09/04/05 - 10/04/05 Rillaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

wat vinden jullie van een nachtrit of avondrit

Poll ended at Sun 17 Apr 2005 20:45

best leuk
34
76%
zus of zo
11
24%

Total votes: 45

Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

Biker Zjé wrote:Is er nog iemand voor de 60 km gegaan en de 2de bevoorrading gemist ?
Wij hadden 55 km en 2de bevoorrading niet gezien...
Ik vrees dat we ergens aan de Kaaskorf gemist hebben... :-?
de pijlen volgen he, niet naar de straat rijden waar je andere bikers ziet.

Mooie toch en meteen al een goed begin, na de eerste afdaling er onderuit, had ze iets te optimistis genomen door geen rem te nemen, en dan kom je tegen 49 de modderige bocht in... maar toch nog de andere 59KM kunnen doen.

De bevoorrading was goed, maar het eten vloog eruit. Aangezien er iets mis was met het water in mijne camelbak dan maar is ne keer redbull gedronken want da spul was niet te drinken, dan maar geen drinken tijden het biken.

De doenbare delen zijn verder goed gegaan behalve het eerste stuk aan de kaaskorf, daar kwam mijn voorwiel uit de vork, en zag ik dat de as los stond (of voer was, dat is voor een van dees dagen om dat uit te zoeken), dan maar met een waggelend voorwiel naar huis gereden. Ik hand de snelspanner daarna heel vast aangespat, moest er mijn voet opzetten om hem dicht te krijgen, maar was door het gewaggel van het wiel tegen dat ik thuis was terug losgekomen.

was dus met mijne yz2 voor wie het nog niet duidelijk was :P is tegenwoordig wel iets handig aan, de vering werkt maar met momenten, en als ze piept werkt ze, handig voor te weten dat ik meer risico kan nemen dan, maar wel een enorm gepiep in afdalingen :drunk:

2de bevoorading was klein maar goed genoeg en ik heb er nog een fleske water meegekregen aangezien dat water in mijne camelbak rot was, zo kon ik tenminste ff drinken na een klim.

Al bij al een zeer mooie tocht die ik volgend jaar zeker terug ga doen, de nachtocht ook, ik wou deze dit jaar doen, maar is anders uitgedraaid door de verjaardag van onze pa.

Ons gemiddelde was aan de aankomst 19,5.

Nog een foto van de red bull meisjes:
http://users.skynet.be/mountainbike/redbull.jpg
fuel-tank
Mountainbiker

Post by fuel-tank »

Knappe tocht, plezant was dat de weg vanaf de autostrade goed uitgepijld was want rillaar vinden als je niet in de buurt woont is altijd weer een avontuur. De 60 gereden en geen spijt gehad want de streek is daar wel heel mooi kom zeker terug !!!! =D>
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Proficiat met de organisatie dit was nog eens een weekend om duimen en vingers van af te likken zowel de nacht als dagtocht waren voor mij zeer geslaagd.
Tijdens de nachttocht ben ik iemand tegengekomen zonder het minste licht,kan je deze persoon geen beker voor heldenmoed geven.
Inderdaad @Van Cot ik denk dat de grote hoop de rijweg links opgedraaid zijn en dit moest een 15m voor de baan zijn ik heb nog op een paar bikers kunnen roepen om terug te keren gelukkig heb ik de 2e bevoorrading niet gemist want deze was voor mij meer dan welkom,zat een beetje dood wat eigenlijk niet verwonderlijk was na de nachttocht en de bijhorende apres.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Biker Zjé wrote:Is er nog iemand voor de 60 km gegaan en de 2de bevoorrading gemist ?
Wij hadden 55 km en 2de bevoorrading niet gezien...
Ik vrees dat we ergens aan de Kaaskorf gemist hebben... :-?
hier ook geen 2de break gezien en amper 55km, allez amper, met de 80 van de nachtrit heb ik mijn kilometerkes gehad

Image
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Allez, dan zijn er toch nog lompe mannen geweest zoals wij :lol:
Voor ons was die 2de bevoorrading ook meer dan welkom geweest, maar soit.... niets aan te doen.
Op onze site staat intussen een verslagske
flip
Mountainbiker

Post by flip »

Heb de 60 uitgereden, en het ging beter dan verwacht, ben pas sinds Voeren drie weken geleden terug begonnen. Had zo goed als 60km rond op de teller met een gemiddelde van 18,56km/h. Maar heb er inderdaad een aantal gezien die gemist hebben, maar ik vond nochtans dat over het algemeen alles goed aangegeven was!!! Is alleszinds echt een aanrader, prima =D> tochtje in een heel mooie streek!!!
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

was idd goed aangegeven, maar er was een punt waar geen pijltjes stonden, en daar moest je gewoon rechtdoor de weg volgen, maar veel bikers dachten, aan de rechterkant op de steenweg rijden er veel dus ik moet daar ook naartoe.

Bevoorrading was voor mij ook welkom aangezien ik niet kon drinken onderweg. Hopenlijk krijg ik dieje rotte smaak uit mijne camelbak uit, ik heb er nu redelijk veel soda ingedaan en gevuld met heet water, binnen een paar dagen gaan ik hem uitkappen en in den diepvries smijten. Hopenlijk is hem er dan uit, anders kan ik ne nieuwe drinkzak gaan halen.

BTW nooit gedacht dat ik als ik grote dorst heb iets met banaansmaak binnen kan krijgen zoals de drank die ik eerst aan de 2de bevoorading vastgehad heb. Normaal krijg ik al braaknijgingen als ik een banaan voor mijne mond hou. Moet grote dorst gehad hebben dus.
Nr 11
Mountainbiker

Post by Nr 11 »

Het doet ons (de RillaarseBikers) echt goed om zoveel positieve dingen te horen we gaan alles evalueren en aan de hand van de commentaar op het forum gaan we zorgen om het nog beter te toen maar zoals elke organisator weet voor iedereen goed doen lukt nooit maar als merendeel tevreden is zijn we goed bezig zou ik zeggen =D>
C-Man
Mountainbiker

Post by C-Man »

We waren er ook bij, en ik moet eerlijk toegeven het was een mooi opgebouwd ritteke daar in Rillaar. De eerste 20 waren een aanloop, dan een mooi middenstukske en het eind was met momenten heel schoon met enkele pittige klimmen en schoon afdalingskes.
Ze hebben daar in de streek zeker de max uitgehaaldik ben content dat ik daar ben geweest. De ondergrond viel gelukkig op de meeste plaasten heel goed mee en dat maakt ook al veel goed. De regen is achterwege gebleven dat viel super mee en de rijsttaart aan bevoorrading 2 was supergoe en rijkelijk aanwezig door de vele "missers". Jullie hebben niet alleen de rijsttaart gemist maar ook nog een prachtig lusje van 5km. Er stond nochtans een pijltje in de grond.
Weet er iemand trouwens de hm voor de volle 60k?
Steven 13
Mountainbiker

Post by Steven 13 »

Het hoogte profiel van de volle 60km kan je vinden op www.Rillaarsebikers.be onder de Link Toertocht

Bij deze ook van mijnent wege een zeer dikke merci aan alle 1500 Bikers die in Rillaar aanwezig waren.
Het doed ons mega goed om zoveel volk te mogen ontvangen en dan ook nog zoveel positieve comentaar te krijgen.

Tot volgende jaar beste vrienden.
Post Reply