en zewieties...ik ben er dit jaar zeker terug bij,hopelijk in betere weersomstandigheden!!o ja,heb de francis achterna nog ne goeie leffe cadeau gedaan!!
Zewieties Bike-event 2005 / Waregem
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- dark dingo
- Mountainbiker
Post by dark dingo »
goeie of slechte organisatie??dit is wat ik er over kwijt wil:had me vorig jaar ingeschreven voor de 80 km en had na een kleine 50 km een valpartij gevolg:een platte band en mn derailleur had ook ne serieuze klop gekregen van ne grote steen.dan maar gebeld naar het noodnummer.in dit verschrikkelijke weer begon ik te onderkoelen,maar na een 15-tal minuten was de noodwagen ter plaatse.die mensen hebben me echt enorm goed opgevangen:het voorwiel werd uit mn bike gehaald en bike en wiel werden in de auto gelegd,ik kreeg een deken om me heen,werd een aquarius aangereikt en kreeg ook enkele broodjes!als dat geen pechverhelping is..
ik werd niet onmiddelijk naar de hippodroom terug gevoerd daar ik niet de enige pechvogel was die dag!!amaai,die gsm bleef maar gaan
interventie van nokere naar koppenberg en hop vlug naar de kluis,het is ongelooflijk wat je allemaal ziet en hoort achteraan in zo een wagen!!kwas teleurgesteld dat ik mn rit niet kon uitrijden maar khad er zeker een aparte ervaring bij!!mn dank gaat daarbij nog eens uit naar francis v. ,bestuurder van de wagen!!
en zewieties...ik ben er dit jaar zeker terug bij,hopelijk in betere weersomstandigheden!!o ja,heb de francis achterna nog ne goeie leffe cadeau gedaan!!
- dark dingo
- Mountainbiker
Post by dark dingo »
amaai,1,5 uur!!ja,dat is wel serieus lang!je moet nogal een beetje afgezien hebben dan!!dan moet ik wel enorm veel geluk gehad hebben dat ze net in de buurt waren.sorry epic, als ik die slechte herinnering terug bovenhaalde,maar laat dit nu niet de reden zijn om niet meer deel te nemen!!groetenEpic wrote:Oh ja? Ik heb toen bijna anderhalf uur moeten wachten om hulp te krijgen, zo'n argumenten zou ik niet gebruiken.
- aj kwak
- Mountainbiker
De omstandigheden waren nt volledig normaal(weer - veel opgevers/pech), dus denk ik dat je het iets moet relativeren.dark dingo wrote:amaai,1,5 uur!!ja,dat is wel serieus lang!je moet nogal een beetje afgezien hebben dan!!dan moet ik wel enorm veel geluk gehad hebben dat ze net in de buurt waren.sorry epic, als ik die slechte herinnering terug bovenhaalde,maar laat dit nu niet de reden zijn om niet meer deel te nemen!!groetenEpic wrote:Oh ja? Ik heb toen bijna anderhalf uur moeten wachten om hulp te krijgen, zo'n argumenten zou ik niet gebruiken.
(Hoewel dat ze in de dolomiti denk ik 1000man op korte tijd naar start hebben kunnen terugbrengen)
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
Allez, eerst zeggen "hoogtemeters moeten boven 1500" en nu blijken het er 1000 te zijn.
Schatting van het % off road ?
Schatting van het % off road ?
- Epic
- Mountainbiker
Na mijn val heb ik ongeveer 10' gedaan om op de weg bij die 'seingever' te geraken, de motorrijder die begeleidde ging iemand contacteren. Een half uur later vroeg ik aan de seingever (de kerel sprak wel enkel frans maar dat was nog het probleem niet) om iemand nog eens te verwittigen maar dat kon hij nietAJ KWAK wrote:De omstandigheden waren nt volledig normaal(weer - veel opgevers/pech), dus denk ik dat je het iets moet relativeren.
(Hoewel dat ze in de dolomiti denk ik 1000man op korte tijd naar start hebben kunnen terugbrengen)
Gelukkig passeerde nog een half uur later iemand van de club die toen iemand contacteerde en heel wat later was er dan eindelijk iemand. Mijn fiets was kapot en mijn knie ook redelijk, gelukkig was ik niet ernstig gekwetst maar dat zou wel opgelost zijn met die moto-begeleider. Mocht ik toen niet geweten hebben dat die club sympathieke mannen zijn die er veel moeite voor deden, ik ging nogal pissed off geweest zijn. Nu bracht je gewoon die slechte herinnering naar boven en vond het totaal niet kunnen dat je zoiets aanhaalde als hun sterkste punt
@Dirk: ik denk redelijk wat offroad als ik hun plan wat bekijk, 60% of zo?
- fredjeraketje
- Mountainbiker
Post by fredjeraketje »
Komt er ook een kaartje waarop het parcours van de 100 km staat? Momenteel staan enkel de 30-50-75 km lussen erop...
-
kristof bruyneel
- Mountainbiker
Post by kristof bruyneel »
Inderdaad hadden we ons eerst gericht naar die 1500 hm maar we hebben gekozen voor meer off road vandaar wat minder hoogte meters
Bij het bouwen van een parcours komt men soms toffe stukken tegen waar men dan bepaalde keuze moet maken maar we deden het zeker voor het beste
Bij het bouwen van een parcours komt men soms toffe stukken tegen waar men dan bepaalde keuze moet maken maar we deden het zeker voor het beste
-
kristof bruyneel
- Mountainbiker
Epic,
schitterende schatting : 57%
Ja vorig jaar was me dat wat die pech verhelping door:
1/ slecht weer = enorm veel oproepen
2/ parcours 130 km = grote afstanden
maar we hebben voor IEDEREEN ons uiterste best gedaan, sorry als het iets langer duurde! (want ken zelf dat gevoel vorig jaar in Theux ook een 1u30 moeten wachten maar die mensen deden ook hun uiterste best!)
Laat ons dit jaar op goed weer hopen !
schitterende schatting : 57%
Ja vorig jaar was me dat wat die pech verhelping door:
1/ slecht weer = enorm veel oproepen
2/ parcours 130 km = grote afstanden
maar we hebben voor IEDEREEN ons uiterste best gedaan, sorry als het iets langer duurde! (want ken zelf dat gevoel vorig jaar in Theux ook een 1u30 moeten wachten maar die mensen deden ook hun uiterste best!)
Laat ons dit jaar op goed weer hopen !
-
kristof bruyneel
- Mountainbiker
100 km is eerste lus van een 30km + de lus van 75 km ( de twee lussen zijn iets korter dan kom je aan een afstand tussen 101 - 103km)