Hallo,
ik kan kiezen uit volgende twee frames:
cube attention frame voor 200 EUR of een American Eagle Traverse frame voor 349 EUR (http://www.veltec.nl/DesktopModules/Por ... tails.ascx).
Dat is een verschil van 150EUR: hebben jullie enig idee welk frame dan best te kiezen als je voor fiets van ongveer 1400 EUR gaat? Zou ik een slechte zaak doen met het Cube frame te kiezen? Ik overweeg het goedkopere frame te kiezen om de voorgestelde vork (pilot XC) te vervangen door Marzocchi COMP ETA. Is deze beter voor mijn gebruik (TT, en in de zomer de langere tochten/marathons) of toch beter de pilot XC of SL kiezen?
Gaat met dit wat kosten in termen van duurzaamheid of gewicht? Investeer ik beter in degelijker frame om later dan verder te upgraden? Over AE lees ik niet echt veel op het forum... veeg teken?
Alvast hartelijk dank,
Jef
Frame American Eagle vs Cube Attention frame
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
JB, je leest er misschien niet veel over, maar dat komt wschl omdat er niet veel American Eagle gebruikers op dit forum zitten.
AE is een redelijk exclusief merk met slechts een handvol modellen, met een vast afwerkingspatroon. Maar het zijn zeker en vast stuk voor stuk zeer kwaliteisvolle fietsen.
Voor marathons gaan de COMP en de Pilots misschien te licht uitvallen. En bij marathons denk ik aan +80km-tochten en meerdaagsen, in de Ardennen en de 'echte' bergen. Dan opteer je beter voor een Duke of zoiets.
Hans
AE is een redelijk exclusief merk met slechts een handvol modellen, met een vast afwerkingspatroon. Maar het zijn zeker en vast stuk voor stuk zeer kwaliteisvolle fietsen.
Voor marathons gaan de COMP en de Pilots misschien te licht uitvallen. En bij marathons denk ik aan +80km-tochten en meerdaagsen, in de Ardennen en de 'echte' bergen. Dan opteer je beter voor een Duke of zoiets.
Hans
- alain vandam
- Mountainbiker
Post by alain vandam »
zelf rij ik al 5 jaar met mijne "am eagle" en ben er ook zeer tevreden over.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik pas sinds vorige winter elke week een TT meepik en mijne bike is dus deze winter serieus getest.
Ik ben er tevreden over.Mijne bike is overigens afgemonteerd met "shimano LX" en daar ben ik ook content van;toch voor de eisen die ik van een MTB bike verlang.
Maar inderdaad ,eer ge een "american eagle "tegenkomt kan er een tijdje overheen gaan.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik pas sinds vorige winter elke week een TT meepik en mijne bike is dus deze winter serieus getest.
Ik ben er tevreden over.Mijne bike is overigens afgemonteerd met "shimano LX" en daar ben ik ook content van;toch voor de eisen die ik van een MTB bike verlang.
Maar inderdaad ,eer ge een "american eagle "tegenkomt kan er een tijdje overheen gaan.