg. Enkele heuvels vond ik al ietwat te zanderig.

Telkens ik dit parcours doe, kom ik altijd nog andere MTB'ers tegen. Ik heb er zeven voorbijgestoken. Voor het eerst waren er een drietal sneller dan ik! Was waarschijnlijk effe imponeren ... op de openbare weg ben ik tevreden met 30 km/u. op de teller, zij niet blijkbaar maar in het terrein had ik ze lang op enkele honderden meters voor mij. Ook kwam ik tot de ontdekking dat de locals dikwijls paden afsnijden... zo gaat het natuurlijk sneller hé.
Bijterke
Mountainbiker
Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Post by Bijterke »

Vandaag de bloso route nogmaals gaan doen. Het ligt er al zeer droog bij. Maar ze zijn de route compleet aan het kapot maken. Ik begrijp dat een bos moet onderhouden worden, maar ze hebben het mooiste stukje van de route (de singletracks) momenteel herschapen in een stuk woestenij. Ligt vol met takken,... Hoop echt dat ze daar iets gaan aan doen. Waar moet je eigenlijk zijn om daarover een klacht in te dienen ? #-o
Bennydel
Mountainbiker

Post by Bennydel »

Bijterke wrote:Vandaag de bloso route nogmaals gaan doen. Het ligt er al zeer droog bij. Maar ze zijn de route compleet aan het kapot maken. Ik begrijp dat een bos moet onderhouden worden, maar ze hebben het mooiste stukje van de route (de singletracks) momenteel herschapen in een stuk woestenij. Ligt vol met takken,... Hoop echt dat ze daar iets gaan aan doen. Waar moet je eigenlijk zijn om daarover een klacht in te dienen ? #-o
Ik vind dat dat al bij al nog meevalt. Je hebt het toch over het stuk op de groene route? Hebben ook de blauwe gereden, vonden die slechter (sporen moto's enzo).
Post Reply