Beenkracht verliezen en spieren switchen
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Beenkracht verliezen en spieren switchen
Wanneer ik een tijdje(een paar weken) vrij traag rij en dan weer zeer snel, voel ik dat mijn spieren serieuze moeite hebben met iets wat ik normaal vrij goed kan. Ik voel dan ook een soort 'switch' gevoel dat mijn spieren van zwak naar sterk overschakelen. Kan dit of is het allemaal maar een gedacht?
-
bartjoosen
- Mountainbiker
Post by bartjoosen »
Misschien dat je normaal gezien veel op de grens aeroob/anaeroob rijdt, en als je trager rijdt je je lichaam begint te wennen aan vetverbranding.
Als je terug sneller gaat, moet je lichaam ineens terug aan glucose verbranding doen, maar wel aan een hoog tempo. Net nu het aan de vetverbranding begon te wennen.
Misschien dat je eens een week of 8 relatief trager moet rijden, en dan stilletjes aan intensiever trainen. Zou kunnen dat je prestaties serieus gaan verbeteren. Let op: ZOU KUNNEN, ik heb nix beloofd hé.
Als je terug sneller gaat, moet je lichaam ineens terug aan glucose verbranding doen, maar wel aan een hoog tempo. Net nu het aan de vetverbranding begon te wennen.
Misschien dat je eens een week of 8 relatief trager moet rijden, en dan stilletjes aan intensiever trainen. Zou kunnen dat je prestaties serieus gaan verbeteren. Let op: ZOU KUNNEN, ik heb nix beloofd hé.